Bah.... alsof je geen lol mag hebben met je paard!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:32

vervelend hoor dat het zo moet... Maar probeer er voor jezelf wel de lol in te houden en vertrouwen te houden in Jurres. Van iemand van buitenaf kan ik me nog voorstellen dat ze zeggen dat het superslecht ging, maar dat je ouders zeggen dat ze zich schamen? Jammer hoor je ouders zijn er imo toch echt om je te supporten ook als het minder goed is gegaan.
Kop op, blijven trainen en straks rij je de sterren van de hemel met Jur

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:35

Alsof het alleen om de prestatie gaat. Jij hebt toch lol gehad, dat lijkt me juist zo leuk om te zien. Dat iemand hoe dan ook, lol heeft met zijn paard. Lekker doorgaan, en met steeds grotere smile uit de bak komen Haha!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:59

Hte is niet leuk dit soort reacties kan ik erg goed begrijpen maar ja er is ook een andere kant. Als het steeds moeilijk wordt weer die punt te halen en het commentaar erna is ook niet altijd even fijn. Als je wedstrijden rijdt met meer downs dan ups moet je jezelf idd ook afvragen of het nog werkt. De lol gaat er idd dan een beetje vanaf en dat is minder. Aan de ene kant moet je blij zijn dat de mensen het in je gezicht zeggen ken een hoop zieke mensen die in je gezicht zeggen dat het super gaat maar achter je rug je de grond in trappen. En dan nog vooral van mensen die absoluut zelf niet starten. Beide is niet leuk maar ja ga liever voor de eerste optie. Ik lees als dat je al besloten hebt te stoppen als het niet vooruit gaat. Je loopt ook nog eens met het probleem aan dat het een tuiger is wat niet iedereen even waardeert. Tja helaas heb je geen Ferro met super bewegingen maar ja je hebt er wel lol in. Maar hopen dat het de volgende keer super gaat.

Ik zit een beetje op hetzelfde punt in de les gaat het super maar in de proef gaat het af en toe flink mis. Die van mij is geen op en top dressuurpaard en vind het soms ook gewoon niet leuk dus gaat dan klieren. Ik wil geen super makkelijk paard maar iets makkelijker zou wel erg fijn zijn. Jij hebt gelukkig het andere paard nog wat lekker gaat misschien niet zo als jur.

Kop op en de volgende keer laat je ze een poepie ruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:56

Hee je rijd toch voor jou plezier! Kom zeg, laat ze lekker het heen en weer krijgen!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:22

Misschien is ergens anders starten dan op je eigen vereniging ? Hier kennen ze je misschien te goed..

Vind het erg min om zo met iemand om te gaan..
Meis kop op en laat ze allemaal een poepie ruiken met jouw !! Superjur ! OK dan!
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 26-10-04 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:24

Wat een rotopmerking! Ik vind het nogal wat dat mensen zo uitgesproken zijn. Je mening geven oke, maar iemand kwetsen...

Geniet lekker van je paardenbeest! Het gaat toch om de lol?

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:28

MEid gewoon lekker door gaan hoor. Ik ken het gevoel wat je beschrijft maar al te goed.
Ik heb ook een merrie waaarvan iedereen roept gooi die bok er toch uit blablablabla, en de andere week weer goh wat loopt ze goed Verward .

Daarnaast nog een merrie en die is wat aan de grote kant en kan ook wel sterk worden maar verder best braaf, maar als ze een keer niet helemaal goed loopt (is ook nog jong) dan is het meteen ja weg met dat dier is toch veel te sterk vorr jou blablabla.

HOezo ontneem je dan helemaal iemands plezier Boos! .

Maar gewoon lekker doorgaan hoor als jij er plezier in hebt. dat doe ik ook.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:32

Nou Ilona, na zoveel reacties moet je toch weer wat opgevrolijkt zijn hoop ik!!!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:35

Wat denk jij nou? Het draait om de prestaties en de punten!!!! geintje Schijnheilig

Wat een gaaf paard. Ga er lekker mee door. Je hoeft toch niet binnen een jaar Z te zijn zoals je zo vaak ziet op wedstrijden!
Trek je ajb niks aan van die mensen. Lekker laten banketstaaf! Lol is het allerbelangrijkste aan het rijden!!!

Geniet er lekker van en je komt er heus wel! Wie het laatst lacht, lacht het best!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:41

Ach gut
Hopelijk gaat het snel beter

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:48

Zonde dat door dat soort opmerkingen je zin in het wedstrijdrijden verpest wordt. I.p.v. dat ze je wat 'moed' inspreken dat het uiteindelijk beter gaat wordt je de grond in getrapt.. grrrrrrrrr Boos!

Gewoon lekker doorgaan. Als t je allemaal niet op een presenteerblaadje wordt aangeboden proeft de 'overwinning' later veel zoeter ~~}>
Vetrouw daar maar op Knipoog

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:02

Jeetje wat kunnen sommige mensen toch banketstaaf uit te hoek komen. Die mensen zijn blind en zien niet hoe veel plezier jij met je paard hebt! Je hebt een hardstikke leuk paard en ik geloof ook best dat het absoluut niet leuk is om zo afgekraakt te worden.
Maar zoalng jij plezier hebt in het rijden met haar moet je je daarin vasthouden! Laat mensen maar kletsen zolang jij maar plezier blijft houden met je knollie!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 18:10

Bedankt voor alle lieve reacties! Lovers

Even voorop: mijn ouders nemen het niet zo erg hoor, het was meer een grapje, maar ik vond het geen leuk grapje. Ze staan echt wel achter me en gaan altijd met me mee tegenwoordig.

Ik stop nog niet hoor, met Jurres. Dat zou wel heel makkelijk zijn en dat ben ik echt niet van plan. Het is alleen zo dubbel allemaal. Ik heb al bijna twee jaar geen winstpunten gereden in de L1. In het begin toen ik L1 reed, heb ik er drie verzameld en als ik nu terugdenk, reed ik toen nog echt slecht. Ik heb in de tussentijd zoveel bijgeleerd. En na alle veulens en blessures zou ik nu zó graag zien dat ik ook maar een klein beetje eer had van al het gevecht met haar.

En dan zulke mensen om je heen, dat demotiveert flink.

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:40

Ik kan me goed voorstellen dat je gedemotiveert raakt van al die nare opmerkingen. Sommige mensen kan je daarin echt niet begrijpen... . Al die halve praat, luister er niet naar. Die mensen zeggen maar wat, het zijn vaak toch niet de mensen die het dichtste bij je staan. Dat die je steunen is wel 1000x zo belangrijk dan een paar van die waardeloze kletspraatjes. Maar het belangrijkste is dat jezelf lol hebt in Jurga en het (wedstrijden) rijden. Je geeft zelf al aan dat je in die jaren al zoveel hebt bijgeleerd (en als ik de foto's van nu vergelijk met real life vroeger, dan zie ik ook een onwijs verschil! Daar mag je echt heel trots op zijn!

En die puntjes, joh die komen vanzelf wel weer! Ik snap goed dat je die zou willen zien als bewijs van vooruitgang, maar das niet het belangrijkste. Voor jezelf heb je die punten al binnen en zoals ik al zei die komen ook van de jury wel weer!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:01

ik vind het goed dat je er zo over denk!!! OK dan!
geniet lekker van je paardje zo jij het wilt!!
en het komt misschien vanzelf wel weer en anders toch niet?
zolang jij maar samen met je paardje plezier heb is het toch goed?! Knipoog

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:53

Als jij maar in je paard gelooft. vaak zijn de paarden met de moeilijkste karakters (als ej ze eenmaal voor elkaar hebt) de beste.

Veel succes en hopelijk gaat het de vokgende keer een stuk beter en kan je laten zien dat jullie 2en het WEL kunnen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:31

Ach en als je straks boven in de 160/170 scoort zijn er ook wel weer mensen die vervelend over je praten hoor. Dat houd je altijd...

Gewoon doorgaan waar je mee bezig bent, en lekker plezier in t rijden hebben..je hoeft er je geld toch niet mee te verdienen. Gewoon heerlijk genieten..!
Waren dr maar wat meer van zulke amazones/ruiters dan diegene die t paard nog eens een extra klap verkopen zodra ze de ring uitkomen.

En als je straks weer wp rijden gaat heb je er juist nog meer plezier van..want je hebt toch maar mooi doorgezet!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:05

He bah, wat vervelend zeg... Laat ze maar praten, en zoals anderen al zeiden, laat je vooral niet gek maken! Lachen Ik kan me ook voorstellen dat, ook al was het een grapje, je het natuurlijk niet zo leuk vind als je ouders zo'n grapje maken... Vooral als andere mensen er dan ook nogeens nare dingen over zeggen. Veel succes nog met het dressuren in de toekomst, laat ze maar eens wat zien! Knipoog

Helaas zijn dit soort dingen al een reden voor mij om niet in de dressuur uit te komen... Lips are sealed

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:35

Ben al lang blij om te lezen dat er tenminste nog mensen zijn die plezier hebben in het wedstrijdrijden!!!
Als ik soms al die verwrongen gezichtjes zie en meiskes die tranen met tuiten huilen * omdat ie het niet deed* , dan ben ik toch blij dat er nog mensen zijn met een gevoel voor realiteitszin!
Lekker je ding doen! Jij zit op Jurga en niet een ander! Als ze denken het beter te kunnen moeten ze er zelf maar op stappen.
Gewoon lekker lol hebben en vooral doorgaan! Niet stoppen omdat anderen zeggen dat je dat maar beter kan doen, ONZIN!

IK had maandagavond ook een concours met mijn ruin. Dit paard heeft een hele voorgeschiedenis en om een lang verhaal kort te maken is het al een klein wonder dat hij er nog loopt en ook nog eens in de dressuursport.
Ik rijd nu nog L2 met hem. We hebben "al" 9 puntjes. Ik had afgelopen maandag lichtelijk de hoop het laatste puntje te scoren en het M1 onveilig te kunnen gaan maken.
Maar hij maakte er zo'n potje van, het was eigenlijk om te janken maar ik kon niets anders dan lachen. Hij schrok op X bij het binnenkomen waardoor ik niet heb kunnen groeten maar bijna op de schoot van de jury zat...ook leuk!
Daarna zaten er ontelbaar veel zandkabouters die hem steeds weer lieten schrikken Knipoog
Dus, leuke proef...NOT. Toch nog 150 punten gehaald... .

Maar wat ik wil zeggen is, dat ik plezier heb met mijn knollie. Ik zag wel een aantal meiden kijken van; "hoe kan die nou met zo'n smile de proef uitkomen?"
Ach, en we hebben nog steeds niet dat ene puntje maar dat komt wel een keer. Het belangrijkste is dat hij aan het einde van de rit weer lekker met me mee naar huis kan en de volgende keer proberen we het gewoon weer Knipoog

Niet opgeven Ilona!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:30

Zoalng je plezier hebt met je paard moet je voort blijven doen en je niets aantrekken van wat mensen zeggen. Mensen zeggen zoveel . Ook omdat er in de wedstrijdsport zoveel zitten waar het alleen draait om de punten en de bekers. Maar ik vind dat je echt moet doorzetten! Mijn vriend is ook uit zijn club omdat een dravertje niet paste in het totale beeld. Terwijl ze toch echt haar best deed! Das echt om te braken, grrrrr Boos! Ik snap echt niet dat mensen zo grof kunnen doen, sorry. Maar ga ervoor! Bewijs dat je door kan zetten en toch plezier kan beleven ook als het even minder gaat! Succes! Lachen

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:43

Jurga schreef:
Ik heb al bijna twee jaar geen winstpunten gereden in de L1.

Nu zal ik wel de botte |ul zijn maar dan zit er toch iets niet snor Scheve mond

Ik zeg altijd maakt niet uit hoe of wat je rijd als je maar schik hebt. Heb je dat in het wedstrijdrijden? D'r zal vast iets zijn wat je telkens weer tegenkomt op je protocol wat die punten blijft drukken, als je daar aan kan en wil werken is dat je enige optie. Denk jij dat hun spoken zien en dat het "onzin" is dat je in jou ogen te weinig punten rijd straft deze sport je heel hard af Huilen

Sterkte ermee Lachen

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:14

Ach, ook ik ken het probleem, heb me bijna laten wegpesten door alle figuren die Vos een karreknol vonden en mij alleen maar goed voor rodeo's. Ik kom ze nog wel eens tegen en ze blijven zeiken, maar ik weet ook hoe hun paarden lopen en wat meer is, ik weet zeker dat ik meer plezier heb met mn te dikke lelijke karreknol dan zij met hun sjieke paardjes waar ze stiekem voor in hun broek schijten.
Hopelijk leer je om al dat gezeur van je af te laten glijden (en als dat lukt: bel mij want ik kan het nog steeds niet helemaal Knipoog ) en ga je gewoon vrolijk verder met jouw merrie, want als je het zo leuk vindt dat je er een grote grijns van op je gezicht krijgt zou ik het zeker niet zo makkelijk opgeven!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:15

Wouter, Jurga (paard) heeft een blessure gehad, daardoor is ze eerst minder gaan lopen, toen is ze er tussenuit geweest en nu is ze weer op weg terug, ze is er alleen nog nét niet helemaal. Alleen zijn er een aantal mensen die dit allemaal niet doorhebben en mede daardoor deze opmerkingen maken denk ik.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 21:34

Wouter, ik ben het juist hartstikke eens met de commentaren op mijn protocollen de afgelopen jaren tijdens de keren dat ik wél gestart ben. Dus daar hoort niemand mij over, mijn punten de laatste jaren zijn verdiend geweest. Maar dat wil niet zeggen dat ze het niet kan?! Thuis en tijdens de les komen er hele goede stukken voor en als ik deze stijgende lijn nu door weet te trekken en ze komt terug, dan mogen ze rekening met me gaan houden. Tot die tijd heb ik nog steeds gewoon erg veel lol met mijn paard.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:58

Het ligt er ook maar net aan wat je doelstellingen zijn. Als je hoe dan ook met je beest zo snel mogelijk de basissport uit wilt, tja dan kan het zijn dat hij eruit vliegt als het niet opschiet.
Zijn je doelen wat bescheidener (en je financiele middelen Knipoog ) en hoef je niet zo nodig Anky de tweede te worden dan vind ik het helemaal niet raar dat je wat langer in een klasse blijft hangen en gewoon doorzet als het even wat minder gaat. Dat getuigt van 1 van de belangrijkste eigenschappen die een ruiter moet hebben: geduld.