wintervacht op concour??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:32

ArwenLune schreef:
Gaat het paard minder lopen van een beetje haar dan?

Het kan idd zelfs ten koste gaan van het lopen als ze de warmte zo slecht kwijt kunnen.

Anyway, het is ieders eigen keuze om te scheren of niet maar dan ook niet gaan miepen als je een punt aftrek krijgt bij de verzorging.
Er wordt duidelijk om wedstrijdconditie gevraagd.
Ik vind zo'n doornat bezweette teddybeer echt een onverzorgd gezicht.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:10

Maar voor 1 wedstrijd ging ik mijn paard toch echt niet scheren. Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:28

Tuurlijk niet, dat zou ik ook niet doen.

Ik rijd dat puntje er ergens anders wel bij Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:18

Ben ik nou de enige die zijn paard niet specifiek scheert voor de wedstrijden, maar vnl voor de training thuis Verward
Ik ben hooguit 1 keer in de week op concours en zit er thuis ook wel een keer of vijf op. Dan zit ik iedere keer met een drijfnat paard Clown

En die van mij staan gewoon in oude buitenstallen en lopen ook als ze geschoren zijn overdag gewoon een paar uur buiten.

Ik stoor me er trouwens niet aan als mensen met een ongeschoren paard op concours komen, als zij zin hebben om de hele winter met zweetdekens ed te rommelen moeten ze dat helemaal zelf weten.
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het je bij verzorging een puntje kan kosten.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:26

Nou volgens mij krijg je geen punten aftrek teminste de meine heeft ook al een wintervachtje en ik scheer hem niet, ik heb er zondag mee wedstrijd gerede en kreeg nog een 8 voor verzorging Verward gek vond ik het maarja veel succes met je 1e wedstrijd!!!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:51

gomir schreef:
Ben ik nou de enige die zijn paard niet specifiek scheert voor de wedstrijden, maar vnl voor de training thuis Verward
Ik ben hooguit 1 keer in de week op concours en zit er thuis ook wel een keer of vijf op. Dan zit ik iedere keer met een drijfnat paard Clown

Ik scheer mijn paard niet, maar er ligt wel een goede dikke deken op. Daarbij heb ik het geluk dat mijn paard van zichzelf de hele winter een zomervachtje houdt.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:56

ik scheer mijn paard niet en hij krijgt geen deken op omdat hij simpelweg bijna altijd dag en nacht buiten staat, tenzij het sneeuwt of vriest

voor die wedstrijden (1x in de 2 weken) scheer ik hem niet omdat ik het niet mag en het zelf ook n btje onzin vind
alhoewel een geschoren paard wel veel makkelijker schoon houden is Knipoog
maar gewoon niet te nat rijden idd

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:25

gomir schreef:

Het zou ook niet mijn ding zijn, gomir. Ik sta op een pensionstal en ik heb geen zin om uren te wachten voor mijn paard droog is. Ik wil wel bij voorkeur maar 1 x scheren dus ik stel het zo lang mogelijk uit, maar zelfs dan vind ik het al een ramp.
Maar het ging hier om de wedstrijden en wat een jury er van vond geloof ik Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:16

Maar omdat iedereen zegt dat ze voor 1 concours niet zouden gaan scheren vroeg ik het me zo af.
Zelfs als ik de hele winter niet op concours zou gaan dan zou ik er nog een scheerapparaat over halen Als ik thuis 20 minuten fanatiek train dan ben ik dik 1,5 uur aan het wachten tot hij droog is...

paardenspul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 23:24

Gelukkig heb ik daar geen last van met mijn paard Gomir.... hij heeft geen extreem dikke vacht en is als je gewoon uitstapt snel weer droog gelukkig. Allemaal bedankt voor jullie reacties en nu maar hopen dat ik het eventuele puntje aftrek erbij kan rijden in een ander onderdeel haha!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:36

en hoeveelste was je Tong uitsteken

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:32

ik vind het mooier als je een pony bijtijds in de dekens stop, zodat hij gewoon een dun vachtje krijgt!

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:21

Het scheren is wel leuk, en misschien wel makkelijker maar mijn paard wordt heeeeel lelijk als hij is geschoren. Ik kan hem niet helemaal scheren omdat hij anders te stijf wordt op de achterhand dus ik moet een jachtmodel doen. Ik heb een vos en het kleur verschil is echt lelijk!!!
Ik rij dus met een teddybeer op concours en dat is beter dan een lelijk geschoren paard!!!!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:57

Ik scheer mn pony's ook niet. Maar ze staan in een schuur op stal en krijgen dekens op dus extreem dik in de vacht komen ze sowieso niet, het is wel n beetje dikker dan de zomervacht natuurlijk. K kan me er verder niet aan storen.

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:06

ik vind een wintervachtje ook niet zo'n probleem.. die van mij staan ook vaak buiten.. en 's nachts in een stal die ook niet echt warm is.. en dan vind ik het juist wel lekker voor ze als ze nog een beetje vacht onder de deken hebben! Lachen En ik heb er nog nooit minder punten ofzo voor gekregen