dit had ik naar de KNHS gemailt...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:20

Karin schreef:
Helmplicht op de openbare weg (en dus ook in het bos) mag wat mij betreft ook per direct worden ingevoerd.

Mijn algemene mening is echter dat je op je eigen terrein lekker doet waar je zin in hebt, maar dat je je op het terrein van een ander gewoon hebt aan te passen aan bepaalde (veiligheids)regels die daar gelden.

Anders de helmplicht voor motorrijders en de gordelplicht voor automobilisten ook maar afschaffen onder het mom van 'we hebben met volwassenen te maken die hun eigen keuzes kunnen maken'? Knipoog

Helemaal mee eens OK dan!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:21

Ben ik met je eens, Kitty. Dan mogen ze het wat mij betreft invoeren in alle klassen, tot en met Grand Prix aan toe. Ik vind het bijvoorbeeld ook een goede zaak dat op het pony-EK met cap wordt gereden i.p.v. met hoedje. Een veiligheidscap zou ik overigens een nog betere zaak vinden.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:21

Karin schreef:
Anders de helmplicht voor motorrijders en de gordelplicht voor automobilisten ook maar afschaffen onder het mom van 'we hebben met volwassenen te maken die hun eigen keuzes kunnen maken'? Knipoog

Nee, want dan heb je het over de openbare weg. Ik vind een dressuurring van 60x20 meter niet te vergelijken met een weg waar allerlei verkeer langs komt.
Op de openbare weg mogen ze best een helmplicht invoeren. Geen problemen mee.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:22

Hetja schreef:
Misschien kort door de bocht, maar je bent dan ook mijn laatse stukje 'vergeten' te quoten

Waarin ik het zelf al min of meer mijn reden verklaar....

Maar inderdaad, ik denk, dat als je zoiets hebt mee gemaakt, je er inderdaad wel iets anders tegenover zou staan.

Nee hoor, niet vergeten. Bewust niet gedaan. Het verklaart idd de achtergrond van jouw redenering. En dat bestrijd ik dan ook niet; het is jouw mening.

Maar dat je eerst wat moet zijn overkomen om het 'recht' (weet het niet zo snel anders te verwoorden) te hebben om daarover goed te kunnen oordelen, vind ik niet kloppen. Het lijkt me duidelijk wat de gevolgen van hersenletsel kunnen zijn, het lijkt me dus ook duidelijk wat je daaraan kunt doen om het proberen te voorkomen. Ook zonder de 'ervaring'.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:24

Kitty schreef:
Nee, want dan heb je het over de openbare weg. Ik vind een dressuurring van 60x20 meter niet te vergelijken met een weg waar allerlei verkeer langs komt.
Op de openbare weg mogen ze best een helmplicht invoeren. Geen problemen mee.

Ik ook niet. Openbaar verkeer of een half uurtje dressuurterrrein... dat is nogal een verschil. Duizenden auto's die tegen elkaar op kunnen knallen (eh, als het gaat om de gordelverplichting) of 30 losrijdende paarden en daarna 1 paard per ring...

De statistieken liggen nogal anders, zeg maar.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:30

@ yokie, ik heb dan ook inmiddels mijn bericht aangepas, zie blz terug.
Je was alleen wel snel genoeg om er op te reageren..

En ik bedoel absoluut niet dat ik dan maar "recht" heb om zo'n mening, maar voorheen maakte mij het ook niets uit, ik hobbelde het liefst zonder cap de hele dag rond, het was dat het verplicht werd bij ons op de manege dat ik er ook een droeg dat ik viel, en achter af ben ik daar heel blij om, maar okee, ik weet zeker dat door zo'n voorval bij veel mensen, niet bij jou dus, wel de mening zal veranderen, en dat is wat ik probeerde te zeggen.....

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:46

Daarom het woord 'recht' tussen de haakjes, ik wist zo snel even niet hoe ik het anders kon verwoorden..

En.. ik ben het ook met je eens. Veel mensen moeten eerst voelen, voordat men erover na gaat denken. Maar weer andere mensen kunnen ook zonder die pijnlijke ervaring de mogelijke gevolgen van het niet dragen van zo'n helm inschatten.

We zitten echt wel op 1 lijn als het gaat om wat nou het veiligst is Knipoog

(neemt niet weg, dat ik immer nog het alleen verplichten van zo'n helm tot bepaalde klassen niet geloofwaardig vind overkomen)

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:56

yokie schreef:
(neemt niet weg, dat ik immer nog het alleen verplichten van zo'n helm tot bepaalde klassen niet geloofwaardig vind overkomen)

En daar heb jij dan weer gelijk in, het komt niet geloofwaardig over...(verplicht het dan voor alle klassen Knipoog )

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:58

Hetja schreef:
En daar heb jij dan weer gelijk in, het komt niet geloofwaardig over...(verplicht het dan voor alle klassen Knipoog )

Nou waren we het toch bijjjna eens Haha!

"Stel het dan vrij voor alle klassen", moet het dan zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:54

Het is nog steeds niet logisch te verklaren waarom de KNHS straks ruiters gaat verplichten met cap te rijden, behalve de Z ruiters op diezelfde wedstrijd? Dat is op geen enkele manier verdedigbaar.
Het is helemaal van de zotte dat je ook nog met ouderwetse cap mag starten, dan kan je net zo goed een hoed opzetten.

Aantal claims na ongevallen op dressuurwedstrijden: 0.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:06

Hallo Bokt-ers, hoeveel topics zijn er inmiddels over 1 en hetzelfde onderwerp geopend? kunnen we niet beter 1 nieuw; "het grote hoedjes topic" maken ofzo, ik raak onderhand een beetje lichtelijk van slag, ben de draad kwijt aan het raken, waar nu wat gebeurd, ik kan het als Blond echt niet meer volgen hoor Ziek