leuk joh, 3e met 147!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:52

Nee is ook zo, maar dit is wat ik tegenwoordig zie.. En ik rijd ook niet geweldig hoor Haha! Irriteer me ook wel eens aan mezelf namelijk.. Tong uitsteken
Maar ik ben erg slecht in uitleggen hier zie ik alweer.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:17

Scum schreef:
Een paard hoeft in de B en L nog echt niet vierkant te staan. Maar het gewicht moet wel gelijk verdeeld zijn over 4 benen. Dus als 1 achterbeen bijv. heel ver naar achteren staat dan is dat niet meer gelijk verdeeld. Ik denk dat de jury dat bedoelt heeft, maar het niet goed verwoord heeft op de coupon. Komt wel eens vaker voor.

Dat begrijp ik Lachen Volgens mij stond ze niet eens stil Haha!
Maar idd schrijf dan niet op dat het paard niet vierkant staat. Knipoog

Lielle, daar heb je gelijk in, maar toch, ik had graag geweten wat hij dacht.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:18

Dat snap ik zonder meer en dat is IMO ook niet echt netjes. Zo had ik gisteren een 7 voor het hals strekken, waarvan ik - en mijn instructie - niet weet wat daar nog aan verbeterd kan worden Verward

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:21

Lielle schreef:
Dat snap ik zonder meer en dat is IMO ook niet echt netjes. Zo had ik gisteren een 7 voor het hals strekken, waarvan ik - en mijn instructie - niet weet wat daar nog aan verbeterd kan worden Verward

Nou dat was precies mijn gevoel wat ik had met mijn proeven eigenlijk. Mijn moeder dacht al dat ze het verkeerde blaadje ingevuld had.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:33

ik heb echt nooit gehad Verward ik weet dus ook niet hoe het voelt. ik denk dat we moeten klagen tegen knhs en een nieuwe rege3l moet van maken

-wie eerste is krijgt altijd een winstpunt

deze regel vind ik belangrijk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:35

Lips are sealed heb je ook iets zinnigs toe te voegen?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:51

Ik ga er altijd maar van uit dat een winstpunt betekent dat de jury vind dat je deze klasse netjes rijdt en dus klaar bent voor een volgende klasse. Wat dat betreft verwacht ik ook niet zo gauw een winstpunt, dat is iets wat je echt moet verdienen.
Waar ik soms wel van kan balen is (sorry juryleden Knipoog ) een zesjes-proef, waar verder geen commentaar bij staat. Goed, meestal weet ik zelf wel wat er wel en niet goed ging, maar dan heb ik liever een protocol met een 4 of 3 als het gewoon niet goed ging en een 7 of 8 als het wel in orde was.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:58

Ik hou er eigenlijk ook niet zo van om over de jury's te zeuren, ik weet dat die mensen ook hun best doen. Maar vind het wel jammer als ik m'n protocol terug krijg en bij sommige punten het idee krijg dat er niet is gekeken... Of dat de jury dingen uit de eerste proef meenam.

M'n eerste proef was erg slecht, paard was super heet en gespannen. Tweede proef veel meer ontspannen, hij liep lekker op het bit te knabbelen, waardoor ik dus ook de oefeningen veel beter en rustiger uit kon voeren en toch maar vier punten verschil tussen de 2 proeven.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:12

Th0mas schreef:
ik heb echt nooit gehad Verward ik weet dus ook niet hoe het voelt. ik denk dat we moeten klagen tegen knhs en een nieuwe rege3l moet van maken

Jaa, helemaal mee eens! Alle jury's die iemand onterecht geen wp geven moeten aangeklaagd worden bij de KNHS! Ze moeten een vette boete krijgen en minstens voor 1 jaar geschorst worden.
Dan houden we meteen geen juryleden meer over en dan kunnen ze alle wedstrijden voortaan aflassen. En dat spaart je portemonnee dan weer.
Ik stem helemaal voor! OK dan!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:18

Ja, en dan zoek je gewoon de wedstrijden waar zoveel mogelijk waardeloze combi's rijden....wordt je makkelijk eerste en vlieg je door de klasses heen Boos!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:24

Th0mas schreef:

Verward

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:32

Ellebel schreef:
Ja, en dan zoek je gewoon de wedstrijden waar zoveel mogelijk waardeloze combi's rijden....wordt je makkelijk eerste en vlieg je door de klasses heen Boos!

Als je eerste wordt wil het nog niet zeggen dat je ook een wp hebt Cool

Uhm, mij zul je nooit horen zeggen dat iets niet terecht is gegeven in mijn eigen proeven.
Maar ik mag toch hopen dat we ons mogen uitspreken over dingen die we vervelend vinden of anders bekijken dan de jury op dat moment Verward

Ik neem aan dat een jury hetzelfde verwacht...

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:33

Misschien had ik deze quote er even bij moeten zetten

Citaat:
ik heb echt nooit gehad ik weet dus ook niet hoe het voelt. ik denk dat we moeten klagen tegen knhs en een nieuwe rege3l moet van maken

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:34

Ja soms is het gewoon niet beter gesteld Scheve mond . Ik heb vaak geschreven bij een groot jaarlijks paasconcour in onze omgeving. Soms is er een jurylid die bijvoorbaat al de afstamming en leeftijd e.d. wilde weten Verward vond haar ook niet erg goed jureren Lips are sealed Maar met het overgrote deel kon ik toch zeer goed instemmen --> en sommige ruiter zijn wel erg brutaal naar juryleden toe Ziek hebben toch meiden bij de auto gehad

Wil met mijn paardje ook gaan starten Gewoon voor de fun (misschien om een beetje te laten zien wat mijn meisie kan Tong uitsteken ) maar verwacht er nog niet teveel van... Ik weet wat haar beperkingen zijn, maar hoop dat de goede dingen ook gezien worden --> dus dat ze gewoon eerlijk zijn en er ook wat bij schrijven (zonder op/ aanmerkingen is het soms moeilijk om eraan te werken Knipoog ).
en verder hoop ik natuurlijk nog veel vooruitgang te boeken, want ze is nog jong en we zijn nog niet zolang bezig Knipoog

Heb trouwens bv met een haflingerkruising wel eens veel te hoge punten gekregen voor wat we deden Verward denk dat jury onder de indruk was dat ik ermee bij de paarden reed Verward Was natuurlijk wel leuk maar niet geheel verdiend Bloos

Zo had ik ook weleens het gevoel dat het andersom was.

Ik kreeg bv ook bij 1 paard altijd lagere punten als het juist naar mijn gevoel heel goed/ makkelijk ging en hogere punten als ik echt zwaar aan het werk moest met hem en hij wat liep te klooien enzo --> denk dat ik doordat het zo goed ging juist steekjes liet vallen, er zelf niet netjes op zat enz enz... als ik echt aan het werk moest zag het er van de zijkant veel beter uit, zei ook mijn instructrice Bloos, dus ja je gevoel is ook niet altijd hetzelfde als het beeld van de zijkant dus ...

Ben nu zo'n 5 jaar uit het "wedstrijdcirquit", dus weet niet wat er eventueel veranderd is en dergelijke, maar dit zijn mijn indrukken en volgend jaar heb ik misschien weer nieuwe ervaringen Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:34

Tigger, even de opmerking van Th0mas lezen Knipoog

En ja, ik denk dat je best kritisch mag kijken naar een jury beoordeling, maar altijd mekkeren omdat de jury het verkeerd ziet (zeg niet dat jij dat doet) lijkt me ook niet goed.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:35

Ellebel schreef:
Misschien had ik deze quote er even bij moeten zetten

Ik zat het na te lezen en nu viel het kwartje pas Clown
Oeps Haha!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:36

Ik vind de opmerking dat de jury niet goed gejureerd zou hebben zoiezo dom.
Dan kun je beter stoppen lijkt me zo.
Ik vind het juist leuk als mijn blaadje volgekalkt staat, dan weet ik wat ze gezien hebben en zien willen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:56

Th0mas schreef:

Hey, handige opmerking van je. Knipoog
Ik zal er rekening mee houden de volgende keer dat je bij mij in de ring zit. Tong uitsteken

Dat slaat natuurlijk nergens op, Thomas. Een winstpunt moet verdiend zijn, die krijg je niet gratis bij een plastic bekertje.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:59

O ja, en voor Youngster: ik vind impuls en stelling wel degelijk de belangrijkste dingen in de B. M.i. draait het hier allemaal om. Zonder impuls geen goed nageeflijk paard en paarden die de hoeken omvallen ben ik ook niet dol op.

Dus waarschijnlijk ben ik dan net zo'n zeikjury. Knipoog

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:01

Dan zoek ik voortaan kleine wedstrijdjes uit Tong uitsteken in de M2 pony's doen er namelijk toch nooit zoveel mee. Dan rijd ik altijd een wp Knipoog

Het is maar net wat een jury wil zien, heb bij een onderlinge ook weleens voor 1 punt van de een een 3 en van de andere een 8 gekregen, terwijl ze toch naar hetzelfde onderdeel keken in dezelfde proef. Ik d8 zelf meer richting de 3 dan richting de 8 hoor Schijnheilig ben nog wel een beetje kritisch. Had uiteindelijk bij de ene 169 en de andere 177 dat vind ik nog n behoorlijk verschil.

Over t algemeen ben ik juist blij dat ik in de M zit, heb vaak t gevoel dat die juryleden nog fijner jureren.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:39

Mijn ervaring in het M2 is gewoon dat je je paard echt fantastisch voor elkaar moet hebben, anders rij je gewoonweg geen winst.
Ik reed aan het begin van dit zomerseizoen echt bagger M2 proeven,
toen ik eenmaal de 10 wp's bij elkaar had heb ik voor het vertrouwen
nog een paar M2 proeven gereden.Ik had totaal geen spanning meer
en reed gewoon tot drie keer toe 172 punten bijelkaar.Het kan dus
echt wel.En vaak ligt het echt aan jezelf .En ik denk niet dat het echt aan de jury ligt.
Die zit er niet om jou te plagen.En je zegt dat het al vaker is voorgekomen, nou ik denk niet dat die jury's onderling overleggen
en afspreken om maar eens lekker laag te punten.