Wedstrijd Siegerwouden 16/10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:50

Ik heb vandaag 156 punten gescoord, voor het eerst gestart met mijn driejarige, een goed begin dus.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:47

Deze wedstrijd was voor ons de eerste binnenwedstrijd, en onze 2e L1 wedstrijd.

De L1 begon netjes op tijd en er was maar 1 uitvaller. Dus rustig nog wat gegeten en toen opgezadeld.
Ik zat er net 5 minuten op, toen bleek dat er toch nog iemand niet op was komen dagen, en als snel bleken er nog 2 anderen niet aanwezig...
Oeps! DAt was niet zo mooi, want Moenira was errug voorwaarts Schijnheilig en schrikkerig...

Nou, ja, dan nog maar snel even een galopje en de baan in...
Vooral de 2 hoeken langs het gangpad waren erg spannend. Spandoeken, allerlei rommel die daar stond en mensen die daar in en uit de bak en de hal liepen... Vlak voor we moesten aanspringen stonden we daar dan ook plots stil, en zo waren er nog veel meer momenten in de proef. Toch kon ik haar nog redelijk rondsturen en buiten het uit de galop vallen na de middengalop en alle slorigheidjes door spanning en kijkerigheid vond ik het nog best redelijk gaan...
De punten die stonden opgeschreven op het bord (en weer doorgekrast waren Schijnheilig Knipoog) beloofden echter niet veel goeds...
In spanning wachten we de prijsuitreiking af en toen nummer 6 154 punten had (1: 165, 2: 163, 3: 159 4 en 5: 156) kreeg ik wel even de kriebels... zou het heel laag uitvallen?
Het viel mee. We hadden 152 punten, met maar 6 vijfen en een 4 voor dat ze op de "ho" ging in de hoek bij M. Helaas maar gaf deze jurylid maar erg weinig 7-ens (zelfs niet voor het halsstrekken waar bij bijna altijd een 8 voor hebben) en hadden we dus onvoldoende compensatie.

Ik was in elk geval tevreden. Ik had verwacht dat ze erg kijkerig zou zijn, maar we zijn niet raar de bak door gegaan en heb redelijk mijn proefje kunnen rijden. Als we straks wat meer ervaring hebben met vreemde binnenbakken en enge hoeken en langsrennende kinderen, dan komen de betere proeven vast ook wel weer Haha!

Wat heerlijk rustig zo'n wedstrijd vergeleken met een kringwedstrijd zeg! En ik vond de sfeer heel ontspannen en sociaal. Er was maar 1 iemand die zijn rotgevoel afreageerde op ons door te snauwen Haha! En tijdens het losrijden hadden we alle ruimte (natuurlijk ook omdat er zoveel uitvallers waren Tong uitsteken Knipoog)

Ik ga van de winter maar een keertje vrijrijden in deze bak, want we hebber er nog 3 a 4 wedstrijden te gaan

Nog andere mensen die hebben gereden?

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 09:28

Goed hoor Joyce.... dat valt erg mee of niet. De punten komen vanzelf als de ervaring er ook is. Je moet niet vergeten dat ze nog wel jong is he... en zelfs mijn haflinger die echt bomproof is schrok ook in die bak door in en uitlopende mensen en paarden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:41

Ja, en ook voor mij is het allemaal nieuw en spannend. Daarom was ik ook tevreden. Ze was met het losrijden zo druk dat ik eerst niet eens durfde te galoperen. Tijdens de proef voelde ik me op een gegeven moment meer ontspannen en durfde meer te rijden. Ook heb ik ondanks haar spanning en schrikacties voor mijn gevoel meer de tijd in mijn hoofd gehad om alle figuren te rijden. Ik begin te wennen aan dat alles veel sneller achter elkaar aan komt en het kost me minder moeite...

Geen winstpunt dus, maar wel op meerdere manieren een overwinning op onszelf Haha!

Enne, jullie volgende keer weer een puntje hè!!! Wanneer en waar is jullie volgende wedstrijd? Of was dit al de laatste?

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:31

He Joyce, stond Moenira in de hoek bij de ingang opeens stil?? Dan heb ik een stukje van jullie proef gezien Haha!

Afke had trouwens 153 punten, ook in het L1. Ze was met een haffie.

Jeej, ik heb Abel weer gezien Haha! Haha! Hij was tweede in de Z met 180 punten!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:53

Ja, dat klopt!!!
Reed Afke vrij in het begin? Ik heb wel geloof ik 2 haflingers gezien (en een dribbelfjord Knipoog )

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:54

joyce B schreef:
Ja, dat klopt!!!
Reed Afke vrij in het begin? Ik heb wel geloof ik 2 haflingers gezien (en een dribbelfjord Knipoog )

Uhm, hoe bedoel je?? Ze heeft wel een tijdje als enige in de binnenbak losgereden.

Die fjord vond ik uhm.. niet zo mooi Schijnheilig

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:40

Wanneer zag je die fjord Hoffieeeh? Hoop niet dat je Dagmar bedoelt Tong uitsteken:D
Gefeliciteerd Minke, en Joyce de bak is idd best wel kijkerig.. Vooral de hoek bij de deur vind dagmar nog steeds (na een half jaar elke dag rijden) erg eng! 153 is een goed begin, en kom maar een keer vrijrijden kan ik Moenira eens in het echt zien Tong uitsteken:D

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:43

NehnaDagmar schreef:
Wanneer zag je die fjord Hoffieeeh? Hoop niet dat je Dagmar bedoelt Tong uitsteken:D

Haha nee, volgens mij niet. Deze liep L1, moest als laatste starten.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:11

Oké, anders kwam ik persoonlijk met Dagmar langs om te laten zien hoe mooi ze is Tong uitsteken:P Maar ehm.. waarom deed je zelf niet mee eigenlijk?

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:14

NehnaDagmar schreef:
Oké, anders kwam ik persoonlijk met Dagmar langs om te laten zien hoe mooi ze is Tong uitsteken:P Maar ehm.. waarom deed je zelf niet mee eigenlijk?

Haha Haha!

Ik rijd bij pony's.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 13:25

Mijn volgende wedstrijd is pas in december Boos! In sonnega. Daarna nog 1 in siegerswoude. Ik weet nog niet of ik ga stoppen.... ik heb nu de smaak te pakken en ik vind het erg leuk. Ook Marian heeft er duidelijk lol in... maar het kostenplaatje he... dat zit me wat dwars...

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:58

marianna schreef:
Mijn volgende wedstrijd is pas in december Boos! In sonnega. Daarna nog 1 in siegerswoude. Ik weet nog niet of ik ga stoppen.... ik heb nu de smaak te pakken en ik vind het erg leuk. Ook Marian heeft er duidelijk lol in... maar het kostenplaatje he... dat zit me wat dwars...

Het is idd erg duur, bij jullie nog duurder dan bij de pony's.. Scheve mond Maar hoe vaak rijd je nu wedstrijd? Anders kan je misschien 1 keer in de maand, of 1x in de 2 maanden rijden ofzo?? Het is niet veel,maar wel wat Lachen

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 14:09

Daar gaat het me niet zozeer om.... het is meer alles bijmekaar opgeteld... dus de jaarlijkse kosten in een keer. Daarentegen ben ik student en woon ik thuis, maar moet ik werkelijk alles zelf betale.... dus verzekering, eten voor het paard en lessen maar ook wedstrijden etc etc en dan wordt het duur want de studie moet ook nog betaald worden en als het dan niet gaat zoals je wilt dat het gaat si het misschien beter om voor een jaartje te stoppen maar we zien wel

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:36

Het is inderdaad erg duur... Ik ben blij dat ik een baan heb en samen woon zodat ik niet alles alleen hoef te betalen Schijnheilig

Die Fjord was inderdaad niet de schoonste, wilde geen bokkers kwetsen, maar hij was tonrond met in verhouding erg korte benen... Meeste Fjorden die ik heb gezien, waren beter in verhouding (lengte rug/benen en dan het tonnetje-effect) Wel een enthousiast beestje Haha!

Hoffieeeh, ik heb inderdaad een meisje heel lang alleen in de binnenbak zien rijden. Ik was nr 11, welk nummer had zij? Er vielen veel tussenuit dus het ging daarna heel vlot. Ik heb buiten ingereden had ik even wat meer ruimte om haar door te laten lopen Schijnheilig

Nou Sita, ik ben heel benieuwd wat je beslist. Moeilijk hè, net nu het lekker gaat lopen ermee stoppen zou wel jammer zijn Knipoog

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:57

joyce B schreef:
Die Fjord was inderdaad niet de schoonste, wilde geen bokkers kwetsen, maar hij was tonrond met in verhouding erg korte benen... Meeste Fjorden die ik heb gezien, waren beter in verhouding (lengte rug/benen en dan het tonnetje-effect) Wel een enthousiast beestje Haha!

Vond ik ook Lachen En een lange rug met een kort nekje...

Citaat:
Hoffieeeh, ik heb inderdaad een meisje heel lang alleen in de binnenbak zien rijden. Ik was nr 11, welk nummer had zij? Er vielen veel tussenuit dus het ging daarna heel vlot. Ik heb buiten ingereden had ik even wat meer ruimte om haar door te laten lopen Schijnheilig

Uhm, Afke was nummer 2. Ze reed op een haffie... Ik stond toen steeds bij de deur daar zeg maar, waar de startlijst ook hing (bij de inrijbak). Had een rode jas aan Tong uitsteken

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:00

He, ik zie net de foto's in je onderschrift! Nu weet ik weer helemaal wie je bent Haha! Als je tenminste gisteren ook een vlecht in had en diezelfde cap ophad Tong uitsteken Ik heb Afke nog aangewezen dat ik zo'n cap bedoelde, die ik dan misschien wel wou hebben (aangezien dat verplicht word Scheve mond) Haha.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:09

hihihihi, zij moest na Martha, een clubgenootje. Ik heb haar helaas niet zien rijden, alleen in de losrijdbak inderdaad en dat ze de baan in ging, ik ben toen met Martha naar buiten gelopen (en met Alette natuurlijk, mijn trouwe hulp op wedstrijden Knipoog)

Ik heb inderdaad een vlecht en de cap was in Gorredijk blauw, maar heb een maatje kleiner in het zwart gekocht, en die had ik gister op Haha!
Nu weet jij het voor een volgende keer, dus zeg je het even als je me weer tegen komt? Want ik kan me helaas geen gezicht bij een rode jas herinneren Schijnheilig Haha! Knipoog

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:12

joyce B schreef:
hihihihi, zij moest na Martha, een clubgenootje. Ik heb haar helaas niet zien rijden, alleen in de losrijdbak inderdaad en dat ze de baan in ging, ik ben toen met Martha naar buiten gelopen (en met Alette natuurlijk, mijn trouwe hulp op wedstrijden Knipoog)

Ik heb inderdaad een vlecht en de cap was in Gorredijk blauw, maar heb een maatje kleiner in het zwart gekocht, en die had ik gister op Haha!
Nu weet jij het voor een volgende keer, dus zeg je het even als je me weer tegen komt? Want ik kan me helaas geen gezicht bij een rode jas herinneren Schijnheilig Haha! Knipoog

Op een friesje ja!
Haha, zal ik doen, als ik durf.. Bloos Haha!