meer controle op wedstrijden, ja of nee.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:18

Ruchet schreef:
Ik rij 6 wedstrijden in de maand, dus ik ben wel wat gewend ja.
Knipoog

Ik bedoel niet dat je niet gewend bent wedtrijd te rijden
Maar rustige wedstrijden gewend bent.

Citaat:
Er gebeurd inderdaad nooit iets daar: Als de koe verdronken is dempt men de put

Ik ben ondertussen 30
En ik weet niet anders, dan dat daar drukke wedstrijden zijn.
(net zoals overal hier in de buurt)
Dus word er imo weinig put gedempt.

En hier is er dus altijd een ringmeester bij het springen.
Moet ook wel om alles redelijk vlot te doen verlopen en het geen nachtwerk te laten worden.

Verder lopen er ook officials (of hoe ze ook heten) rond.
Alleen zijn het vaak die gene met "naam" die bijv. met slof rondrijden en daar word dan tegen gezwegen.
Idem als paarden 3x starten in het M op een universele startnaam.
Daar mag nu met de chip op gecontroleerd worden, alleen men durft "de namen" niet te pakken.

Persoonlijk zit daar vaak het probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:27

runningkawa schreef:
Ik ben ondertussen 30
En ik weet niet anders, dan dat daar drukke wedstrijden zijn.
(net zoals overal hier in de buurt)
Dus word er imo weinig put gedempt.

.

Ik bedoel er meer mee te zeggen dat als er wat gebeurd dat er dan pas actie ondernomen gaat worden. Waarom het zo ver laten komen.

Overigens ga ik vaak mee met Ruchet op Concours, die gaat voornamelijk naar de grote wedstrijden in Twente. Niet echt rustige wedstrijdjes te noemen. Daarom ook het beklag dat er teveel mensen in de losrijbaan rijden, die er te lang op zitten.

Overigens zie ik iedere wedstrijd wel dingen gebeuren waarvan ik denk: Oeps blij dat het mijn been niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:33

Waarom aktie ondernemen als er 1x in de 30 jaar wat zou gebeuren?

En jij ziet vast meer dan ik, want echt, ik zie zelden dingen gebeuren doordat het te druk is.

ja, ik heb ook wel eens een paard zien meppen naar iemand, ook gelukkig goed afgelopen, maar dat was omdat die ineens achter het paard door schoot, niet omdat het druk was.
Zo kan ik idd nog enkele dingen opnoemen.
Ongelukken gebueren altijd, maar te wijten aan drukte...?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:36

Ik heb echt een hekel aan die springwedstrijden waar het bij het losrijden zo druk is dat iedereen de achterkant van jouw paard gebruikt om hun eigen paard op af te remmen Boos!

Met een ervaren paard vind ik het nog wat anders, maar zo'n jong schieterig paard wordt er dan niet beter van.

Maar daarom ga ik daar ook niet heen Haha!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:46

vind het ook prima als er meer controle is. dat moet volgens mij niet eens zo moeilijk te regelen zijn. gewoon iemand die bij het springen
een oogje in het zijl houd.
maar de rijtijd moet ieder voor zich weten, behalve als de een vier keer zo vaak gaat waardoor een ander geen tijd genoeg heeft.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:04

Jullie hebben het bijna allemaal over springne maar vin dat je ook is naar die dress. moet kyken daar zyn ze lekker lief voor die paarden heel die mond wordt dichtgesnoerd en dn ng lekker flink is ze bek trekken at is zielig.. Ok ik zie ook genoeg by het springen maar of die dressruiters nou liever voor die paarden zijn.. Verward dat denk ik niet

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:33

Pipo schreef:

Het voorbeeld wat Ruchet aanhaalt met de Hackamore heeft ze nog vriendelijk omschreven. Het paard maakte namelijk bij iedere galopsprong een heel vreemd geluid doordat die hackamore te laag en veel te strak zat. Een jury behoort dan gewoon in te grijpen!

Sjuimpje, Zou het zo kunnen zijn dat in Zweden het zo goed verloopt omdat dat het resultaat is van een ringmeester bij de ring? Een ringmeester die rijtechnisch is onderlegt en dus kijkt wat er echt niet kan?

Ik denk dat het nog niet zo raar idee is. In Zweden werkt het, dat blijkt wel Knipoog

Hier in de buurt lopen vrijwel altijd opzichters rond, en als ze (zie mijn voorbeeld) omgedraaide sporen opmerken, hadden ze ook wel zo'n hackemore opgemerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:40

Ruchet, ik ben wel blij met dit soort tips. Tegenwoordig speel ik nog wel eens voor ringmeester bij het springen en ik vind dit allemaal wel interessant om te weten. Zodra ik iets zie wat me niet zint of aanstaat, dan stuur ik er onmiddellijk een jury op af, tenzij het een regel betreft die ik als ringmeester ook kan handhaven. Voor al het andere stuur ik een beambte van de KNHS, de regelmakers Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:42

Super lovely, zo hoort het ook.

En marliesje, misschien zien wij daarom minder vaak dingen die te zot zijn voor woorden, omdat er hier altijd ringmeesters zijn Verward Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:59

Lovely schreef:
Ruchet, ik ben wel blij met dit soort tips. Tegenwoordig speel ik nog wel eens voor ringmeester bij het springen en ik vind dit allemaal wel interessant om te weten. Zodra ik iets zie wat me niet zint of aanstaat, dan stuur ik er onmiddellijk een jury op af, tenzij het een regel betreft die ik als ringmeester ook kan handhaven. Voor al het andere stuur ik een beambte van de KNHS, de regelmakers Haha!.

Ik durf er wel geld op te wedden dat dat grapje met die hackamore bij jou niet was gebeurd.
Hoorde trouwens dat iemand een ingezonden brief had gestuurd naar de hoefslag over dat zelfde akkefietje.
Dat was echt niet normaal meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:21

Zelfs op die brave kleine concourtjes van ons heb ik al regelmatig een jury ingeschakeld om ergens mee te helpen. Op die manier houd je je wedstrijd een beetje draaiend en heeft men geen hinder ervan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:40

In Zweden heb ik niet opgemerkt dat er meer toezicht is, integendeel juist.
Mensen zijn daar gewoon meer met paarden bezig ipv met sportieve (of nog erger: commerciele) doeleinden.
Een mentaliteit kan je niet veranderen door de wacht te houden langs de kant.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 23:25

Sjuimpje schreef:
In Zweden heb ik niet opgemerkt dat er meer toezicht is, integendeel juist.
Mensen zijn daar gewoon meer met paarden bezig ipv met sportieve (of nog erger: commerciele) doeleinden.
Een mentaliteit kan je niet veranderen door de wacht te houden langs de kant.

Dan heb je wel je ogen dicht gehad, er wordt wel degelijk gecontroleerd op wedstrijden, met name springen.
Het Zweedse meisje wat bij mij op stal zit rijdt 1.10 tot en met 1.40 pacoursen en gaat weekelijks op concour, zei heeft haar stal aan de ...kust waar elk weekend gewoon concour is (in de winter maanden wat minder) van haar krijg ik toch anders te horen, en dit is wel een meisje die het kan weten.
Laatst bijgewerkt door Ruchet op 11-10-04 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 23:33

runningkawa schreef:
Waarom aktie ondernemen als er 1x in de 30 jaar wat zou gebeuren?

En jij ziet vast meer dan ik, want echt, ik zie zelden dingen gebeuren doordat het te druk is.

ja, ik heb ook wel eens een paard zien meppen naar iemand, ook gelukkig goed afgelopen, maar dat was omdat die ineens achter het paard door schoot, niet omdat het druk was.
Zo kan ik idd nog enkele dingen opnoemen.
Ongelukken gebueren altijd, maar te wijten aan drukte...?

Ik neem aan dat jij niet weekelijks op concour gaat.
Ik wil wel even mijn boekje open slaan, en jou vertellen wat ik dit jaar allemaal heb gezien. ik denk dat je daar niet echt vrolijk van wordt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 23:39

Nogmaals:
Sjuimpje schreef:
Misschien omdat jij het over springen hebt, ik heb het over dressuur en heb niet lang geleden nog een dressuurwedstrijd bezocht.

Daarbij ik heb ik deze maand nog even de wedstrijdkalender bekeken en wederom viel mij het geringe aantal wedstrijden op,
daarbij, ik ben wezen kijken op een stal waar ze het ook zeker kunnen (en zullen) weten Haha! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:35

Ruchet schreef:
Ik wil wel even mijn boekje open slaan, en jou vertellen wat ik dit jaar allemaal heb gezien. ik denk dat je daar niet echt vrolijk van wordt.

Dit jaar ff niet, voorheen ben ik wekelijks op concours geweest, zowel zelf rijdend als groomend.
Lijkt me stug dat het in een jaar ineens zoveel erger is geworden Haha!

Maar zoals Marliesje ook al zei, hier in de buurt wordt er wel degelijk gecontroleerd en ook wat van gezegt.
Natuurlijk hou je wel eens dingen waardoor je met je tenen knijpt.
Maar te grof word echt wel aangepakt
En terrecht imo.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:15

Zeker bij dressuurwedstrijden mogen ze van mij ook meer controleren.
Met de sportdag werd er niet gecontroleerd (het was dan wel onderling maar op de vereniging wordt er altijd gecontroleerd ook al is het onderling)
Nou ja ik was door omstandigheden (slechte organisatie) veels te laat voor mijn proeven en doordat de jury niet gecontroleerd had, had hij dus onder mijn naam iemand anders beoordeeld Scheve mond
Ik heb mijn paspoort e.d. toch niet voor niks bij me?!

Springen zou ik het niet weten, heb ik geen ballen verstand van Haha!
Wel zag ik op de sportdag dat het idd ontzettend druk was met losrijden! Maar dat was ook bij de dressuur.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:25

Ik vind dat qua losrijden ze weinig kunnen controleren, iedereen doet dat op zn eigen manier die het beste is voor die persoon, maar qua harnachement kunnen ze wel controleren en chips ook. Maar dat gebeurt ook nog wel eens.

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:46

Ook niet onbelangrijk is om te controleren of het niet de instructeur of een andere ruiter is die aan het losrijden is want dat kom ik soms ook tegen en dat is zoooo oneerlijk

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:06

Ruchet schreef:

Ik denk dat het idd per regio scheelt.
Ik ga ook regelmatig op concours met een paar paarden en hier gebeuren gewoon weinig rare dingen. Als hier de voorste balk van een oxer hoger ligt komt er meteen een official op af gerent, idem dito met hulpteugels, verkeerde bitten en sporen of rijden zonder cap.En gecontroleerd op I & R word hier ook vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:08

Dat denk ik dus ook Schoentje
En denk dat jij echt wel genoeg concoursen ziet Haha!
Maar je zit idd wel in dezelfde regio als Marlies en mij, lijkt me dan bijna geen toeval meer

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:23

Of we zijn gewoon heel wat gewent, omdat ze ons op donderdagavond in Asten voor de leeuwen hebben gegooit Cool Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:24

Haha
Dat kan het natuurlijk ook zijn Tong uitsteken

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:32

Blijkt wel waar te zijn, als je in Asten kan springen, kijk je nergens meer van op. (wat losrijden betreft) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:34

Idd, want je paard afmeppen oid word ook daar echt niet toegestaan