Onsportieve opmerking

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 06:34

Phantom: het feit DAT het gezegd word vind ik al een gebrek in je opvoeding, sorry hoor. Dat noemt zich een waardig verliezer, hahahaa mag ik ff lachen. Ik vind het meer een heel hoog Penny-gehalte hebben.
EINDELIJK is er eens op het rijden beoordeeld en niet op mooie opgedirkte koppies blijkbaar, en tsja oepsie sta je zomaar ineens onderaan.
Zo zie je, onderschat de concurentie nooit.... en btw een dikkere ruiter (helaas hebben we niet allemaal annorexia) die meegaat met de beweging van het paard is minder erg dan een bonestaak die hindert en maar beter af kan stappen.
Hoop dat jullie 8-tal nu weer met de beentjes op de grond staat, en OK dan! voor de journalist die nu eens een blik achter de schermen heeft gegeven van het dresuurwereldje hoe het er aantoe gaat, TOP!

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 07:20

Vippie schreef:
Zo zie je, onderschat de concurentie nooit.... en btw een dikkere ruiter (helaas hebben we niet allemaal annorexia) die meegaat met de beweging van het paard is minder erg dan een bonestaak die hindert en maar beter af kan stappen.

Allereerst vind ik het ook heel onsportief om zoiets te zeggen, sommige dingen mag je misschien denken, maar houd je gewoon voor je.

Maar als ik jouw opmerking lees over annorexia, dan roept het bij mij de gedachten op dat jij slanke mensen meteen met annorexia associeert en dat vind ik ook niet echt netjes.

Persoonlijk vind ik een slankere ruiter op een paard mooier om naar te kijken dan een ietwat molligere. Even los van of de ruiter het paard hindert of niet, want dan hoeft natuurlijk in beide gevallen niet zo te zijn.

Judith

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 07:42

Het is inderdaad niet netjes om te zeggen,
maar ik vind dat in dit topic wel veel moraalridders zich melden...

Kan niemand zich voorstellen dat je in 'the heat of the moment' zulke dingen er uit flapt? Iedereen zegt toch wel eens dingen die je eigenlijk niet moet zeggen? Op het moment dat je heftige emoties beleeft, in dit geval enorme teleurstelling, dan kan je wel eens dingen roepen die kant noch wal raken.

Hier in het topic zie je dat weer goed terug,
de dingen die Vippie zegt slaan ook nergens op. Mensen die slank zijn hebben anorexia? Het team wat dit gezegd zou hebben is niet meer dan een stel mooie opgedirkte koppies?
Kortom, ik vind het maar een storm in een glas water.

(En nee, ik ben niet slank, ik voel me niet benadeeld bij wedstrijden en ken geen mensen die achttal rijden Knipoog )

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:31

De opmerking was zeer onsportief, maar inderdaad er word wel erg moraalridderig gedaan.
Er zijn heus wel meer mensen die wel eens bij verlies er wat onsymphatieke dingen uitflappen. Kijk maar in de topsport (vooral dressuur *LOL* )
Wat de journalist heeft gedaan vind ik ook absoluut niet symphatiek. Zeker niet als hij naam en toenaam noemt. Mag dat zomaar zonder toestemming?
Ik kan me overigens niet voorstellen dat het zo gegaan is dat een journalist zomaar ergens wat heeft opgevangen en dat heeft gepubliceerd Scheve mond , maar ja als de betrokkene zegt dat dat zo is zal het wel zo zijn.....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:38

Uhm,zelfs al zit je er mee dat je volgens jezelf ONTERECHT heb verloren(zoals het hier beschreven word) dan kunnen die stevige mensen of je concurrenten daar toch niks aan doen.....lijkt me dat het toch een jurysport is hier Knipoog ....en ik kan mij HEEL goed voorstellen hoe het voor de 'stevige dame' moet voelen.Misschien zit zij altijd wel met schuldgevoel op haar paard,heeft ze zelf ook moeite met haar gewicht en heeft de rest haar wel over moeten halen om mee te doen of wat dan ook.Wel leuk dat er iemand van het andere achttal het verhaal komt vertellen(en meteen even in de slachtoffer rol schiet) maar het lijkt mij ronduit klote als je als stevigerd zo beledigt en vernederd word!

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 08:47

En hoe weet die journalist dat K.O. zo heet als er "alleen maar" onderling over gepraat is?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:51

Het is ook niet aardig of leuk, maar zo zitten mensen nou in elkaar.
Op dat moment denk je niet aan de gevoelens van anderen.

Het gaat er ook helemaal niet om of die mensen dik zijn, het had ook een onaardige opmerking kunnen zijn over het paard, over de trailer, de auto.
En als het plaatje wel helemaal had geklopt, dan was het gegooid op: een prestatie die gewoon gekocht was dmv een duur paard, een instructeur die het paard vaak rijdt etc. Niemand is perfect, moet je zien wat voor sh*t er over Anky wordt gezegd op dit forum Scheve mond

Op zo'n moment wordt gewoon het eerste wat in de mensen opkomt er uit gegooid en ik word een beetje misselijk van de mensen die hier doen alsof ze dat soort dingen nooit zouden denken. Ik denk dat ook regelmatig hoor, alleen zeg ik het vrijwel nooit Tong uitsteken

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:08

Ik kan me ook best voorstellen dat je dat soort grapjes maakt onderling. Net wat sjuimpje zegt: ze zoeken iets om over te zeiken en dit was het eerste wat in die griet opkwam blijkbaar.

Het meest l*llige vind ik het nog van meneer de Journalist. Lekker goedkoop aan je stukjes komen, zo krijg je de sappigste verhalen.

Iedereen zegt wel eens wat over een ander, waarvan je weet dat diegene het niet zou moeten horen. Niet dan?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:11

Wat meer meer stoort is dat het blijkbaar wel gezegt mag worden (Phantom en anderen verdedigen dat hier zelfs, teleurstelling, heat of the moment etc) maar dat ze zichzelf óh zo sielûgh vinden als het in de krant staat. Als je echt vind dat je het recht hebt zoiets te zeggen, ga er dan ook achter staan en doe niet alsof je het slachtoffer bent.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:34

ArwenLune schreef:
Wat meer meer stoort is dat het blijkbaar wel gezegt mag worden (Phantom en anderen verdedigen dat hier zelfs, teleurstelling, heat of the moment etc) maar dat ze zichzelf óh zo sielûgh vinden als het in de krant staat. Als je echt vind dat je het recht hebt zoiets te zeggen, ga er dan ook achter staan en doe niet alsof je het slachtoffer bent.

Helemaal mee eens, ik noem het zelfs onkunde. Het gaat erom hoe het team presteert, hoe de paarden synchroon lopen. Als je je verlies dan op de omvang van een andere ruiter gooit is dat diep triest.

En iemand heeft het toch tegen die journalist verteld! Tenzij Rita Skeeter zich in een tor had verandert( HP- order of the phoenix) Dus ga eerst maar met alle teamleden praten.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:21

Misschien heeft een omstander wel melding gedaan bij de krant.

Als je tegen je verwachting presteerd kan je best even teleurgesteld zijn, ben ik ook. Vroeger maakte ik ook onredelijke opmerkingen, alleen waar mijn moeder en zusje bij waren na afloop van de wedstrijd. Helaas kom je nooit verder als je je afgeeft op anderen. Die anderen promoveren wel naar een andere klasse, ben je er van af. Maar zelf kom je niet verder als je niet naar jezelf of je team kijkt.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:23

Haha ik vind het wel een grappige opmerking Haha! Onsportief? Ja waarschijnlijk wel ja. Maar wel erg origineel Tong uitsteken

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:00

Goedkeuren kan ik het niet, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Als je idd middenin een grote teleurstelling zit zou je wel eens dingen kunnen zeggen zonder er bij stil te staan wat de consequenties hiervan kunnen zijn. De mensen die beweren nog nooit dingen te hebben gezegd zonder hier achteraf spijt van te hebben beschouw ik als mensen die zichzelf voor de gek houden...

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:18

Het is banketstaaf dat het nu zwart op wit in de krant staat maar.....je zegt toch wel vaker iets in die trant tegen elkaar(met de bedoeling dat het "onder ons blijft").
Zeker als je teleurgesteld bent of onder spanning staat van een wedstrijd.
Zijn er hier zoveel mensen die nog nooit een misselijke opmerking achter iemands rug gemaakt hebben......Phoe he ik wist niet dat ze nog voorkwamen onder de paardenmensen Haha!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:30

Wat een hoop naïeve mensen weer

Sorrie hoor, maar ik geloof niet dat de mensen die nu zeggen dat het zo verschrikkelijk is dat er wat 'niet zo aardigs' gezegd wordt over dikke mensen, zelf nooooooiiit wat onaardigs over andere mensen zeggen Schijnheilig

Maak dat je oma wijs *LOL*

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:44

Ik vind het persoonlijk dat je gewoon je bek moet houden en je verlies accepteren, het is altijd makkelijk anderen af te zeiken. Tuurlijk ben ik ook wel eens teleurgesteld en denk ik heus wel van &^*^(&*$% GRMBL, alleen ik hou het voor me.

Niemand, maar dan ook niemand heeft er wat aan zo'n opmerking (behalve de journalist die heeft weer een leuk stukje Haha!), leer incasseren, that's life, niet zeiken, maar zeggen volgende keer ga ik harder trainen. Ik vind dit zo zwak de schuld bij een ander leggen of een ander afzeiken. Ik vind de attitude slecht.

En de naam : Phantom betekent waarschijnlijk genoeg dat het idd een schaduwaccount is.

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:57

Vippie schreef:
Phantom: het feit DAT het gezegd word vind ik al een gebrek in je opvoeding, sorry hoor. Dat noemt zich een waardig verliezer, hahahaa mag ik ff lachen. Ik vind het meer een heel hoog Penny-gehalte hebben.
EINDELIJK is er eens op het rijden beoordeeld en niet op mooie opgedirkte koppies blijkbaar, en tsja oepsie sta je zomaar ineens onderaan.
Hoop dat jullie 8-tal nu weer met de beentjes op de grond staat, en OK dan! voor de journalist die nu eens een blik achter de schermen heeft gegeven van het dresuurwereldje hoe het er aantoe gaat, TOP!

god, god, dit klinkt al even gefrustreerd als de opmerking waar het in dit topic over gaat Scheve mond

Wat ook ik overigens een hele vervelende opmerking vind! Maar, zoals al eerder gezegd werd, de laatste van het rijtje 'beschuldigden' die op z`n flikker moet krijgen in de journalist. Érg makkelijk om je weer op de 'vuile' journalisten te storten. Deze heeft slecht opgeschreven wat hij of zij daadwerkelijk heeft gehoord en daar is absoluut niets mis mee of verboden aan.
Als je al zo`n rotopmerking maakt verontschuldig je dan of blijf er van mij part achter staan maar schuif het niet af op de situatie, de journalist of de rest van de wereld...

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:40

Skipper schreef:
Ik vind het persoonlijk dat je gewoon je bek moet houden en je verlies accepteren, het is altijd makkelijk anderen af te zeiken. Tuurlijk ben ik ook wel eens teleurgesteld en denk ik heus wel van &^*^(&*$% GRMBL, alleen ik hou het voor me.

Dat is dus het verschil tussen mensen, de een flapt het eruit, de ander houdt het voor zich.

Het is alleen voor beide partijen een beetje suf dat het in de krant staat, zowel voor degene die het geroepen heeft, als voor de betreffende persoon waar het over gaat.

Maarja, laten we het maar op houden dat deze persoon voortaan wel even nadenkt voor er nog een keer zoiets gezegt wordt Haha!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:47

Dat denk ik ook Manon! Haha!
Maar ik vind het feit alleen al dat er zoiets gezegd wordt, met als reden dat je teleurgesteld bent, toch wel belachelijk.
Maar zoals manon al zegt, de een flapt het eruit en de ander houdt het voor zich...Ik ben blij dat ik tot degene behoor die dat soort dingen voor zich houdt. Je kan mensen er flink mee kwetsen.

Maar het is idd wel een beetje suf dat dit gelijk in de krant staat...

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:34

Zo'n opmerking kan er soms gewoon uitschieten. Als je teleurgesteld/boos bent zeggen sommige mensen nou eenmaal sneller dingen die ze natuurlijk niet menen... Andere mensen houden dat makkelijker voor zich. Kan me niet voorstellen dat ze het ook echt gemeend hebben (dan zou het wel erg schandalig zijn)

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:00

Sjuimpje schreef:
Ik denk dat ook regelmatig hoor, alleen zeg ik het vrijwel nooit Tong uitsteken

Hier zit het verschil misschien wel tussen 'de moraalridders' en het achttal.
Vandaar ook mijn opmerking; als je zulke 'grapjes' wilt maken, doe dat dan in de vrachtwagen, waar andere mensen je niet kunnen horen.

Doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:55

Hier een reactie van the one and only (dus niet Phantom, Sharlyn mevrouw de speurneus) beruchte crimineel K.O. te W Cool . herself:
Ik heb degene die het (waarschijnlijk) heeft geschreven wel gesproken in Ermelo, wist alleen nie dat ze ook lid is van de ondergrondse. Wat in de krant staat heb ik allemaal wel gezegd maar het is allemaal wel een beetje uit de kont-tekst gehaald. Heb mevrouw de journalist verteld dat het nogal een domper was dat we zo laag stonden. Heb namelijk de eerst gestarte achttallen zien rijden en vond dat er nogal fouten werden gemaakt; één paard dat binnenkomt in galop i.p.v. draf, één achttal waarvan het koppaard beide keren in de verkeerde galop aanspringt, een achttal waarvan de onderlinge afstanden nogal wisselden en dus dat achttal met die volslanke kopvrouwe. Vond ik wel een goeie tactiek om doe voorop te zetten, hebben de nummers 2 t/m 8 wat spelingsruimte. Moet mevrouw de journaliste nou nèt dat opschrijven! Heb er ook verteld dat ik over mijn individuele prestaties op de vrijdag dik (sorry geen leuk woordgrapje) tevreden was, maar dit was blijkbaar niet interessant genoeg om op te schrijven.

Wil ik bij deze wel even mijn nederige excuses Bloos! aanbieden aan een ieder die zich beledigd voelt!

Rest mij nog Phantom te bedanken voor haar steun in deze zware (fout woordgrapje nr.2) tijd.

PS. Ben inderdaad hevig gefrustreerd Boos! . WAAR BLIJFT DIE SPONSORAANBIEDING VAN DIE KETEN MET DE GROTE M (I'm loving it!)
Heb per slot van rekening wel gratis reclame voor ze gemaakt en hun eten als sportvoer aangeprezen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 06:56

Voice schreef:
Maar als ik jouw opmerking lees over annorexia, dan roept het bij mij de gedachten op dat jij slanke mensen meteen met annorexia associeert en dat vind ik ook niet echt netjes.

Achja dikke mensen worden ook altijd geasocieert met 3x per dag mac donalds toch? Koekje van eigen deeg zeggen we dan maar.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 07:27

Aan de reactie van Doos te zien was het dus geen reactie in the heat of the moment! Je vind nog steeds dat jullie onterecht onder de anderen bent geplaatst mede om het feit dat er een volslanke is opgesteld in een ander team! Heel zielig. Ik hoop voor jou dat je altijd maat 38 mag blijven dragen want dat is blijkbaar erg belangrijk voor je.
Maar ik vind het fantastisch van een jury dat ze daar niet op letten, het gaat om de prestatie van de hele proef. En als er dan iemand in galop binnenrijdt en toch staat dit team boven jullie, dan zegt dat meer over jullie proef dan over de jury.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:51

Citaat:
PS. Ben inderdaad hevig gefrustreerd . WAAR BLIJFT DIE SPONSORAANBIEDING VAN DIE KETEN MET DE GROTE M (I'm loving it!)
Heb per slot van rekening wel gratis reclame voor ze gemaakt en hun eten als sportvoer aangeprezen.

dit klinkt iidd niet als in de heat of the moment zoals amondi zegt, ze zegt het ook zelf dat ze gefrustreerd is.

Dit vind ik gewoon onbeschoft zeker rekening houdend met de eerdere opmerking