JV! Punten dragen BP bij dressuur

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:04

Ik rij zelf ook met een bp. Weliswaar in het springen. Ik merk wel dat er mensen zijn die in begin nog vreemd opkeken maar nu sta ik bekend als het meisje met de bp!! Niet dat nou altijd zo positief is !! Als je voor je eigen veiligheid met een pb wil rijden dan moet je dat zeker doen. De echte goeie bp kunnen haast niet onder de kleding die moeten er dus overheen. In de dressuur vind ik persoonlijk het doorzitten niet zo prettig met een bp. Maar als je er geen last van ondervind tijdens het rijden dan zou ik er zeker mee gaan rijden!! Succes en ik ben heeeel benieuwd naar wat de jury er over te melden heeft ( als ze er iets over te melden hebben )

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:10

Ik ben net zo benieuwd als jullie.
Heb me trouwens net bedacht dat mijn eerste wedstrijd al 18 september is, maar dat is voor mij geen officiële, maar wel met officiële jury, nl haflingerweekend in Ermelo. Daar rijd ik B zonder startkaart.
Na die wedstrijd zal ik wel ff een verslagje doen van de reacties, ok?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:19

Maakt mij niets uit, volgens zeggen is er een regel in de maak dat een veiligheidscap / helm verplicht wordt t/m ZZ-Z (dus zolang je geen rok aan mag ook geen hoedje).
Veiligheid wordt toch steeds belangrijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:21

Ik blij dat ik net vandaag mijn rok besteld heb Haha! Schijnheilig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 18:22

Dat bedoel ik, veiligheid, veiligheid en veiligheid is wat de klok slaat, MAARRRR vooral de dressuursport wil ook een stuk gratie, en echt dat je zegt van ZOOOOHOOO die BP is charmant, zo is het nou ook weer niet Haha! : D: D

En daarom wil ik graag weten hoe de juyleden daar over denken en of dat uiteindelijk punten oplevert of juist kost

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:40

Mijn antwoord staat er al (en ook van een paar andere juryleden)

Minder punten krijg je er bij mij niet door....
Maar helaas, meer ook niet. Haha! Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 18:41

of inderdaad dat het niks uitmaakt qua punten Haha! Haha! Haha! Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:51

Een BP met dressuur?
Ik was helemaal verbaasd maar het blijkt dus echt voor te komen?
Ik heb het nog nooit gezien namelijk

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:06

Ik vind het verstandig als iemand met BP rijdt. Maar ben bang dat er inderdaad juryleden kunnen zijn die er aftrek van punten voor geven. Net zoals bij deze jury's een hoedje hoger scoort dan een cap.

Maar ik zou me daar niet door laten tegenhouden, gewoon op een ander onderdeel even een puntje meer scoren Haha!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:15

Vooral bij kleine kindjes die springen vind ik een bp zeer goed, maar voor in de dressuur, vind ik het eerlijk gezegd ook geen gezicht. Maar het is zeker veilig! Maar dan kun je ook wel zo'n ding aandoen als je gaat fietsen... Rijden al die mensen met een bp dan elke dag met dat ding? Dat is toch heel erg warm? Maar niet thuis, en wel op wedstrijd lijkt me dan ook weer zinloos...

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:19

Ach je kan met dressuur net zo ongelukkig vallen als met springen. Als je altijd met zo'n ding rijdt en je voelt je er zelfverzekerder door, waarom zou je hem dan af doen op een wedstrijd? OK het is niet echt charmant, maar dat zijn die veiligheidshelmen ook niet. Dus daarvoor hoef je het ook niet echt te laten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:17

Ik denk dat het heel moeilijk is om te zien wat een jury er mee doet.
Je kunt het nl. alleen verwerken in het cijfer v.d. verzorging, dus in de B/L proeven.
Omdat het echter gewoon toegestaan is lijkt het me dat geen jurylid zo dom is om bij de verzorging te zeggen: rijd met BP en dan een lager cijfer te geven.
Dan zou een jurylid gewoon iets lager punten maar zonder commentaar erbij. Dan weet je nog niet waarom je een 7 hebt ipv een 8 om maar een voorbeeldje te noemen.

Je zou het dan dus op de man/vrouw af moeten vragen en dan nog zullen juryleden niet zeggen dat het vanwege de BP is. Tenminste, dat lijkt mij.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:35

Misschien lijkt het niet zo mooi, maar als mensen het recht hebben om met BP te rijden, dan zouden ze daar toch eigenlijk niet op afgerekend mogen worden door jury`s? Bovendien zou dat dan ook alleen maar gelden voor het laatste beoordelingspunt in de lagere klassen, nietwaar?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:45

Ik vind het werkelijk te belachelijk voor woorden als iemand die met BP rijdt een minder cijfer zou krijgen bv. in het punt voor de verzorging.
Mooi, mooi......ik rijd geen paard om mooi te zijn. En als ik al weer 'ns zou gaan starten dus ook MET BP. Interesseert mij niets wat iemand daarvan vindt, ik houd m'n rug liever heel.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:50

Zep schreef:
Het lijkt me wel moeilijker om de houding van de ruiter goed te beoordelen.

waarom ? doet niets af aan je houding hoor.........

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 01:04

Het is inderdaad niet charmant, maar bij kost het geen punten en levert het niets op. Ik kan wel waarderen dat iemand extra op zijn of haar veiligheid let, maar het zou natuurlijk van de zotte zijn als je daarmee meer punten zou krijgen!

Ik heb met springen mijn jasje er wel eens over heen gedaan...dat is dus echt niets! ik leek een echte bodybuilder...

Ik heb wel eens iemand gezien die haar BP netjes met zwart bekleed had. Zag er al wat beter uit.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:22

ik zal er ook geen lager punt door geven, het is toegestaan dus mag je daar geen lager punt voor geven, mooi vind ik het niet, maar dat is ieder zijn eigen mening.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:24

Ik zag overigens vandaag (bij het springen) dat iemand hem erover had gedaan, zit denk ik wel stukken beter dan eronder....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:16

Nou, ik heb afgelopen zaterdag met BP over mijn jasje heen gestart met Jip op de haflingerdag in de B en met springen en ik heb er geen commentaar op gehad. Ik had ook gewoon terechte (normale) punten. Bij het springen zei de ringmeester wel iets van: "jij zit goed ingepakt, verstandig hoor!" Maar dat was het enige.
Zondag start ik met Duvel M2, ook dan gaat hij over mijn jasje heen.
Ik heb van iemand een groter jasje kunnen lenen, maar toen ik ging passen met BP eronder, was het net of ik een of ander geboggelde was, vandaar dat ik toch maar heb gekozen voor eroverheen. Dan zsiet men tenminste waarom het er stom uit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:31

Ik vind het ook niet mooi, zoals het meerendeel hier, maar het is meestal wel veiliger (tenzij je zo valt dat je je rug breekt juist door je BP, zoals clubgenooitje).

Ik denk ook dat een jury je er niet op afrekent, of je er punten bijgeeft.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:38

een BP vind ik niet mooi, ik rijd er zelf de SGW (cross gedeelte) mee en het zit voor geen meter, je kan er gewoon niet soepel in bewegen, het zit stijf en vraag me af hoe je er een dressuurproef mee kan rijden, maar goed de vraag beantwoorden: ik heb wel eens incidenteel iemand in de ring gehad met een BP maar ga daar echt geen punten voor aftrekken hoor, het is toch toegestaan? alleen valt het mij wel op dat mensen er minder goed mee zitten, kan toeval zijn?????

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:24

WWWiske schreef:
een BP vind ik niet mooi, ik rijd er zelf de SGW (cross gedeelte) mee en het zit voor geen meter

ik rijd er zelf ook sgw mee en merk het niet eens. Ik kan er simpel een training van anderhalf uur mee rijden, zonder enig probleem.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:29

Ik doe er helemaal niks mee als ik het zie. Gewoon een goeie proef rijden om punten te krijgen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:03

Ik vind het er ook niet charmant uitzien, maar ik kan me niet voorstellen dat je er minder punten door zou krijgen.
Net als Katja denk ik dat het ook een kwestie van wennen is.
Toen de eerste ruiters met een helm / champignon op wedstrijden verschenen werden ze ook vreemd aangekeken.
Nu is iedereen er wel aan gewend en hoor ik eigenlijk niemand meer zeggen dat het 'voor schut' is Knipoog
Gewoon doen dus, in de reglementen staat dat het mag en je hebt de vrijheid om te kiezen voor je eigen veiligheid.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:37

Oscar schreef:
Toen de eerste ruiters met een helm / champignon op wedstrijden verschenen werden ze ook vreemd aangekeken.
Nu is iedereen er wel aan gewend en hoor ik eigenlijk niemand meer zeggen dat het 'voor schut' is Knipoog

Dan heb je waarschijnlijk de hoedjestopics overgeslagen Knipoog

Ik blijf het geen gezicht vinden, al jaren niet.