Ik reed voor een paar weken terug een wedstrijdje in het westen waar ik de enige was met een cap (in het L1 ). Ik zelf vind een hoedje vanaf het M mooi. Verder vind ik de kleding geen apepakkie, ik vind het lekker traditioneel en ben er trots op dat ik het aan 'mag'.
KarinvdM
Geplaatst: 03-09-04 08:41
Ik vind het ook wel chic. Ik houd van mooie spullen en koop ook graag mooie dingen voor het paardrijden. Mijn hoedje zet ik weer op als we Z gaan starten. Ik heb een jaar in Barendrecht gewoond en heb stiekum moeten lachen om de B-combinaties met een hoedje op...
Frantic
Geplaatst: 03-09-04 09:30
Ik vind ook dat de plastron eraf mag! Als je nek bedekt moet zijn dan maar een col of een dichte kraag, plastron en stropdas is wel erg onpraktisch en achterhaald. Paardrijden is volgens mij een van de weinige sporten waarbij zowel dames en heren een stropdas ommoeten. En een hoedje gewoon vanaf het Z. Niet zeuren als je er nog niet bent, je moet het verdienen.
Rosanna
Geplaatst: 03-09-04 09:42
Ik vind een plastron juist erg mooi staan, vooral zo'n doorknoopplastron. Ik vind trouwens het hele tenue heel chique. De mooiste jasjes vind ik die van Pikeur, qua snit. Maar die Kentucky's vind ik ook mooi, alleen zitten daar gouden knopen op, en dat vind ik minder mooi. Diep in mijn hart ben ik er als oud-nkb'er het ermee eens dat je een hoedje moet verdienen, maar het valt me in deze regio op dat bijvoorbeeld op kampioenschappen in de B en de L iederéén met hoed rijdt. Omdat ik er echt héééél lelijk uitzie met een cap (ben klein, dus in verhouding heb ik dan echt een waterhoofd met zo'n champignon op mijn kop), heb ik maar lekker mee gedaan aan die "trend" bij de kampioenschappen in het L1. Ik vind een dressuuroutfit erg mooi, maar wat ik echt mooi vind, is een springoutfit, met een cool rijjasje van Kingsland ofzo of Equiport....maarja, ff sparen nog maar....
Sall
Geplaatst: 03-09-04 09:54
Ik besteed er wel aandacht aan, rij zelf niet met hoedje (ben in deze regio een grote uitzondering, en vind voor mezelf ook wel dat ik het moet 'verdienen') kan me er niet aan storen of druk maken als anderen dat wel in de B/L doen. Vind zelf ook de jasjes met springen heel gaaf, ik zou wel zo'n mooi d.grijs jasje willen hebben... maar ja, de dag dat ik een springwedstrijd met haar ga rijden, zal waarschijnlijk nooit aanbreken.
Ik stoor me aan mijn blauwe jasje, dat ik de pasvorm niet mooi vind, heb nog een ous zwarte jasje, die ik nu gelukkig na 9 jaar weer pas, alleen moet ik dan weer een zwarte cap aanschaffen. Kortom ik hou ook van mooie spullen, ben er dan ook heel zunnig op. Ben nog steeds benieuwd naar dat zwarte jasje met vissegraatm die GeJe ooit beschreef!! En dan vooral de pasvorm!
Vind alleen wel dat de paardensport met wedstrijd kleding wel heel erg 'star' is. Ik had echt medelijden met de ruiters op de Olympische spelen. En ja, daar is weer die twijffel, ook heeft het weer iets, die tradities.
Karin
Geplaatst: 03-09-04 11:07
Oh ja, de plastron, dat lelijke onhandige ding! (maar goed, dat is mijn mening )
Een opstaand kraagje met speld vind ik net zo netjes.
Mar__
Geplaatst: 03-09-04 11:37
Plastron is idd een onhandig ding maar goed.
Ik vind het geen apepakkie, noem het weleens zo maar ik vind het altijd netjes staan.
Hoedje ziet er altijd mooi uit maar idd vanaf de M oid.
Merk maakt mij weinig uit, als het maar goed zit en netjes staat!!
Conny_
Geplaatst: 03-09-04 11:44
ik vind het wel mooi en ik vind een hoedje moet je pas vanaf de Z dragen da hoort er dan echt bij in de B vind ik dat je da nog niet moet doen bij de pony's mag het zelfs nog niet eens maar ik vind in de Z dan heb je het echt verdiend!! ik vind de jasjes/dressuurrokken bij de grand prix echt supper gaaf!!! ik vind het wel chique en het hoort er gewoon bij
ibikus
Geplaatst: 03-09-04 12:25
Ik vind een plastron juist wel sjiek
Kel2004
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 13:09
Ik vind een plastron ook niet verkeerd. Alleen bij warm weer is het net of je verstikt. Zelf heb ik een Kentucky jasje omdat dat bij lange benen heel mooi staat (ik heb in die winkel wel honderd keer jasje aan, jasje uit pikeur aan, pikeur uit kentucky aan, kentucky uit etc)
Inderdaad vind ik wel dat leren laarzen mooier staan en ook mensen hun houding mooier maken
Cassidy
Geplaatst: 03-09-04 13:13
Wedstrijdoutfit in de dressuur vind ik een uniform, en wel degelijk een apepakkie. In de western mag je wat meer je eigen inbreng geven. En de tendens om dat binnen de dressuursport te doen komt ook steeds meer bovendrijven (waarom ineens die hausse voor blauw, voor groen en voor grijze jasjes?)
Wat betreft het hoedje: voorheen vond ik een cap voldoende, maar sinds die dingen echt een paddestoelvorm hebben aangenomen, zou ik daar nieteens dood mee gevonden willen worden. Dus voor mij op dat moment een hoedje, verdiend of niet.
VValar
Geplaatst: 03-09-04 13:17
Cassidy schreef:
Wat betreft het hoedje: voorheen vond ik een cap voldoende, maar sinds die dingen echt een paddestoelvorm hebben aangenomen, zou ik daar nieteens dood mee gevonden willen worden. Dus voor mij op dat moment een hoedje, verdiend of niet.
Haha ja daar ben ik het helemaal met je eens!!!
Guess001
Geplaatst: 03-09-04 13:20
Tsja, ik weet het niet, ik vind die Pikeur helmen juist altijd supermooi staan! maar er zitten ook heel wat lelijke tussen ja Wat ik wel altijd super vind is dat de ponydressuurruiters op het EK altijd netjes een cap op hebben. Sowieso vind ik zelf een hoedje bij zo'n jong kind echt helemaal niks.
vannie
Geplaatst: 03-09-04 17:39
ik vind het wel heel chiqeu allemaal ik trek graag mijn apepakkie aan hoor
bij ons in de regio rijden veel mensen met hoedje ook in de lage klasses ik ree ook altijd met hoedje maar met mijn nieuw paard ga ik in de B starten en dan doe ik mijn helm op, in de B vind ik het niet echt gepast vanaf L2 vind ik het beter.
en een plastron vind ik ook erg mooi .
ik wil graag altijd alles net iets anders hebben dan de rest ik weet niet waarom. ik rij met een blauw jasje en rijlaasen en helm/hoedje en champange kleurige dekje , broek , plastron en handschoene(bandage's) omdat ik dat heel mooi vind helaas ga je het steeds vaker zien maarja dat is ook wel weer een goed teken
Exit13
Geplaatst: 03-09-04 19:11
Ik heb net een nieuw pikeurjasje gekocht, dus ga nu niet zeggen dat ik het een apenpakie vind... Hiervoor had ik een vormloos jasje, wat ik dus geen gezicht vond. Ik heb een strakke rijbroek, ben namelijk vrij dun en dan vind ik een bandplooi broek niet zo mooi, bovendien zat ie niet lekker. Leren laarzen zijn natuurlijk een stuk mooier dan rubberen, maar als je maar ik kan me ook voorstellen dat je je geld liever aan iets anders uitgeeft.
Hoedje vind ik veel mooier dan een cap! In de B vind ik het nog een beetje not done, maar daarna kan het wel. Dressuur gaat oa om uitstraling, dus waarom dan zo'n lelijke cap (ja voor de veiligheid)? Als je met een cap dressuurt, dan zie ik het liefst een 'gewone', dus geen gpa/fietshelm idee.
kadans16
Geplaatst: 03-09-04 19:20
Ik vind het tenue dus jasje en hoedje of cap echt poepiechique Hier in de regio mocht je altijd al pas vanaf het Z een hoedje dragen. Ik vind het ook echt bij het Z horen. Het blijft toch de sport van het plaatje vind ik.Die show eromheen geeft het juist wat extra's.Want de dressuur wordt al zo vaak saai genoemd Niks saais aan hoor in mijn ogen maar goed
Pantykous
Geplaatst: 03-09-04 20:06
ik vind het echt heel chique! Het past goed bij het paardrijden op een of andere manier, en juist dat klassieke vind ik erg mooi. Verder ben ik ook van mening dat het dan wel bij elkaar moet passen/mooi model kleding etc. Hoedje hoort bij het Z vind ik, maar vanaf het M vind ik dat ook wel acceptabel.
marloezzke
Geplaatst: 04-09-04 10:33
ik vind het helemaal niet erg om aan te doen, ik vind het dus wel chique. een hoedje tja ik vind het mooier als een cap, heb wel eens een paar keer met hoedje gereden in het b, maar nu rijdt ik weer met cap. dus nu eigenlijk vanaf het m vind ik het wel kunnen.