Mag iemand anders je pony losrijden??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:15

nee, natuurlijk mag dat niet, maar als dat meisje nu haar losrij-probleem wil oplossen... is toch niemand die dat doorheeft...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:16

GeJe schreef:
en als je nou de ander "in wedstrijdtenue" even je pony laat inrijden de eerste 10 minuten ofzo... ?

Even terug naar de trailer, van ruiter wisselen en maar weer gaan. Volgens mij niemand die het opvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:16

Je hoort je gewoon aan de regels te houden, anders is het toch niet eerlijk

Juist hoort op wedstrijdrijden om kunnen gaan met het losrijden, sress, andere ruiters enz enz
Daarom is wedstrijdrijden ook zo anders met thuis rijden

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:19

Vind het ook prima regel. Ik had alleen wel het voordeel dat mijn oudere zus mijn paard in reed, maar dat was een gevolg toen zij er mee sprong (heb mijn paard heel lief gedeeld toen die van haar ziek was). DUs dan is het wel toegestaan, ik ging dat alvast haar paard wat losrijden en stappen. Maar dat was alleen als de organisatie weer eens klote gepland had. Maar dat mocht dus eigenlijk ook niet.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:10

Ik heb al meerdere keren iemand anders paard/pony even losgereden, sorry als dat niet mag maar als het je helpt. Doe het dan gewoon n x, kbedoel je moet wel voor je plezier blijven gaan.
En idd als je diegene in wedstrijdtenue laat rijden, dan is er niemand die het merkt.

( Ik reed idd ook los omdat t anders met de andere dieren dressuur of springen in de war kwam, veel te kort tijd ertussen. )

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:18

Mag nooit, hoe dan ook. Als ze van het secretariaat of bestuur het merken heb je kans op uitsluiting.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:23

Dit is niet toegstaan hoor! De enigste manier om van deze angst af te komen is om er zelf gewoon op te gaan! Wat heb je te verliezen? Als iemand er achter komt van het bestuur, dan wordt je zeker uitgesloten, en dat wil je natuurlijk ook niet. Dat hele verwissel-trucje bij de trailer lijkt mij ook geen goed plan

Brandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:52

waarom ga je niet eerst een keer naar een wedstrijd met je pony, zonder dat je deelneemt, maar dan alleen puur op het losrijdterein? Zeker wanneer je dit van te voren vraagt aan de organiserende vereniging, is dit geen probleem. Gewoon in tenue en de pony laten wennen. Dan maakt het niet uit wie erop zit.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:18

Even een vraagje tussendoor. Is het bij het springen eigenlijk toegestaan?
Dat heb ik namelijk wel vaker voor iemand gedaan, voor een vriendin van me die met een 5/6 paarden in haar eentje op concours ging. Als dan de indeling een beetje onhandig was, was het voor haar echt niet te doen.
Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat het niet mocht, maar nooit zeker geweten. Ook nooit commentaar op gehad trouwens, terwijl ik er ook wel eens gewoon in spijkerbroek op heb gezeten.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 20:44

ik ben het ermee eens dat het niet kan,
zal het daarom ook niet doen maar vind t wel jammer dat t niet kan, k zal haar dan eerst thuis los rijden denk ik!!! bedankt!!! xxx

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 20:45

bedankt trouwens voor al jullie reacties!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 20:47

is er weleens hier iemand van bokt gediskwalificeert door dit gebeuren?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:54

Supertje schreef:
Even een vraagje tussendoor. Is het bij het springen eigenlijk toegestaan?
Dat heb ik namelijk wel vaker voor iemand gedaan, voor een vriendin van me die met een 5/6 paarden in haar eentje op concours ging. Als dan de indeling een beetje onhandig was, was het voor haar echt niet te doen.
Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat het niet mocht, maar nooit zeker geweten. Ook nooit commentaar op gehad trouwens, terwijl ik er ook wel eens gewoon in spijkerbroek op heb gezeten.

Ja dat mag, je mag alleen niet met ze springen, dat moet de ruiter die ze start zelf doen. Je mag ze dus wel een beetje instappen/draven/galloperen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:06

O jee, ben ik bij de oefendressuur in Wanroij ook goed in overtreding gegaan! Heb toen een pony voor iemand losgereden (en ik deed zelf niet mee dus een gewone rijbroek en ben allang uit de pony's gegroeid ---> qua leeftijd dan Haha! ) maar ook van niemand gehoord dat het niet mocht. Degene die moest rijden had 2 pony's te rijden, en moest in dezelfde ring als 1ste en 3de starten.....erg handig dus! Maar misschien omdat het een oefenwedstrijd was dat er niks van gezegd was.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:19

Bonny4life schreef:
is er weleens hier iemand van bokt gediskwalificeert door dit gebeuren?

Ik had haast iemand moeten diskwalificeren....

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:02

Waarom ga je thuis niet gewoon eens een tijdje oefenen in het rijden tussen andere paarden, zodat je pony niet meer bang is, en daarna ga je op wedstrijd, lijkt me veel verstandiger als je het nu nog niet vertrouwd.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 18:57

dat is een beetje het probleem, ik rijdt thuis met paarden die ze kent en dan vindt ze het niet eng! pas op wedstrijd komt dit probleem maar misschien moet ik er maar gewoon ontspannen proberen naartoe te gaan en het gewoon proberen.. dus thuis oefenen heeft ook niet veel zin, maar het geeft niet als ze op de eerste paar wedstrijden maar gewoon leert dat paarden niet eng zijn! iemand anders nog tips? groetjes

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:47

even over dat longeren Haha!
bij ons op wetstrijden mag het op het terrein waar trailers staan
sorry vor dat er geen leestekens staan maar ik heb deze computer nog geen uur dus weet niet waar alles zit
groetjes diaantjuh Lachen Lachen Lachen

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:29

Je kunt haar ook gewoon een paar keer meenemen naar een wedstrijd zonder deel te nemen, dan kun je je vriendin wel laten rijden.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:08

Sjeesj wat een gezeur. Je kan hoog of laag springen: het mag niet!

Ik denk dat je gewoon wat meer ervaring met je pony op moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:57

Marliesje schreef:
Je kunt haar ook gewoon een paar keer meenemen naar een wedstrijd zonder deel te nemen, dan kun je je vriendin wel laten rijden.

Ook dat mag niet Lachen
Je mag je niet met paard op het concours terrein begeven zonder dat je meedoet.

Je zou het natuurlijk wel altijd kunnen vragen aan de organiserende vereniging.

angelatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:30

Ik denk dat je het beste even aan een instructrise kunt vragen wat wel en niet mag. Want niemand rijd op de zelfde manege en op iedere manege zijn andere regels. Ik zou het in ieder geval aan iemand vragen voor duidelijkheid.

succes ermee

Groetejs angela

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:51

angelatje schreef:
Ik denk dat je het beste even aan een instructrise kunt vragen wat wel en niet mag. Want niemand rijd op de zelfde manege en op iedere manege zijn andere regels. Ik zou het in ieder geval aan iemand vragen voor duidelijkheid.

Het zijn geen regels die een manege verzint, het zijn regels die vastliggen in het KNHS-reglement.

angelatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:42

He effy
weet jij aan wat voor wedstrijd ze mee doet. Ik rij op een manege waar de drescode niet uit maakt. Bij ons organiseren ze een wedsrtijd voor de mensen die daar rijden. Misschien is dat bij haar ook wel

connemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:34

hoi hoi, nou nee dat mag niet , volgensmij.
Maar wat je wel kunt doen, is..heb voordat jullie op wedstrijd gaan, hem los ter rijden zodat je pont lekke rontspannen is en niet nerveus.
Ik weet niet precies wat ovorn probleem je hebt... maar misschien helpt het.
dan natuurlijk rustig rijden op de wedstrijd.
Succes.
Christy