Paarden "springen" op zdf... wat was dat ??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:49

Volgens mij zijn de regels zo dat als je paard 2x weigert op 1 hindernis dat je dan naar de volgende moest.

Dat paard van die pool had het spelletje snel door, hij stopte bij elke hindernis en keek lekker dom voor zich uit.

Ook heb ik van 1 paard wel 3 stops gezien waar een top reining paard nog jalours op kan zijn *LOL*

En ja ook ik heb me rotgelachen en ben er toch even voor gaan zitten Haha! Haha! Haha!

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:53

Ik heb het ook gezien. Had al gehoord dat de moderne 5-kamp op het programma stond van mn zusje die er erg nieuwsgierig naar was. Daarvan weet ik ook dat de paarden idd ter beschikking zijn gesteld.

Ik vond het heel bizar, moest erom lachen, maar eigenlijk mag zoiets niet op de OS, was gewoon mishandeling voor die beesten. 1 Rus werd heel kwaad en begon te meppen, terwijl hij er zelf belabberd op af reed. Het zag er allemaal gewoon niet uit.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:56

Die rus, was dat die met dat rode jasje en met zijn hoofd op zijn rechterschouder, starend naar zijn navel? die stopte inderdaad wel 3 of 4 keer, niet het paard hoor, maar die vent, die trok hem gewoon stil. En dan maar slaan. Leuke sport.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:59

Geloof dat dat m is. Hij knalde iig door de muur en zn stropdas hing ook los. Niet dat dat erg is, maar als jouw Rus dat ook had is het dezelfde Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:03

Mensen die het ook willen zien, mail de nos, wie weet zenden ze het uit voor ons! Want er is niks overdreven van wat hierboven staat.
Ik, 45 jaar iets wat te veel kilo's doe volgende keer ook mee!
Schieten kan iedereen
Lopen kan ik niet, nou ja een stukje
Zwemmen kan ik wel
Springen kan ik beter dan alle kerels die ik gezien heb( inclusief de nr 1)
en wat moet ik nog meer doen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:06

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:11

Ik snapte er ook niks van, in de gids gekeken daar stond dus 5 kamp. Wat was dat vreselijk om te zien! Als gekken gingen ze door dat parcours in een onzettend racetempo. De springruiters zullen morgen blij zijn met zo'n omgeploegd veld, of rijden die ergens anders?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:11

Bij zulke onderdelen (ALS ze al plaatsvinden) horen in ieder geval GEEN zweep of sporen wat mij betreft!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:35

Och echt ernstig was dat, ik zat het me ook al af te vragen wat het zou kunnen zijn, verbieden moeten ze het.

Echt een afbraak van de sport !!
Wat werd er ongelovelijk ruw gereden, BAH

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:43

ik heb het niet gezien.. Maar het klinkt echt als pure mishandeling..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:46

noekie123 schreef:
Jawel, er deed een Hollander mee.

Mart zei net bij Studio Sportzomer dat er sinds 1972 geen Hollander meer aan mee gedaan had.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 23:47

en terecht!!! ik vind het schandalig dat ze levende wezens gebruiken bij zulke onkundige mensen... en dan ook nog met sporen en zwepen! Leer die mensen eerst fatsoenlijk rijden en dan pas aan zo'n sport mee doen!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:05

Naja, die foto op de site Lips are sealed

De ruiters krijgen 20 minuten om te wennen aan het paard, voordat ze het parcours moeten springen.

Tijdsoverschreiding per seconde: 4 strafpunten.
Een balk: 28 strafpunten
Weigering: 40 strafpunten
Er af vallen: 40 strafpunten, 2e val uitsluiting --> zegt genoeg denk ik.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:14

Vonnie84 schreef:
De ruiters krijgen 20 minuten om te wennen aan het paard, voordat ze het parcours moeten springen.

Op een studentenwedstrijd krijgen we maar 10 minuten om te wennen aan een paard. En dan rijden er genoeg mensen een prachtig indoor L-parcours hoor!

Echt belachelijk dat die mensen niet meer trainen op het paardrijden.

De rest van de pentathlon sporten trainen ze vast veel vaker (met 3 x een kwartier hardlopen red je het vast niet, en het springen zeker wel met 3 manege lessen Haha! )

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:19

Vonnie84 schreef:
Naja, die foto op de site Lips are sealed

Tijdsoverschreiding per seconde: 4 strafpunten.
Een balk: 28 strafpunten
Weigering: 40 strafpunten
Er af vallen: 40 strafpunten, 2e val uitsluiting --> zegt genoeg denk ik.

Mhoa, die ruiter op die foto zit nog heel netjes vergeleken bij wat ik gezien heb, hoor Haha!

Ik vond het allemaal wel meevallen (wat ik gezien heb iig). Ik had niet het idee dat die paarden het heel erg vonden. Als de ruiter te hard trok lieten ze hem nog maar een keer in de hindernis landen *LOL*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:46

Ik vind het schandalig dat jullie allemaal zo'n reactie geven op zo'n topsport, en dit is niet cynisch bedoeld! Bij mij staat de moderne 5-kamp hoog in het lijstje met favoriete sporten! En overigens is paardrijden niet onderdeel 3, maar onderdeel 4. En proberen jullie maar eens een fatsoenlijk parcours te rijden na 3 onderdelen topsport vlak achter elkaar, met een vreemd paard waar je maar 20 minuten op zit. Is toch wat anders dan een studentenwedstrijdje in de klasse L, deze hindernissen stonden ook een stukkie hoger.
En wat weten jullie van de kwaliteit paarden die er geleverd is? Helemaal niks toch?
Ik heb vaker de moderne 5-kamp gezien, en in Sydney was het gewoon genieten, hele mooie parcoursen ook. En daar waren de paarden toch echt een stukkie beter.
Voor mij is het sport nummer 3 (ja, springen en dressuur staan op 1 en 2), en ik zou het heel jammer vinden als ze dit van het olympisch programma zouden schrappen. Ik heb gewoon diep respect voor die atleten, om op 5 zo'n verschillende onderdelen uit te kunnen blinken. En dat het nu met het springen niet zo geweldig ging, heeft meer met de organisatie te maken als met de atleten.

En Armandi, schieten valt tegen, ik zie je graag dat stuk op topsnelhied zwemmen, springen op zo'n knol als in Athene, pas op met het schermen want daar ben je niet op voorbereid als je dat onderdeel al niet weet, en ik ben benieuwd of jij nog heel de finish bij het lopen haalt.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:51

Ik moest wel erg lachen Haha! toen een ruiter de salto voorover maakte door een weigering van het paard en met het hoofdstel en zijn handen achter de hindernis belandde! Dat hij ook gewoon dat hoofdstel in z´n handen had Haha! *LOL* Haha! *LOL* !!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:02

De naam is Amondi! En met zwemmen ben ik( 35jaar geleden) nog eens Utrechts kampioen geweest op de rugslag! Cool Schieten kan ik wel( als ik mijn bril afzet) En die schimmel die sprong alles met die2,5 meter lange rus die compleet scheef zat. Dat kan ik ook.
Schermen, tja dat wordt lastig en een cross country is wel erg vermoeiend.
3 van de 5 is niet slecht toch?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:19

Het is idd de moderne vijfkamp. De hindernissen staan daar echt niet hoog! En ze mogen de paarden niet langer dan 20 minuten voor het in de ring gaan zadelen en leren kennen. Echt drama hoe dat ging...

Niet echt mijn sport, maar wat een uithoudingsvermogen hebben die mensen nodig zeg. Niks geen adempauze, door!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:23

noekie123 schreef:
Jawel, er deed een Hollander mee.

Op het NOS zeiden ze van niet, want daarom kozen ze maar even een andere favoriet en dat was een of andere zwitser die als achtste eindigde. Volgens mij geen NL'ers dus die meededen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:29

Neonlight schreef:
Ik vind het schandalig dat jullie allemaal zo'n reactie geven op zo'n topsport, en dit is niet cynisch bedoeld! Bij mij staat de moderne 5-kamp hoog in het lijstje met favoriete sporten! En overigens is paardrijden niet onderdeel 3, maar onderdeel 4. En proberen jullie maar eens een fatsoenlijk parcours te rijden na 3 onderdelen topsport vlak achter elkaar, met een vreemd paard waar je maar 20 minuten op zit. Is toch wat anders dan een studentenwedstrijdje in de klasse L, deze hindernissen stonden ook een stukkie hoger.
En wat weten jullie van de kwaliteit paarden die er geleverd is? Helemaal niks toch?
Ik heb vaker de moderne 5-kamp gezien, en in Sydney was het gewoon genieten, hele mooie parcoursen ook. En daar waren de paarden toch echt een stukkie beter.
Voor mij is het sport nummer 3 (ja, springen en dressuur staan op 1 en 2), en ik zou het heel jammer vinden als ze dit van het olympisch programma zouden schrappen. Ik heb gewoon diep respect voor die atleten, om op 5 zo'n verschillende onderdelen uit te kunnen blinken. En dat het nu met het springen niet zo geweldig ging, heeft meer met de organisatie te maken als met de atleten.

En Armandi, schieten valt tegen, ik zie je graag dat stuk op topsnelhied zwemmen, springen op zo'n knol als in Athene, pas op met het schermen want daar ben je niet op voorbereid als je dat onderdeel al niet weet, en ik ben benieuwd of jij nog heel de finish bij het lopen haalt.

de hindernissen staan op ongeveer 1.m tot maybe 1.10! studentenwedstrijden hebben dit ook hoor! en daar mag je geloof ik maar 10 min opzitten! Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:47

Neonlight schreef:
Ik vind het schandalig dat jullie allemaal zo'n reactie geven op zo'n topsport, en dit is niet cynisch bedoeld!

Eh... okay. Je bent het niet eens met onze meningen. Waarom is het dan gelijk 'schadalig'?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:33

Neonlight schreef:

Volgens mij lopen we niet direct de sport af te kraken,maar die manier waarop er met de paarden omgegaan werd.

Tenminste zo begrijp ik het er uit en is het ook mijn idee...

Ik snap best dat die een zware soort van sport is,maar dat betekend nog niet dat je zo met je paarden kunt omgaan, maar ja dat is mijn mening............

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 13:03

Neonlight schreef:

Ik vind het heel normaal zoals word afgegeven op die sport! Gedverdemme wat ik ervan gezien heb? een schandaal dat ze op zo'n hoog aangeschreven wereld competitie, zulke mannen op paarden zetten! Volgens mij konden die paarden prima springen... dat ze weigerden, lag geheel en ALLEEN aan de ruiter! En dat kon je aan alles zien! Ik ben niet zo bekend in de paardensport, maar ik kan wel zien of een ruiter juist op een hindernis afrijd, en doet wat hij moet doen om het paard eroverheen te krijgen in plaats van het paard te laten weigeren! En die ruiters deden alles behalve het goede.... in monden snukken, paarden uit balans brengen, het ging er gewoon grof aan toe!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:06

De paarden zijn van de italiaanse politie, stond net in de Leeuwarder! Het zijn prima springpaarden.