Ludo was slecht!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:29

Elke ruiter heeft zijn slechte en goede kanten. De perfecte ruiter bestaat niet.
Oke ik heb het springen niet gezien, maar ik vind dat Ludo zijn kwaliteit als ruiter toch al bewezen heeft.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:34

ik vond een van die duitsers (en de duitsers in het algemeen eigelijk) echt wel mooi hun parcours uitrijden, terwijl andere soms wel eens met mindere stijl rijden.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 02:15

Klopt het dat volgende OS nieuwe combinaties rijden voor België ?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 07:25

RanouK schreef:

Dat kan nu nog niet geweten zijn want die zijn pas over 4 jaar en in 4 jaar kan veel gebeuren.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:12

RanouK schreef:

Ik denk in ieder geval dat Clinton er niet meer bij zal zijn.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:31

ceasario schreef:
Ik denk in ieder geval dat Clinton er niet meer bij zal zijn.

Ik hoop het !!.hij heeft nu toch al genoeg bewezen dat hij niet regelmatig genoeg presteerd om er op grote evenementen bij te zijn .Hij kan overal overheen maar hij wil het niet altijd!!
Voor jos lansink geldt :ikheb gedacht dat hij de nederlandse mentaliteit zou overbrengen (teamspirit en hard werken )naar anze ruiters maar spijtig genoeg is hij eerder een echte belg aan het worden .van de Duitsers kunnen wij nog iets leren:daar komt de mannschaft op de eerste plaats ,daar wordt alles in het werk gesteld om een echt team te vormen en daar komen de resultaten van !!
Zolang Somers (bondscoach )aan het bewind blijft zal het altijd de oude garde zijn die op de beste concoursen mag starten .
Nee Ludo durven we niet thuis te laten hoor .Waarom mocht van dijck niet starten na zijn hereniging met goliath ,ik heb goliath nog niet veel naar buiten zien komen met 12 strafpunten ,clinton daarentegen??
het argument dat de combi te kort herenigd zou zijn vindt ik bull, fleche rouge is dat ook en heeft het toch uitstekend gedaan
parco en ludo mogen van mij beslist eens op dieet ,hoe wil je in godsnaam zo een os uitrijden parco lijkt invasor wel!!
En ik betreur het enorm dat alles terug op 0 start,want ik begin er sterk aan te twijfelen of ludo niet met opzet die 16 str heeft gemaakt om parco extra attent te maken voor morgen ,bij hem gaat het individuele boven alles

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:38

libke schreef:
Ik hoop het !!.hij heeft nu toch al genoeg bewezen dat hij niet regelmatig genoeg presteerd om er op grote evenementen bij te zijn .Hij kan overal overheen maar hij wil het niet altijd!!
Voor jos lansink geldt :ikheb gedacht dat hij de nederlandse mentaliteit zou overbrengen (teamspirit en hard werken )naar anze ruiters maar spijtig genoeg is hij eerder een echte belg aan het worden .van de Duitsers kunnen wij nog iets leren:daar komt de mannschaft op de eerste plaats ,daar wordt alles in het werk gesteld om een echt team te vormen en daar komen de resultaten van !!
Zolang Somers (bondscoach )aan het bewind blijft zal het altijd de oude garde zijn die op de beste concoursen mag starten .
Nee Ludo durven we niet thuis te laten hoor .Waarom mocht van dijck niet starten na zijn hereniging met goliath ,ik heb goliath nog niet veel naar buiten zien komen met 12 strafpunten ,clinton daarentegen??
het argument dat de combi te kort herenigd zou zijn vindt ik bull, fleche rouge is dat ook en heeft het toch uitstekend gedaan
parco en ludo mogen van mij beslist eens op dieet ,hoe wil je in godsnaam zo een os uitrijden parco lijkt invasor wel!!
En ik betreur het enorm dat alles terug op 0 start,want ik begin er sterk aan te twijfelen of ludo niet met opzet die 16 str heeft gemaakt om parco extra attent te maken voor morgen ,bij hem gaat het individuele boven alles

Voor mij mag Stanny van Paesschen afvallen en dat is ook gebeurd: Jos Lansink, Ludo Philippaerts en Dirk Demeersman zijn door.
Ik had iig niet gehoopt dat Dirk zou afvallen, Clinton heeft vaak nog reserves qua hoogte, en hij hééft wel een nulronde gereden, dus wie zegt dat hij dat morgen niet weer kan Knipoog ? Zo is het bij elke goede ruiter in ons team geweest: Ludo & Parco waren de allereerste keer foutloos, dan 4 strafpunten en dan 16. Jos Lansink (hoe had hij de allereerste keer gereden? Scheve mond) had de tweede keer 13 strafpunten en dan de laatste keer een nulronde. Dirk Demeermans had de allereerste keer 16 strafputen, dan een nulronde en de laatste keer 8 strafpunten. Ze kúnnen het wel Lachen

Trouwens, dat van Parco op dieet: het is mij eigenlijk nog niet opgevallen dat hij echt dík is ...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:47

Parco is niet dik maar gewoon fel gebouwd en met ronde ribben dus die tonen al wat dikker dan een paard dat wat langer is en meer ovaal gebouwde ribben. Heb trouwens een hekel aan die zogenaamde sportconditie. Bij velen is dat gewoon mager staan op het randje van de ribben zien.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:50

libke schreef:

Excuseer? Verward Waar haal je dat nu vandaan, vind hem echt niet dik hoor... En hij heeft trouwens al meer dan genoeg bewezen dat hij die "os" ( Lips are sealed ) wel degelijk kan uitrijden.
Laatst bijgewerkt door Anjatjeuh op 26-08-04 10:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:53

En voor de mensen die Clinton dik moesten vinden:
Afbeelding

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:01

Anjatjeuh schreef:
Excuseer? Verward Waar haal je dat nu vandaan, vind hem echt niet dik hoor... En hij heeft trouwens al meer dan genoeg bewezen dat hij die "os" ( Lips are sealed ) wel degelijk kan uitrijden.

Heb je hem al ooit eens zonder zadel gezien of in het echt? nou ik wel hoor !!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:08

Mientjeuh schreef:
En voor de mensen die Clinton dik moesten vinden:
[image]

staat nergens geschreven dat clinton dik is Haha!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:19

Libke: over het te dik zijn van parco heb je wel gelijk. Ik heb ergens gelezen (dus het kan ook niet waar zijn natuurlijk) dat parco voor de OS al serieus is afgevallen omdat hij echt te zwaar was. Nu tijdens de jumping viel het mij toch ook op dat hij nog steeds wat extra kilotjes kwijt mag hebben.
Laatst bijgewerkt door Elke86 op 26-08-04 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 12:24

Over iemands gewicht hoeven we nu toch niet te discussiëren. Knipoog
Ik vind dat Dirk Demeersman wel vaak veel strafpunten haalt! Zijn strafpunten hebben ons op CHIO Aken de overwinning gekost.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:48

free schreef:
Libke: over het te dik zijn van parco heb je wel gelijk. Ik heb ergens gelezen (dus het kan ook niet waar zijn natuurlijk) dat hij voor de OS al serieus is afgevallen omdat hij echt te zwaar was. Nu tijdens de jumping viel het mij toch ook op dat hij nog steeds wat extra kilotjes kwijt mag hebben.

thanks ,toch nog iemand die niet blind is door chauvinisme
2jaar geleden was ludo serieus afgevallen voor een belangrijk evenement (denk de wereldruiterspelen ) en vond hem er veel beter uitzien , dit heeft wel impact op het paard hoor ,hij moet al die extra kilootjes over 1.60 tillen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:56

libke schreef:
staat nergens geschreven dat clinton dik is Haha!

Nee, maar sommige mensen vinden van wel Tong uitsteken

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:57

libke schreef:
2jaar geleden was ludo serieus afgevallen voor een belangrijk evenement (denk de wereldruiterspelen ) en vond hem er veel beter uitzien , dit heeft wel impact op het paard hoor ,hij moet al die extra kilootjes over 1.60 tillen

Ik heb niet gezegd dat hij níét te dik is, ik ga er eens op letten, en het kan best wel dat jullie gelijk hebben, hoor (die foto's van Anja zijn inmiddels al een paar jaartjes geleden ...)!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:38

libke schreef:

Je kent mij totaal niet, vind echt niet dat jij het recht hebt om mij een chauvinist te noemen gewoon omdat ik niet vind dat Parco te dik is. Ben het volkomen met Petraaken eens, vind hem er beter uitzien dan veel van die paarden waar je nog net geen ribben bij ziet. Parco is gewoon een breder gebouwde bwp, maar echt dik, nee, daar ben ik het toch echt niet mee eens. Scheve mond

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:17

libke schreef:

Euhm, ik vind dat de Belgen toch ook de nodige teamspirit hebben hoor. In mijn ogen hebben ze gewoon pech gehad. En denken dat Ludo express 16 strafpunten gereden heeft, vind ik zeer vergaand. Verder vind ik Clinton een heel goed paard en had ik eerder mijn twijfels bij O de Pomme en Van Paeschen, heel regelmatig hebben zij niet echt gereden vind ik.

Trouwens, ik ben ook een grote voorstander voor de terugkomst van Marc Van Dyck, en heb heel bewust mijn mond gehouden over het toertje dat Goliath gemaakt heeft, om uiteindelijk toch weer bij Van Dyck te belanden. Dat wou genoeg zeggen... Ik vond het enorm spijtig dat hij er niet bij is. Zijn springstijl boven het obstakel is niet de mooiste, maar in het parcours wel. Al eens opgevallen dat hij regelmatig tijdfouten heeft, maar zeer weinig springfouten? Hij wil gewoon altijd het perfect rondje rijden, mooie wendingen maken en zo correct mogelijk voor de sprong komen. Hebben jullie hem al ooit dressuur zien rijden? Ik weet niet of er veel springruiters zijn die zo een mooie houding hebben als hij... Daarenboven is hij als mens ook top. Blijft altijd heel gewoon en met zijn voeten op de grond en geeft ook nog is geweldig les. OK dan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:31

ik vond Parco echt niet dik!
hij s gewoon wat zwaarder gebouwd dan die andere magere scharminkels Verward
liever dit dan paarden waar je de ribben van kan tellen...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:35

stond vandaag in het nieuwsblad :voor de spelen was beslist dat ludo en jos de individuele finale zowieso zouden rijden.als 3 de ruiter de beste van de landenwedstrijd dat is nu dus dirk de meersman
Zo zie je maar dat het weer Ludo is die bevoorrecht wordt ten opzichte van de andere teamleden !!In alle anderevalt gewoon de slechtst presterende af(alhoewel die soms nog beter staat in het klassement dan anderen bvb:ch ahlmann die 19 de staat net achter pessoa of gerco die 21 ste staat

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:12

Jos Lansink werd ook gezegd dat hij in de individuele finale zou raken, en dat is ook zo.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:32

Droevig voor de sport als dat zo op voorhand is afgesproken.
Dan is het ook geen topsport meer. Om mee te kunnen draaien in de sport zou daar iemand onafhankeijk en streng moeten staan die ze laat strijden om hun plaats in de finale. Maar waar vind je dat in België Knipoog ?

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 11:37

Ik vind niet dat wij de nodige teamspirit hebben in ons belgische jumpingteam. Was het niet Jos Lansink die zo snel mogelijk weg wou ?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:42

RanouK schreef:
Ik vind niet dat wij de nodige teamspirit hebben in ons belgische jumpingteam. Was het niet Jos Lansink die zo snel mogelijk weg wou ?

Helemaal mee eens ranouk ,als je ziet hoe die Duitsers elkaar helpen en om de nek vliegen!! Ook bij de nederlanders zie je dat ,bij de Fransen enz .Als je kijkt op de tv als er een belg in de ring moet dan gaan de andere precies naar een begrafenis