Anky wint Grand Prix Special

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:20

Anky...die dame lapt het hem weer, geweldig....
Gelukkig was salinero niet gespannen, ben niet echt een fan van zijn uiterlijk, maar wat het paard vandaag uitstraalde en liet zien onder Anky....het sprong er gewoon uit!
Ben heeeeeeeeeeeeeeel benieuwd hoe het woensdag zal gaan, weet iemand hoe laat ze dan rijden moeten?
Jee ik hoop niet 's morgens, dan werk ik! zou balen zijn.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:22

Morgenmiddag om 17.02 Nederlandse tijd moet Anky rijden.

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:23

Morgen! wie zei er woensdag? pffffffffffffffff oke thanks!!!!!

Wel heel vlotte reactie trouwens...hahaha

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:26

Anky verdíent goud, alleen al om hoe fan-tast-tisch ze heeft gereden. Met een tienjarige! Een onervaren heethoofd! Hoe zij dat beest zaterdag nog zo weet te sturen dat ze toch 3de wordt, hoe ze nu m zo weet te managen dat hij - waar alle paarden schrikken en raar doen - een perfecte proef neerzet. WAUW!

Wat die kur betreft: alleen daarom is het al jammer dat Edward niet meedoet!!! Ik had al die oudbollige, conservatieve lieden wel eens willen zien wakker schrikken bij de houseklanken van ons Edje!!

Helaas....

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:39

lienet schreef:
Morgen! wie zei er woensdag? pffffffffffffffff oke thanks!!!!!

Wel heel vlotte reactie trouwens...hahaha

Excuus!! Bloos! Woensdagmiddag inderdaad!!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:43

Ik denk dat de muziek een factor is welke zeer traag in de gedachten van juryleden wordt geplant. Een aantal maanden terug heb ik een kür gemaakt voor een Amerikaanse GrandPrix amazone. Ondanks het feit dat ze met drie gebroken ribben reed, werd ze derde, maar voor het publiek was ze de absolute nummer één, dus toen de uitslag bekend werd ging er heel veel Boeh-geroep naar de juryleden. Alle keren daarna werd zij tot winnaar uitgeroepen, ergo soms hebben de juryleden een handvat nodig, dat door het publiek wordt gegeven. Ik ben totaal geen fan van Cees Slings, omdat hij het altijd doet voorkomen dat dankzij hem Anky de winst in de wacht sleept, maar hij zorgt wel voor dat laatste stukje, waardoor Anky zich voor wat betreft dit onderdeel geen zorgen behoeft te maken. Ik ben er dan ook van overtuigd dat wanneer Anky en Salinero een gedegen technische proef neerzetten, het goud hen niet meer kan ontgaan, ondanks het feit dat de Duitsers, Spanjaarden en Amerikanen thans de klok luiden dat de choreografie van Anky en Salinero wel heel erg simpel is.

Maar in de handleiding voor de juryleden staat op pagina 16 wel te lezen :

Citaat:
The one golden rule for thye design of a Freestyle to music is :

Better to make it appear too easy, with a lower degree of difficulty but technically perfectly performed, than proving to have been to ambitious, at the expense of the technical perfection.

Kortom, je kunt het beter simpel houden en technisch perfect, dan dat je veel te moeilijke oefeningen doet die verkeerd gaan.

We zullen het allemaal wel zien.

Theo
Laatst bijgewerkt door Horsedances op 23-08-04 16:48, in het totaal 4 keer bewerkt

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:44

te vlotte reactie dus, ik d8t al.......

tijd wel goed?? hihihi

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:49

Gail schreef:
Anky verdíent goud, alleen al om hoe fan-tast-tisch ze heeft gereden. Met een tienjarige! Een onervaren heethoofd! Hoe zij dat beest zaterdag nog zo weet te sturen dat ze toch 3de wordt, hoe ze nu m zo weet te managen dat hij - waar alle paarden schrikken en raar doen - een perfecte proef neerzet. WAUW!

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Na Bonfire zo verder gaan op een relatief onervaren paard getuigt van wereldklasse.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:06

lienet schreef:
te vlotte reactie dus, ik d8t al.......

tijd wel goed?? hihihi

Tijd wel goed ja Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:13

Vind dat Anky weer een geweldige prestatie neerzet met zo'n onervaren paard.
Ik had verwacht dat het moeizamer zou gaan, maar dat valt alleszins mee Lachen
We hebben hoop voor woensdag Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:14

Citaat:
Ik ben er dan ook van overtuigd dat wanneer Anky en Salinero een gedegen technische proef neerzetten, het goud hen niet meer kan ontgaan, ondanks het feit dat de Duitsers, Spanjaarden en Amerikanen thans de klok luiden dat de choreografie van Anky en Salinero wel heel erg simpel is

Ach ja er is altijd wel wat te mekkeren.

We wachten af en ik hoop dat je tv heel blijft Haha!

Ik moest er ook even aan denken toen ze die foutjes maakten.
Hoe halen ze die op met de oude kur??

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:15

Een werelprestatie heeft ze neer gezet!

Met 3 verschillende paarden op de OS in de medailles gereden en zo kort op elkaar weer in de top staan!

Fantastisch! Ze mogen veel kritiek op haar hebben, maar ze is een amazone van wereldklasse!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:31

anky was weer heel goed vandaag Haha! supeg edaan

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:34

Horsedances schreef:
Mijn vrouw heeft vandaag een speciale verzekering afgesloten, omdat ik heb gezegd dat als Ulla nu weer dezelfde kür rijdt ik mijn schoen door de televisie gooi. Ik hoop echt dat de juryleden dit nu eindelijk eens gaan afstraffen, want je neemt het publiek natuurlijk niet echt serieus als je al acht jaar op dezelfde choreografie en muziek rijdt.

Theo

Haha Haha! Dat dacht ik ook al. Al ga ik niet gooien en ook geen andere verzekering afsluiten Tong uitsteken

En 8 jaar.. zo lang zit ik nog niet in de paardenwereld Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:37

LuvdaTossa schreef:
Een werelprestatie heeft ze neer gezet!

Met 3 verschillende paarden op de OS in de medailles gereden en zo kort op elkaar weer in de top staan!

Fantastisch! Ze mogen veel kritiek op haar hebben, maar ze is een amazone van wereldklasse!

het worden er hooguit twee, en die tweede moet ze nog wel even gaan doen Knipoog Maar wat een wereldprestatie!

Olympische Spelen:

2000: Goud, Gestion Bonfire
Zilver in landenwedstrijd
1996: Zilver, Gestion Bonfire
1992: 4e, Gestion Bonfire
1988: 26e, Prisco
5e in landenwedstrijd
bron: www.anky.nl

Ze heeft nu vijf medailles, recordhouder is Reiner Klimke met 8.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:51

Ja het lijkt erop dat soms de reactie van het publiek wordt meegenomen. Mooi voorbeeld: Rafael Soto met Invasor in Aken dit jaar... Scheve mond

Het simpele vind ik wel het mooie aan Anky's kür, makkelijk te volgen, geen verrassingen. Ik hou wel van vernieuwend, maar een ingewikkelde kür moet je eerst een paar keer zien voordat je het écht mooi kan vinden (net zoals met ingewikkelde muziek eigenlijk). Bij Anky glijdt het geleidelijk van het een naar het ander...Wat CS betreft, volgens mij is ie gewoon zo, ik snap helemaal wat je bedoelt. (de échte eer gaat wat mij betreft naar Victor)

Ben idd erg benieuwd naar de ontknoping, wordt vast superspannend woensdag. En goede sport, want als Ulla aanvallend gaat rijden dan krijgen we wel wat te zien, ondanks de 'oude' kür Knipoog

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:55

Lielle schreef:
het worden er hooguit twee, en die tweede moet ze nog wel even gaan doen Knipoog Maar wat een wereldprestatie!

Een foute woordspeling van mij Knipoog

Maar met drie verschillenden paarden je kwalificeren is ongelooflijk knap!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:22

wanneer wordt anky uitgezonden dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:45

Horsedances schreef:
Ik ben totaal geen fan van Cees Slings, omdat hij het altijd doet voorkomen dat dankzij hem Anky de winst in de wacht sleept, maar hij zorgt wel voor dat laatste stukje, waardoor Anky zich voor wat betreft dit onderdeel geen zorgen behoeft te maken. Ik ben er dan ook van overtuigd dat wanneer Anky en Salinero een gedegen technische proef neerzetten, het goud hen niet meer kan ontgaan, ondanks het feit dat de Duitsers, Spanjaarden en Amerikanen thans de klok luiden dat de choreografie van Anky en Salinero wel heel erg simpel is.

Die man heet toch Slinks? Schijnheilig

Net als dat het rijden van Anky echt klasse is zijn haar kuren dat ook. De kwaliteit van de kuren van Kees&[vooral]Victor springen met kop en schouders boven de rest van de kuren uit. De sfeer en tempo van de compositie past naadloos op de choreogafie. Dat is ook niet zo gek want Victor componeert de muziek speciaal op maat voor Anky en Salinero. Dat is iets anders dan met mooi knip- en plakwerk van achter de computer wat dingen aan elkaar lijmen.
Daar komt nog bij dat Anky bijzonder muzikaal is en daarom alle oefeningen op de maat van de muziek kan uitvoeren. Anky is een van de weinige amazones die haar paard echt kan laten dansen op de muziek.
Anky is een perfectioniste, dat zie je aan haar rijden, dat hoor je aan haar muziek. En dat maakt haar een klasse apart en daarom is zijn de absolute Koninging van de Kur OK dan!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:02

In de muziek van Anky zitten ook aanwijzingen zodat ze weet wanneer ze welk onderdeel in moet rijden. Dat kan je heel goed horen --> een iets hardere snare-drum of een bekkenslag. Anky is echt heel goed in het rijden van kuren (zeker qua ritme)..en de muziek past zo goed, dat je zelfs kan horen dat die iets versnelt in de uitgestrekte draf (omdat het paard dan eenmaal ook altijd wel iets versneld)..Als ze in de hoeken rijdt krijg je vaak voorbereidende muziek op wat komen gaat. Er wordt zo echt naar een climax toegewerkt, zowel in muziek als in beweging en dat maakt het super! OK dan!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:06

Hoewel ik absoluut egendressuurruiter ben, en ook geen Anky fan, hebik met ingehouden adem de proef gekeken. Het is toch echt wel mirakels knap mensen. Als wint ze geen goud ik vind het echt waanzinnig zoals ze nu die proef heeft gereden.

Ach ja en wat is te zeggen over een eenvoudige of simpele kür, ga er maar aanstaan, met een relatief jong dier. Ik vind dat echt een verstandige keuze. Het is niet allen nu ze willen over 4 jaar ook terug komen, en als ze dan nog beter rijdt dan dit maak ik me geen zorgen.

Ik ben een beetje een muts maar ik werd er best een tikkeltje emotioneel van.. (erg he?)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:09

Anky was echt veel beter vandaag dan in de GP. Maar ik blijf me storen aan het ongelijke voorbeen van Salinero, vooral in passage. Als je daar op gaat letten valt het echt op. Dat vind ik echt jammer. En dat er van voren in de piaffe echt een auto tussen te parkeren valt. Haha!
Verder een uitstraling, echt top!

Ben benieuwd hoe de kur gaat.

Jammer van Weltall van Martin Schaudt, die is zo leuk vind ik! Echt een wijze bok.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:23

Suzanne F. schreef:
En dat er van voren in de piaffe echt een auto tussen te parkeren valt. Haha!

Haha, dat lijkt grappig Haha!

Ik was vanmorgen sjaggi, maar na de proef van Anky was ik weer helemaal blij!! Echt geweldig om naar te kijken!

Ik heb stiekem (weer) hoop dat ze met goud naar huis gaat, en anders zilver, zou ik ook nog super goed vinden!!! Met zo'n jong dier!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:25

anky was echt top!!! ik vind Salinero echt een super gave knol!! beest kan echt bewegen, zat echt met open mond te kijken Knipoog na ulla dacht ik echt dat anky helemaal de mist in zou gaan, omdat iedereen Salinero wel gezien had in de GP, maar las op haar site dat ze een hele training hebben gehad, met fotograven, mensen met paraplu's langs de bak, en dat heeft goed geholpen Haha!

Ben echt benieuwd hoe ze het woensdag in de kür gaan doen, hoop natuurlijk op goud!! het zal er om hangen Lachen

Maar als je zo in de Paard & sport leest, zijn de Duitsers er toch wel heel erg van overtuigd dat ze gaan winnen Haha! we zullen zien.

Anky gaat gewoon knallen in de Kür en goud winnen, echt super knap wat zij ondertussen al gewonnen heeft met Salinero terwijl hij nog maar 10 is, wat had haar vader dit graag mee gemaakt

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:30

en hierbij huldig ik anky tot de koninging der muziek kuren Haha! + sali