, paar keer een negen en meestal had ik een acht. Maar ik deed er inderdaad ook heel veel voor (wassen, tuig poetsen enz.) En zo'n superwitte staart staan nou eenmaal supermooi bij een palomino...
Denk inderdaad dat je met een schimmel, palomino etc sneller een heel hoog punt van scoren (m.i. ook terecht, vaak doe je er ook meer aan hem schoon te krijgen)
Wel balen als je een bruintje hebt en je wast telkens en je krijgt geen hoog punt, maar aan de andere kant hoef je wellicht die moeite er ook niet echt voor te doen en is borstelen genoeg...

En dan wassen, want een zwart paard (neigend naar blauwe glans) is idd erg bewerkelijk!

pony is zwart met wit, en de witte kant wat choco bruin geworden en mijn witte paardrijbroek ook! we zagen er echt niet uit en ik schaamde me dood!
) Dus sindsdien steek ik er eigenlijk niet bijzonder veel tijd meer in. Dit betekent niet dat ze er niet nietjes bij loopt hoor, maar ik doe geen extra dingen en de 8ten blijven en ook her en der een 9. En daarom vind ik het zeer terecht dat paarden die moeilijker schoon te krijgen zijn een 10 krijgen. En als er mensen zijn die daar moeite mee hebben moeten ze zelf maar een schimmel kopen, dan kunnen ze poetsen. 
Ik had een 7 op verzorging. Vond ik ook wel best, want Apollo zag er niet meer super netjes uit. Toen sprak iik nog even met een clubgenootje die bij mij in de baan reed en we gingen even elkaars couponnen bekijken. Zie ik dat zij een 8 op verzorging heeft! Kijk, het maakt me helemaal niet zoveel uit wat voor cijfer ik op verzorging haal, maar ik vond dit toch wel vreemd, want haar pony was ook niet bepaald schoon meer.