dag vóór een wedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:46

Ik rij 2-daagse menwedstrijden (samengesteld)
en dan gaan we de dag ervoor er al heen, dan doen we daar een beetje basisoefeningen op het losrijterrein. Dan heeft hij meteen het terrein al gezien.

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:26

Ik haal hem uit het weiland en ga hem een beetje oppoetsen en zadel ik hem op. Vork

Dan ga ik hem los rijden en na 15 minuten ga ik mijn beide proefjes oefenen in het weiland waar ik een ring heb uitgezet Knipoog
De onderdelen waar het nog niet echt lekker op gaat, doe ik nog een keer over en daarna stap ik hem uit en is het genoeg geweest.

Primadonna

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:26

Ligt eraan welk paard. Met de ene doe ik gewoon normaal dressuur werk. Maar niet zo zwaar dat hij de dag erna spierpijn zal hebben. De andere moet ik wel heel goed rijden.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:57

Piaffe schreef:
Ik rijd de dag voor een wedstrijd alleen maar los. Dus geen oefeningen in de 'wedstrijdhouding'. Maar lekker lang en laag, over de rug ontspannen gehoorzaamheidsoefeningetjes rijden. Ik doe dit ongeveer 3 kwartier.

Mocht ze 1 van haar 'drukke' dagen hebben, zet ik haar meer aan de het werk. Maar dan stap ik haar zeer goed en lang uit, want ik wil de volgende dag geen stijf en gespannen paard. (nooit eigenlijk Knipoog )

zo doe ik het idd ook, dat gaat beter dan dat ik de proef die dag ga rijden... wel rijd ik hem na een half uur in de "wedstrijdhouding" zodat ie daarin ook los is en daarna weer lang en laag.