sinds wanneer mag je losrijden met een slof....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:11

Bij springen alleen in Z en hoger verschil in bitten volgens mij dan bij dressuur. Wel mag je dacht ik bij springen met een mexicaanse neusriem rijden en in de dressuur niet. Alle trensen zijn toegestaan, dus ook de ongebroken, maar niet de pessoa of ophaaltrensen en ik denk de vierringstrensen ook niet. Maar alles staat zoals Lovely al aangeeft in het KNHS wedstrijdreglement, zie website www.knhs.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:28

Een ongebroken trens, vaak stangetje genoemd, mag al in de B
veel mensen denken dat zo'n bit heel straf inwerkt maar dat is niet zo.
En heb je bv een paard met een laag gehemelte zal hij je juist erg dankbaar zijn.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:59

Ik weet dat het niet mag met slof. ben het ook met Janna eens dat zo iemand thuis beter door kan oefenen. Maar ik ken iemand die door de reuma in haar handen met bijzet losrijdt. zij heeft daar ook toestemming voor gekregen van de KNHS. Ze mag er niet de proef meerijden en krijgt daar wel commentaar op. pas als ze der handschoenen uittrekt dan zien ze waarom ze dat doet.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:06

Het mag niet niet, maar ik let er nooit zo op, moet iedereen voor zich weten, niet mijn taak om daar op te letten. Zo zie ik ook tientallen mensen losrijden zonder cap. Achja.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:25

janna schreef:
Citaat:
Als iemand voor de VEILGHEID van anderen met een slof losrijdt heb ik liever dat ie 'm WEL gebruikt dan NIET.
als het paadje niet veilig is moeten ze dan maar thuis blijven en met slof losrijden slaat nergens op en ik snap nog steeds niet dta op sommige wedstrijden er niet wat tegen word gezegd!!dan moeten ze thuis maar blijven oefenen todat het goed gaat..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:30

jaleesa90 schreef:
janna schreef:als het paadje niet veilig is moeten ze dan maar thuis blijven en met slof losrijden slaat nergens op en ik snap nog steeds niet dta op sommige wedstrijden er niet wat tegen word gezegd!!dan moeten ze thuis maar blijven oefenen todat het goed gaat..

Sommige dingen kun je thuis niet oefenen.
Zelfs als je buiten mededinging wilt starten mag er geen slof aan (dan pak je toch niemand prijzen af, en krijg je nooit een winstpunt).
Wat kan daar nu op tegen zijn? (ja, de reglementen........)

Ik doe het trouwens niet. Daar niet van.
Maar wel hypocriet dat je thuis dat ding er jaren aan mag hangen, maar bij een HC niet........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:25

Ik denk dat als je uitlegt HC te rijden dat er wel anders gereageerd gaat worden.
verder zullen ze op oefenwedstrijden ook wel iets milder zijn, misschien een idee daar eerst eens heen te gaan Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:31

Met oefenparcoursen rijd ik ook vaak met een slof los kawa, dan is het eigenlijk nooit een probleem. Hooguit dat iemand eens zegt dat het nu niet erg is, maar met een echt concours niet mag(en dat weet ik heel goed Haha! )

Ik kan hem zonder ook wel in de hand houden, maar met die slof er de eerste tien minuten om is hij gewoon direct met zijn hoofd bij mij ipv alles te bekijken en tig keer rare bokkensprongen te maken en omkeeracties etc Knipoog
(kortom, dan wordt ik niet zo moe Tong uitsteken )

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:31

CGJ12 schreef:
Sommige dingen kun je thuis niet oefenen.
Zelfs als je buiten mededinging wilt starten mag er geen slof aan (dan pak je toch niemand prijzen af, en krijg je nooit een winstpunt).
Wat kan daar nu op tegen zijn? (ja, de reglementen........)

Ik doe het trouwens niet. Daar niet van.
Maar wel hypocriet dat je thuis dat ding er jaren aan mag hangen, maar bij een HC niet........

maar ik vind wel dat je het dan even moet melden,bij de organisatie,met de reden!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:38

Dat blijkt meestal wel door het niet-ingevlochten-paard.........

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:15

CGJ12"]
[quote="janna schreef:
Ah, dus een Thiedeman mag ook niet meer. Ik heb zelf toch zoiets, als je die dingen nodig hebt, blijf dan nog maar even thuis dooroefenen.
Afgelopen weekend reed er hier ook iemand met slof op concours. Die werd daarop aangesproken, waarna de jury/vertegenwoordiger een grote mond kreeg van de deelneemster. Als ik die vertegenwoodiger was, had ik dus mooi een waarschuwing gegeven. Als het niet mag, mag het niet, klaar, geen discussie.

Als iemand voor de VEILGHEID van anderen met een slof losrijdt heb ik liever dat ie 'm WEL gebruikt dan NIET.
[/quote]

Helemaal mee eens.

Sommige dingen kun je thuis niet oefenen en dan kan een slof voor een beetje extra controle zorgen en de veiligheid van mede-ruiters verbeteren.

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:44

sluit me herbij aan, liever dat iemand een slof omheeft (who cares anyway) dan dat ze me omver rijden.

Kiwipitje

Re: sinds wanneer mag je losrijden met een slof....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:31

Nu het toch even over omverrijden gaat. Weet iemand waar ik de precieze regels kan vinden m.b.t. het voorrang geven in een bak?

Lielle

Re: sinds wanneer mag je losrijden met een slof....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:05

heel oud topic dus een slotje