Aken: Anky en G Salinero GROTE dressuurkampioenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:10

youngster schreef:
Heel erg goed van onze Ank Haha!.. Net bij studio sport.. "ze heeft een uitzonderlijke prestatie geleverd" Wat krijgen we te zien ...het springen *zucht*

Ik heb toch maar even een mailtje naar NOS sport gestuurd. Misschien moeten we allemaal maar eens de daad bij het woord voegen? Dit is het adres: publieksreacties@rtv.nos.nl

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:20

Ik heb al eens een mail gestuurd.. maar antwoord krijg je er niet op en er wordt ook weinig aan gedaan, maar misschien als ze van 10.000 bokkers een mail krijgen dat ze er dan wel wat aan doen Haha!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:27

Wat een goeie instelling van Anky OK dan!
Enne, ik heb ook gelijk een email verstuurd ! Tong uitsteken [/quote]

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:40

Ik denk dat Anky echt verbaasd was dat ze won, het was dat Rusty zich een hoedje schrok toen hij tegen het hekje liep, anders had Ulla (terecht) gewonnen denk ik. Ik gun Anky absoluut nogmaals Olympisch goud want bijna niemand weet zo snel opnieuw een potentiële topper te vinden en dat er ook uit te halen (Isabell Werth heeft nogsteeds geen vervanger voor Gigolo kunnen vinden bijvoorbeeld), maar ik vrees dat Ulla als ze foutloos rijdt gewoon wint in Athene.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:11

Ik moet zeggen dat ik Salinero veel aansprekerder vind lopen.. Rusty loopt zeer zeker goed, maar heeft niet hetgene wat Salinero heeft.. Anky heeft ook een veel hogere moeilijkheidsgraad in haar kur zitten dan Ulla..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:46

youngster schreef:
Ik moet zeggen dat ik Salinero veel aansprekerder vind lopen.. Rusty loopt zeer zeker goed, maar heeft niet hetgene wat Salinero heeft.. Anky heeft ook een veel hogere moeilijkheidsgraad in haar kur zitten dan Ulla..

Sluit ik me helemaal bij aan!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:25

En Ulla heeft al tig jaar dezelfde kür!!
Is wel mooi............... maar mag toch eindelijk eens met iets nieuws komen!!
Daarbij vind ik ANKY's kür veel aansprekender.

Maar goed.. de meningen zijn verdeeld (gelukkig)! Als de jury-leden in Athene maar op 1 lijn zitten (en voor ANKY zijn Haha! Haha! )!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:25

Maar Salinero piaffeert toch als een eend.....dat moeten jullie toegeven *LOL*
En de wissels van Rusty vond ik ook beter, die hebben meer uitdrukking.
We zullen zien wat er gaat gebeuren in Athene, volgens mij moeten we Schaudt ook nog in de gaten houden, daar was ik echt van onder de indruk!

Om nog even verder te gaan met lekker negatief doen: Die Briar vind ik toch wel erg veel voorbeen en daarna komt er nix meer... Scheve mond

selnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:46

Ik heb de kur gezien op WDR. Daar zenden ze heel veel paardensport uit. Alleen het kommentaar is af en toe wel heel erg pro-duitsland. Verder vond ik Rusty in het begin van de proef niet helemaal regelmatig. De piaffe kwam er eigenlijk niet een keer heel goed uit, en in het begin van de proef vond ik het allemaal nogal gespannen aandoen (vandaar ook de schrikreactie, Ulla stuurde zelf niet helemaal goed, was in de slowmotion heel goed te zien). Wel zijn de wissels en bijv de uitgestrekte galop van Rusty veel beter.
Salinero vond ik er goed aanstaan, de wissels mogen dan wat beter zijn en de piaffe wat veel heen en weer bewegend. Hij was wel mooi op de plaats en de overgangen waren veel beter!!
Anky had terecht gewonnen!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:51

Princess schreef:
heb het gezien op tv, maar vond dat er niet veel activiteit in zat, het spetterde er niet vanaf, wat bij degene voor haar wel was!weet ff niet meer wie dat was

Op welke zenders kun je dat ooit zien ??(blont) Ik wil dat ook altijd zien, maar heb het nog nooit gezien op tv, omdat ik geen idee had waar je dat kunt zien?? En weet je ook wanneer het weer te zien is?

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:52

WDR..ok dat ontvang ik gelukkig..srry jongen heb weer es nie goed gelezen Tong uitsteken

ibikus

Anoukie schreef:
Het is een Zweedse ggk hengst volgens mij, dus als iemand nog een hengst zoekt Schijnheilig Haha!?

Citaat:
KWPN
25-02-2003: Briar erkend voor de KWPN-fokkerij

De Zweedse dressuurhengst Briar is door de hengstenkeuringscommissie erkend voor de KWPN-fokkerij. Briar 899 is in de sport bekend als Björsells Briar. Met zijn vaste ruiter Jan Brink nam Briar deel aan de Olympsiche Spelen in Sydney en aan de wereldruiterspelen in Jerez. Afgelopen winterseizoen is Briar succesvol in de wereldbekerkwalificaties, onder meer tweede in Berlijn, uitgebracht. Briar was afgelopen jaar achter Krack C de hoogstgeplaatste hengst op de wereldranglijst.

Briar voldoet aan de veterinaire eisen van het KWPN en is zelf net als een collectie nakomelingen aan de hengstenkeuringscommissie gepresenteerd. De erkenning van Briar is procedureel dezelfde als hengsten als Darco, Quidam de Revel, Narcos II en Biotop.

Briar (geb. 1990) is gefokt door zijn eigenaar Hans-Yngve Göransson in Zweden. Zijn vader Magini is een zoon van Maraton (v.Utrillo). Moeder Charis is een dochter van Krocket (v.Kaliber) uit een merrie van Hannoveraanse hengst Illum (v.Der Löwe xx).

Briar is beschikbaar via Dekstation Tivoli, familie Zwartjens, in Raalte.

(Persbericht, overname zonder bronvermelding toegestaan)

Dyyy

Ik heb het jammer genoeg niet op tv gezien. Dus kan niet oordelen. Vind het toch wel goed dat ze gewoonen heeft!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:27

Ik heb antwoord op mijn email aan de NOS ! Ze hebben het probleem bij de redactie neergelegd (of ik daar wat aan heb weet ik natuurlijk niet, maar als iedereen nu eens een mailtje stuurt ???) OK dan!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:31

Rieja schreef:
Maar Salinero piaffeert toch als een eend.....dat moeten jullie toegeven *LOL*

Heb je dat achterbeen wel eens bekeken?? Daar kan Rusty echt niet tegenop..

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:02

ik heb ook gemaild naar de NOS

Missydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:46

K kon helaas de kur niet meer zien, wist niet meer op welke zender WDR zat. K vin ook dat Rusty en Salinero beiden niet mooi zijn om te zien, wat bij Rusty onder zadel ook zo blijft, maar Salinero is keimooi onder zadel.