[JV]Hoe staan de jl v.Bokt tegenover koudbloeden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:30

Ook ik ben een van de juryleden voor wie het niets uitmaakt waar je mee binnenkomt als je maar een nette proef af legt.
Dat is toch waar het om draait?
Ik maak dus geen onderscheid.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:12

Ik ben het met bovenstaande reacties eens. Je moet met jezelf en je paard bezig zijn op het wedstrijdterrein, niet met andere combinaties. Tuurlijk zul je een keer een jury tegenkomen met een uitgesproken mening over rassen, te zware ruiters etc etc.
Als je maar een goed proef rijd, komt het vanzelf goed!

Wat betreft aparte ringen, klassen ed, daar heb je bij het fjordenstamboek FjordSport voor!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:44

ik vind dat het 9 van de 10 keer gewoon aan je zelf licht, ik start ook met mijn fjord van 137 tussen de paarden, en rij ik goed dan krijg ik mijn punten ook wel, en sjors zijn karakter werkt ook mee, en die tuft gewoon door (om het even bot te zeggen) ik heb nog nooit een jury gesproken (ik weet niet of je dat zelf moet doen of dat ze je roepen) maar op mijn papiertje heeft wel al een aantal keren gestaan dat we een leuke combinatie zijn, en dat mijn paardJE goed lopen kan.

en ik ben het er niet mee eens dat we apart zouden moeten starten, volledige onzin. niet elke KWPN-er is toch ook het zelfde, dus waarom mogen verschillende kwpn-ers wel tegen elkaar, en zouden een andersoortige er niet tegen mogen rijden.

maar ik heb makkelijk praten, ik doe het voor 95% voor de lol (5% toch een beetje fanatiek)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:23

ArwenLune schreef:
Toch heb ik een jurylid wel eens horen verkondigen dat hij dat helemaal niets vond, dat mensen met die 'karreponnies' gingen dressuren. Als je dan als ruiter voor je gevoel lekker rijd maar matige punten hebt kan ik het best voorstellen dat je je benadeelt voelt.

Wat ik daar als jury van denk, dat is niet interessant. Ik jureer wat ik zie. Of je nu op een rijpaard zit, een Haflinger, fjord of wat dan ook, dat doet er niet toe.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:32

Ik las dit topic en zag mijn naam langs komen Knipoog
Ik rijd dan geen koudbloed pony, maar met de NRPS-D-pony die ik rijd heb ik absoluut niet het gevoel dat ik benadeeld wordt door dat het een pony is... Denk dat juryleden vooral letten op aanleuning, gangen, afwerking en uitstraling. Dus als jij een nette proef rijd met goede impuls, een fijne aanleuning en veel enthousiasme, dan straalt dat van jou en je paard af... Wel heb je natuurlijk het nadeel met minder ruime of goede gangen.
Met mijn eigen pony zou ik de punten die ik nu haal, nooit kunnen rijden...
Die heeft daar gewoon de gangen niet voor.. En dan is dat niet eens een koudbloed, maar een kruising New-Forest/Engels Volbloed...

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:18

Ken mensen die met friezen en fjord Z starten!!

Maar heb het wel 1/2 keer meegemaakt met de LUS hengst die ik heb gereden.
Ik reed echt BAGGERSLECHT en ik kreeg 169pnt (1ste) en 176 pnt (1ste) en voorde rest waren er maar in totaal 3 winstpunten gehaald.
De jury stond zelfs op in zijn hokje om mij te groeten Verward

Heb het tegenovergestelde 1x gehad, maarja misschien voelde het alleen goed, dat kan natuurlijk ook.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:30

Fitzroy schreef:
Ook ik ben een van de juryleden voor wie het niets uitmaakt waar je mee binnenkomt als je maar een nette proef af legt.
Dat is toch waar het om draait?
Ik maak dus geen onderscheid.

Waarom zijn er niet meer van zulke jury-leden als jullie Knipoog Haha! !!

(Nogmaals: ik kan niet zeggen dat ik benadeeld word, misschien wel es een keertje gebeurd, maar ja, ander keertje kreeg ik misschien wat punten teveel.. conclusie: GEEN LAST VAN JURYLEDEN welke mij benadelen..... ff afkloppen..... Knipoog Haha! Haha! Haha! )!