Waarom beter voordoen dan je bent (hogere klasse)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 13:30

Ach, ik hoef haar niet te kleineren. Ik weet dat ze nog niet zo lang paardrijdt van de mensen die haar veel langer kennen dan ikzelf. Misschien heeft ze in een grijs verleden L1 dressuur gereden maar niet hoger.
Dus ik weet dat ze wel legaal start, maar ze moet gewoon niet net doen alsof ze anky2 is!

wat me wel stoort is dat het beestje pijn heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:35

een keer Z
dan mag je b of L
dat mag je kiezen
dus dat kan kloppen

en op bokt ken ik er ook die zeggen hoger gereden te hebben met wp dan wat werkelijk was
waarom, geen idee Verward

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 13:38

runningkawa schreef:
een keer Z
dan mag je b of L
dat mag je kiezen
dus dat kan kloppen

Maar... mag dat ook met al een hoog geklassificeerd paard? Nee toch???
(te lui is om het regelement erbij te pakken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:39

als het paard zelf punten heeft gehaald niet nee
dan is het de hoogst gemeenschappelijke klasse

wat zou het paard dan gelopen moeten hebben?
want met S&T rondkachelen wil niet zeggen dat het paard ooit een wedstrijd heeft gezien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:45

Waarom maak je je er druk om? Laat haar lekker in de B starten...........de geldprijzen zijn erg laag, en zo lintje kost niets ( toch ?)

Gewoon zelf fijn gaan rijden en je niet druk maken hoe een ander dat doet!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:03

Hetzelfde gebeurt ook wel eens met mensen die lesgeven. Zo is er iemand bij ons in de buurt die adverteert ermee privelessen te kunnen geven. Dressuur en springen beide op Z niveau. Ze rijdt zelf B (meestal net geen of helemaal geen winspunt) en B springen. Heeft ook geen opleiding ervoor gedaan. Sja, theoretisch zou het natuurlijk wel kunnen dat ze dan op dat niveau kan lesgeven, maar ik weet gewoon dat het in de praktijk dus niet zo is. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:05

dat is helemaal lekker
en wij ons maar afvragen waarom het nivo van lesgeven soms zo verschrikkelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:07

Wat Scum omschrijft komt hier in de buurt ook wel voor hoor.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:05

Er zijn ook mensen die precies andersom zijn. Vorig jaar werd ik gebeld door iemand uit Amerika die een GrandPrix kür wilde hebben. Ze deed het voorkomen alsof dit totaal nieuw voor haar was en dat ze volledig op mijn compas wilde varen. Afgelopen week lees ik een stuk in de Hoefslag , dat ze twee keer aan de Olympische spelen heeft deelgenomen.

Ach bescheidenheid siert de mens.

Theo

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:06

hahahaha best leuk Haha! Haha!

Ik heb in een ver, ver verleden ooit M mogen starten (het huidige L niveau, zo lang geleden is dat:D Haha! )......... Als ik ooit nog eens ga starten moet ik gewoon in de B starten. Mijn ambities en kunde liggen daar niet. Ik heb eigenlijk de meeste vreugde en het meest "verstand" van het inrijden en beleren van paarden......... neemt niet weg dat ik het ook wel eens heel leerzaam en fijn vind om op een "knoppenpaard" te zitten hoor, maar mijn vreugde gaat uit naar de jonkies, dus naar alle waarschijnlijkheid zal ik nooooooooit in het Z terecht komen Haha! Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:12

Ik ben wel Z-niveau
Mijn paard kan de Giaffe en de Gassage Zonder ooit gestart te zijn Haha!
maw, alstie zich flink opnaait, gaattie stuiteren Haha!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 17:18

Billy schreef:
Ik ben wel Z-niveau
Mijn paard kan de Giaffe en de Gassage Zonder ooit gestart te zijn Haha!
maw, alstie zich flink opnaait, gaattie stuiteren Haha!

Ow, dan heb ik bij de Spaanse rijschool gereden.
Mijn paard doet af en toe de Courbette en de Levade. Schijnheilig

hihi

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:34

Kleintje schreef:
Ow, dan heb ik bij de Spaanse rijschool gereden.
Mijn paard doet af en toe de Courbette en de Levade. Schijnheilig

hihi

hahahaha Haha! Zo een heb ik er ook Tong uitsteken

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:18

Al onze paarden kunnen de passage en piaffe, series om 1 , 2 ,3 etc.., vierdubbele pirouettes geen probleem.

Nu nog proberen om ze het te laten doen wanneer wij dat willen. Haha! Haha!

Theo

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:37

WEdstrijdniveau zegt natuurlijk niet alles over je rijden, maar het geeft wel een indicatie. Ik denk dat mensen zich graag wat hoger inschatten, vooral als ze nog geen wedstrijden rijden of nog niet zo hoog. En dat de mensen die hoog rijden dat naar buiten toe je beter voordoen niet meer zo erg nodig hebben. Je hebt het immers al (aantoonbaar) bereikt.
Ik hoopte altijd dat ik op L-nibeau reed (geen wedstrijden) en ben nu keihard aan het werk om te kijken of ik dat waar kan maken op wedstrijdniveau. Ook een soort van onzekerheid en minderwaardigheidsgevoel diep van binnen... Gelukkig gaat alles voorspoeidg. We zijn pas een paar wedstrijden aan de gang en gaan hard richting L1. Maar dan weet ik van mezelf dat we eerst weer een tijdje een stap op de plaats zullen moeten maken... Maar ook ik zou liever zeggen dat ik L dressuur ben, dan B met ... winstpunten Schijnheilig

De manier waarop ik het bereik is echter altijd het belangrijkste...
En ik heb instructie die ook elke keer weer duidelijk maakt dat een goede basis heel belangrijk is om niet straks vast te lopen...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:45

Grinnik, van jullie stal kwam iemand op mijn vorige stal te staan. Die had een paardje gekocht op jullie stal die wel Grand Prix was. Dat was lachen, die kon alleen een volte maken door alleen op de slof strak te rijden en was absoluut niet instaat een B proef door te komen. Verder zaten er geen papieren bij, paspoort was zoekgeraakt, vaag verhaal, en is het beestje maar 8 jaar oud, maar wel Grand Prix ????? Je ziet het maar, ze geloven soms verhalen waar ze bij staan en hebben zelf geen flauw benul waar ze over spreken.

Vraagje, is de slof nog steeds zo populair in Bleiswijk, de drie die ik ken konden alleen rijden op strakke slof, teugels werden er zelfs afgehaald Verward

Ik heb wel eens les gehad van iemand die Prix s'George gereden zou hebben met haar merrie. Die merrie werd vorig jaar op de keuring voorgesteld voor keur, en werd door de omroeper vermeld dat het een ZZ-licht merrie was (de hoogst behaalde resultaten). Had toen al geen les meer van haar, maar mijn gevoel dat ze niet het niveau had gereden wat was verteld werd wel even bevestigd. Toch is het inderdaad iets wat vaker voorkomt bij dressuurruiters dat ze graag 'stoer' willen overkomen door een hogere klassering te vermelden dan ze daadwerkelijk hebben gereden. Je ziet het ook bij dressuurpaarden die te koop staan, niveau opgegeven is meestal niet het niveau wat daadwerkelijk gestart is, maar verkoopt wel lekker.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:50

hahahaaha hoevaak zie je niet dat paarden zo geclassificeerd worden in advertenties.......... Ik moet er altijd heel erg om lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:04

Vraag me af wat je er mee bereikt? Mensen imponeren?

Je kunt hier op Bokt wel gaan vertellen dat je wat klasses hoger met winst bent, maar de eerste de beste wedstrijd val je dan toch wel door de mand.
Zo ondertussen kom je bijna overal Bokkers tegen, dus je resultaten opleuken schiet je niets mee op.

Paarden die geadverteerd worden op een bepaald nivo is al helemaal lachwekkend. Met testrijden wordt daar al helemaal snel doorheen geprikt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:41

Ach,
hoeveel paarden lopen er wel niet rond die op M niveau getraind worden?
"Nee, ik start niet, ik hou niet van wedstrijdrijden."

Sure

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:56

Sjuimpje schreef:
Ach,
hoeveel paarden lopen er wel niet rond die op M niveau getraind worden?
"Nee, ik start niet, ik hou niet van wedstrijdrijden."

Sure

Haha! Haha!

Maar als ik een wedstrijd zou rijden, weet ik zeker dat ik bij de top zit. Ach gut

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:03

Het is, dat je in de B moet beginnen...
Haha!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:16

Zegt meer over haar dan over jou!
Zielig voor et paard!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:19

Hoezo zielig??

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:23

yokie schreef:
Hoezo zielig??

Volgens Kleintje heeft het paard pijn met rijden en is dus niet geschikt voor het niveau waarop ermee wordt gereden.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:30

Ah. Had beter moeten lezen.