kur op muziek, welke muziek?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:28

ga jij die muziek dan zelf inelkaar draaien of laat je dat doen?? Ik zoek namelijk nog een programma om dat te kunnen, de muziek heb ik al namelijk...

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 19:32

sound forge heb ik , werkt prima

kivuli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:52

hier een lijstje programma's Lachen :
Soundforge, Adobe audology( was voorheen Cool Edit Pro ), Cubase SX ( erg duur ), en ik had nog ergens iets van Sonic Foundry ( zelfde producent als Soundforge ) waarmee je twee stukken hele mooi in elkaar kon laten overlopen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:10

Mijn vriendje heeft mijn kur (en die van mijn zusje - zij reed op The Lion King) in elkaar gedraaid met Nuendo.

Vraag me niet hoe dat programma werkt, maar het werkt wel! *LOL*

Horsedances schreef:
Bravo Karin OK dan!

Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:00

Horsedances schreef:
En dat is precies wat ik nu bedoel, stap eens buiten de platgetreden paden en doe eens wat nieuws.

Bravo Karin OK dan!

Theo

ja idd bravo karin Knipoog

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:55

Na diverse avonturen met CoolEdit Pro, SoundForge en wat er al niet meer op de markt is heb ik zelf mijn programma geschreven. Werkt supersnel, geen enkel kwaliteitsverlies en ook geen duizenden onnodige rommel in de software, die alleen maar tijd en ruimte kosten. Het belangrijkste onderdeel was voor mij altijd dat zodra ik een prachtig stuk muziek gevonden had waar geen indrukwekkend eind aan zat. Dat ik dit indrukwekkend eind kon maken, zonder een heel orkest in te moeten huren. Dat vind ik eigenlijk de belangrijkste toepassing van een goed pakket.

Voor diegene die zelf een kür willen maken en Engels kunnen lezen; op mijn website http://www.kurmuziek.nl kun je onder de button downloadpages gratis een boekje downloaden wat ik destijds met Claartje van Andel, Jan Peeters en Stephan Clark heb geschreven. Er staan zeer nuttige tips in. Maar jullie kunnen me ook altijd mailen, als je ergens vragen over hebt.

Verder staan er op de jukebox pages zo'n driehonderd soorten en voorbeelden van leuke muziek voor de kür.

Theo

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:14

Hier is laatst een hele discussie over ontstaan met een aantal conservatorium mensen op een Amerikaans forum. Eigenlijk kun je bij paarden niet spreken over 4/4 of 3/4 maten. Je moet kijken naar wat de Amerikanen de footfall van het paard noemen en zorgen dat dit overeenkomt met de BPM (beats per minute) van de muziek. Voor de galop komt de muziek in 3/4 echter heel vaak in de buurt. Maar volgens de geleerden is dit allemaal hetzelfde als vragen "hoe lang is een liter"

Ik gebruik altijd mijn ogen en oren, en zolang mijn katten niet wegrennen en de vogels gewoon bij mij op dak blijven zitten, dan gaat het de goede richting op.

Theo

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:18

Zelfs onze stalhoudster bleef zitten tijdens onze kur (ze moest wel, ze jureerde Haha!) maar na afloop was haar reactie wel: 'Jullie hadden een schitterende show, maar persoonlijk vond ik de muziek afschuwelijk!' *LOL*

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:24

Citaat:
maar persoonlijk vond ik de muziek afschuwelijk!'

Karin, het leuke is echter dat de jury eigenlijk alleen maar mag kijken of de muziek past met de gangen. Dus ze kunnen het nog zo afschuwelijk vinden, eigenlijk mogen ze dit niet afstraffen. Een bijna onmenselijke regel, want zelfs juryleden zijn mensen.

Theo

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:31

't Was ook een informele opmerking hoor, een paar uur na de onderlinge wedstrijd. Knipoog

En afgestraft was het zeker niet, want we hadden o.a. het een na hoogste cijfer voor de show en een hoog cijfer voor 'afstemming muziek/gangen'. *LOL*

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:33

Karin,

Het gaat mij erom dat je origineel ben.

Riverdance muziek gebruiken noem ik een Zeemanne'tje
Pirates if the Carribean een Hema'tje

Als je paard een slechte stap heeft, kun je hier niet echt veel aan veranderen. Maar bij een kür op muziek heb je 80% van je artistieke score zelf in de hand. Misschien nog wel veel meer, omdat leuke en originele muziek ook je technische score verhoogd.

Theo

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:48

Ik snap je punt wel, Theo. Ik zit zelf niet zo in de 'kurwereld' maar ik vind het wel het mooiste onderdeel op dressuurwedstrijden. Juist op de kur kunnen ruiters zich sterk onderscheiden van hun concurrenten. Ik kan me een kur van vorig jaar (of het jaar ervoor?) in Almelo herinneren van een klein meisje op een groot paard op heftige trancemuziek. Publiek was meteen wakker. Je houdt ervan of je houdt er niet van, maar ik vond het enorm origineel. Eens wat anders dan Simon & Garfunkel, hoewel Sven R. daar ooit best iets aardigs mee heeft gedaan. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:34

Horsedances, wat vind je van Dances with wolves? Is dat veel voorkomend of niet?

kivuli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:59

Horsedances schreef:
Hier is laatst een hele discussie over ontstaan met een aantal conservatorium mensen op een Amerikaans forum. Eigenlijk kun je bij paarden niet spreken over 4/4 of 3/4 maten. Je moet kijken naar wat de Amerikanen de footfall van het paard noemen en zorgen dat dit overeenkomt met de BPM (beats per minute) van de muziek. Voor de galop komt de muziek in 3/4 echter heel vaak in de buurt. Maar volgens de geleerden is dit allemaal hetzelfde als vragen "hoe lang is een liter"

Ik gebruik altijd mijn ogen en oren, en zolang mijn katten niet wegrennen en de vogels gewoon bij mij op dak blijven zitten, dan gaat het de goede richting op.

Theo

Heel erg bedankt ! ( Pb negeren aub Knipoog ). De software die je zelf had gemaakt - is daar een trial versie van te downloaden ?

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 00:11

Citaat:
Horsedances, wat vind je van Dances with wolves? Is dat veel voorkomend of niet?

Nee, eigenlijk niet, maar dat komt dat het nogal zware muziek is, en meestal hebben paarden wat vrolijker en lichtvoetiger muziek nodig.

Theo

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 12:54

nou ik ben er over uit Haha!
ik ga de muziek gebruiken uit de disney film spirit.
*LOL*

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:29

Zaterdagavond in Wassenaar (zie topic. [WD] Mappo Monda Gala te Wassenaar (veel kur op muziek) .) staat op het programma
"Welke Muziek past bij welk paard

Hierbij zullen 3 paarden en 1 pony in de baan treden en zal er bij iedere combinatie de juiste muziek gevonden moeten worden. Iedere combinatie zal 3 verschillende gangen tonen en het publiek moet kiezen welke muziek bij welk paard past. Dit alles onder de professionele begeleiding van Charles Monterie."

Bron: http://www.stal-argonaut.nl/

Charles is Eyes hier op Bokt!

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:57

die eftelingmuziek! helemaal geweldig gewoon. Ben zelf niet zo artistiek dus mocht het moment ooit komen dat ik muziek noidg heb.....

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:26

Ik wilde nog een reactie geven, maar gezien al het "kurmakers" geweld hier, is dat eigenlijk al niet meer nodig Knipoog.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:13

Als je onderstaande link volgt kun je luisteren naar een aantal muziekproducties welke ik gemaakt heb voor de Europese Kampioenschappen Ponies, Junioren en YoungRiders.

http://www.kurmuziek.nl/ClientPageJRYR.htm

Sommige moeten nog kiezen (dus daar staat MORE achter), welke muziek ze gaan gebruiken.

Opmerkingen en commentaar zijn altijd welkom.

Theo

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:14

euhm horsedances.. hoe zit het met de muziek voor de galop. Kan je dan het beste gebruik maken van een "beat" om de galopsprong of om de 2 galop sprongen (bv. bij boat on the river). Of maakt dit eigenlijk niet uit?

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:22

Normaal neem ik de beat per 1 galopsprong, maar voor bijvoorbeeld de Grandprix met de wissels om de één en twee sprongen, kun je dit mooi variëren. Verder is het door jouw aangehaalde voorbeeld, zo'n nummer wat alles in zich heeft voor de wissels en uitgestrekte gangen. Neem je bijvoorbeeld de beat op twee galopsprongen dan kom je in de problemen bij de wissels om de 3.

Theo

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:59

hartstikke bedankt! dan weet ik dat voor in de toekomst Knipoog. Als je zo nog meer informatie hebt, is die bij mij van harte welkom Haha!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:20

Citaat:
hartstikke bedankt! dan weet ik dat voor in de toekomst . Als je zo nog meer informatie hebt, is die bij mij van harte welkom

Je kunt me altijd even een mailtje sturen als je vragen hebt.

Meestal zit ik 's nachts te luisteren naar nieuwe soorten muziek, en dan kan ik best wat typewerk erbij doen.

Theo

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:16

Horsedances schreef:
Je kunt me altijd even een mailtje sturen als je vragen hebt.

Meestal zit ik 's nachts te luisteren naar nieuwe soorten muziek, en dan kan ik best wat typewerk erbij doen.

Theo

OK dan! Knipoog Haha! Zal ik zeker doen dan!