Beginnen met Springwedstrijden..Wat moet ik doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:18

Breitling schreef:
Dit klopt niet helemaal. Het klopt wel dat de hindernissen variaeren kwa hoogte maar de maximale hoogte is 90 cm, dus de hoogste hindernis mag niet hoger als 90 cm zijn.

helaas is de meetstok van sommige parcoursbouwers echter wel variabel. weet dat de hindernissen nogal eens varieren in hoogte en dat het geen snars uitmaakt of je er iets van zegt of niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:38

Daar heb je gelijk in Peggel. Hier is 1 meter ook vaak drie gaten lager dan verderop in het land Clown

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:56

Ze zeggen dat het hier in de buurt altijd goed aan de maat staat!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:54

daarom heet het een veelzeidigheidszadel, flippo.
je kan er alles mee doen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:01

peggel schreef:
helaas is de meetstok van sommige parcoursbouwers echter wel variabel. weet dat de hindernissen nogal eens varieren in hoogte en dat het geen snars uitmaakt of je er iets van zegt of niet.

Daar kan ik me helemaal bij aansluiten. Een aantal jaren geleden op een ponywedstrijd vond ik het B (DB) wel erg hoog staan. Meetlatje uit de auto gehaald en het stond op 88 cm en hoger. Parcoursbouwer erop aangesproken. Er was nl. nog niemand gestart en dan mogen ze het parcours nog gerust aanpassen. Maar hij zei dat die 80 cm alleen maar richtlijnen waren. Ze mochten blijkbaar zelf bepalen of ze erboven of eronder gingen zitten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:27

Wat die parcoursbouwer zegt is niet helemaal waar. Er mag wel wat meer met de hoogte dan alle hindernissen op 80 cm maar dat is wel aan regels gebonden. Vraag me niet naar de exacte regels... Ben geen officieel parcoursbouwer... En als ik dan een onderling parcours teken zoek ik het niet in de hoogte maar in de techniek.... (veel leuker voor een parcoursbouwer om mee te spelen Haha! Schijnheilig )

Meestal is hindernis 1 een simpele sprong die richting uitgang staat op een iets lagere hoogte dan de rest van het parcours. Aan het einde van het parcours staan vaak wat meer technische sprongen en/of wat hoger.

Je zult als je nog nooit officieel een wedstrijd hebt gestart eerst een winstpunt moeten rijden in het B dressuur voordat je überhaupt een parcours mag springen. Het secretariaat van je vereniging hoort trouwens al deze dingen te weten en heeft ook een wedstrijdreglement paraat waar alles in staat. (je moet aangesloten zijn bij een vereniging om wedstrijden te mogen rijden)

Ga anders eens kijken op de site van de KNHS. Daar kun je ook een boel informatie vinden. Ennuh, 1.57 krijg je wel in de E-pony maat hoor. Ik ken wel veel grotere E-pony's

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 12:11

Ja,dat lijkt mij ook logischer! Lachen

SPRINGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:51

het is ook mogelijk om eerst met bixie en b-groen wedstrijden mee te doen, dan leer je eerst om je pony goed voor elkaar te hebben in het parcours en hoe je hem moet rijden.
je kan altijd wanneer je wilt naar de b dan

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:44

Je kunt sindskort toch ook een A-parcours rijden. Dat is een zeer simpel parcours dat altijd hetzelfde staat. Dus je weet vantevoren precies wat je kunt verwachten. Ook staan ze voor de paarden iig op 80 cm. Dus lekker laag. Je kunt er niks mee winnen. Het is puur voor de oefening.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 21:23

Dank jullie allen!!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:19

Als je met de kringwedstrijden begint dan is dat een goeie oefening, want bij ons staat het dan altijd ontzettend laag, maar misschien varieert dat ook wel per regio. Ik zou idd ook eerst wat oefenparcoursjes springen, dat had ik ook gedaan haha en dat deed ie super en toen ging ik op wedstrtijd en toen werd ik uitgebeld :S. Maar nu doet ze t gelukkig super en mag ik al bijna over naar de L! Alvast heel veel succes he!! Haha!