Hoofddorp

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:37

alle 2 mijn zusjes waren gestart, de ene was kringkamioen geworden in de B dressuur bij de C pony's met 170/158 punten.
En mijn andere zusje reed mee bij de M2 pony's daar had ze 150/134 maar die 2e keer was wel streng gejureerd. De pony's mogen allemaal door naar de regio, dus zijn we daar ook aanwezig in Schoorl Haha!

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:13

ik vond de bodem onwijs hard !!
ik had de 1ste proef 171, liep ze voor mijn gevoel niet zo als ze kan.
2de proef bij dhr. Goudsmit 165 punten, daar liep ze het drafgedeelt e heel goed , maar in de rechtergalop stuikelde ze een keer en sprong ze over.
ik was 1x 1ste en ik stond als kringkampioen terwijl ik niet eens in die kring meerijd, maar dat heb ik ff rechtgezet en dus werd de 2de kringkampioen :p.

ik had gestart in de M2 en mag dus nu Z gaan starten , wouden ze me in de sloot gooien:P, nouja gelukkig ben ik daar droog vanaf gekomen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:55

LesleyLady schreef:
Als je uitslagen zoekt: www.concourshoofddorp.nl en dan kijk je bovenin het kopje 'uitslagen'.
Wel jammer dat ze vaak alleen de 1e 4 laten zien...

Idd Scheve mond Wel jammer wilde wel eens weten hoe er gereden werd.

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:26

Ons debuut op gras verliep niet geheel vlekkenloos!
Kiki had moeite met het harde gras en de kalkoenen..is geloof ik wel 6x gestruikeld. Maar voor alles is een 1ste x he .We mochten starten in ring 1 en 2 (incl.bloembakken).Eerste proef was ze wel lekker voorwaarts maar schoot weg uit de hoek maakte van de middendraf een galopje en ze was erg onrustig in t hoofd.(156 punten)De 2de proef was rustiger maar minder impuls en dat werd niet ongestraft gelaten door de strenge jury (146 punten). Achja toch een puntje voor Jane en Kiki !!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 19:45

ach ik mag niet klagen, met springen waren we 4e van de 40!! en met dressuur...als laatste deelneemster heb ik meteen maar een hekje gesloopt haha, vond ze vast niet erg!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:21

Ik vond het eerlijk gezegd een matig concours.
De ring was ongelijk en het losrijden moest tussen de bomen door of iets verder op een stukje wat eigenlijk voor de L bedoeld was.
Prijsuitreiking: er stond duidelijk 16u in het programma. IEDEREEN stond klaar om 15.50 en ze verschoven de prijsuitreiking naar 16.45....
Ze hebben dit toch eerder gedaan maar dan toch op het losrijterrein van het springen... En dat voor een finale van de Akzo Nobel Intervet...
Sorry maar Rotterdam is mij vorig jaar veel beter bevallen!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:22

Nistria liep trouwens wel heel goed erg hoor!!

jackim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:25

Tja, ik vond het ook wat tegenvallen, het heeft wel de naam maar maakt die niet waar. Zo mogen er van mij en iedereen veel meer stands komen. En dan niet van uitvaartverzekeringen en sjaaltjes in 10.000 kleuren. Maar wat meer paardenspullen.
Ook viel het me tegen dat de kür op muziek junioren en young Riders op een afgelegen terrein werd gereden. En het L-springen op het hoofdterrein :S? , maargoed, er was veel aanbod van paardensport, en daar gaat het eigenlijk om.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 21:10

tja ze moesten blijbaar het hoofdterein vullen! en blijkbaar deden ze liever paarden dan pony's dusja dan kom je al bij de L(hoogste van de dag) geeft mij wel een ervaring rijker! en ik denk de profs met hun jonge paarden ook!!!! ik heb verder niet zoveel gevolgd van de dressuurbanen. ik reed helemaal tegen de manege aan. ik was er natuurlijk alleen vrijdag, toen was er nog niet zo veel!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:12

Ik heb vandaag de benen uit mijn lijf gelopen, want het terrein is dan best groot. Vanmiddag was het pas echt een zooitje bij het losrijden voor ring 1 en 2.
Een paar mensen hadden besloten dat je dat stuk wel goed kon gebruiken als fietsenstalling en binnen een mum van tijd stond het helemaal vol met fietsen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:16

Nistria schreef:
Ik vond het eerlijk gezegd een matig concours.
De ring was ongelijk en het losrijden moest tussen de bomen door of iets verder op een stukje wat eigenlijk voor de L bedoeld was.

Dat viel mij ook op, de ringen waren inderdaad wat ongelijk en het losrijden moest tussen bomen, héél veel fietsen en heel veel mensen door, op een erg klein stukje (ik moest in ring 1 en 2). Maar ondanks dat vond ik het super om daar eens te rijden (meestal kwam ik kijken) en met 182 en 177 punten mag ik ook absoluut niet klagen (hoewel ik weleens betere punten voor dezelfde proeven heb gereden).

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 21:18

Fitzroy schreef:
Ik heb vandaag de benen uit mijn lijf gelopen, want het terrein is dan best groot. Vanmiddag was het pas echt een zooitje bij het losrijden voor ring 1 en 2.
Een paar mensen hadden besloten dat je dat stuk wel goed kon gebruiken als fietsenstalling en binnen een mum van tijd stond het helemaal vol met fietsen.

haha nou wij kwamen met auto en trailer vanaf de verkeerde kant binnen Bloos! over het fiets bruggetje haha, we moesten langs de hoofdring ,kermis en braderie, echt we lagen helemaal vlak in de auto, iedereen keek ons raar aan! *LOL* maar ach wij hadden het terrein meteen verkend Tong uitsteken maar toen we eenmaal goed stonden, vond ik het wel moeilijk om de korste weg naar de hoofdring te vinden Bloos Knipoog

Visitor2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:24

heeft er iemand de estafetterace gezien op zaterdagavond??

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:09

Eindstand NK Junioren 2004:

1.Jack Ansems (Poppel, Bel) – Minardi 0,00
2.Marleen Bruggink (Weerselo) – Bylou 8.00
3.Patrick van der Schans (Lunteren) – Minearva 8.00

Eindstand NK Young Riders 2004:

1.Vincent Voorn (Someren) – Gestion Piamus Z 6,64
2.Wim Vos (Apeldoorn) – Dublin V 7,57
3.Kevin van den Nieuwenhuyzen (Brasschaat, Bel) – Kathja 14,38

Heb alleen uitslagen kunnen vinden van het N.K Springen wat er werd gehouden,voor Junioren en Young Riders.
Weet iemand de uitslagen van de Junioren Young Riders Dressuur van de Akzo Nobel Finale..?

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:34

Bianca...ik heb de race gezien hoor!!
Nog even over de prijsuitreiking...bij ons werden de winnaars zonder microfoon omgeroepen...dus lekker verstaanbaar ahum! en de rest van de de deelnemers moest z'n startcoupon uit een kaartenbak zien te vissen die op de trap werd neer gezet! leuk hoor om met 20 man tegelijk om 1 bakje te staan dringen....nee niet echt handig zullen we maar zeggen.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:39

Junioren kur:
1. Lotje Schoots
2. Nistria
3. Diederik v Silfhout
4. Stephanie de Frel
5. Aniek Schraa
6. Carmen vd Mark

Young Riders Kur:

1. Tommie Visser
2. Jenny Schreven
3. Wendy Fokker
4. wendy vd Helm
5. ??

Overall Junioren:
1. Lotje
2. Dierderik
3. Bibi

Overall YR:
1. Tommie
2 of 3 Wendy F en Jenny S

percentages hebben ze niet berekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:50

Toen ik onderweg was naar het concoursterrein kwam ik wat borden tegen onderweg die 'ons' een andere kant op stuurden voor het parkeren dan alle andere jaren en ik kom al op dat concours zolang als ik me kan herinneren. Dus ik besloot die bordjes maar eens te volgen en dat was dus FOUT, de bebording klopte namelijk helemaal niet. Gauw weer terug gereden en via de ouwe trouwe route de auto heel dichtbij geparkeerd.
De organisatie was verder zoals vanouds: genoeg op aan te merken, bijvoorbeeld dat ze ons geen vipkaarten hebben gestuurd dit jaar Boos!.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:33

Lovely schreef:
De organisatie was verder zoals vanouds: genoeg op aan te merken, bijvoorbeeld dat ze ons geen vipkaarten hebben gestuurd dit jaar Boos!.

.. en de uitslagen verkeerd op de uitslagenlijst hadden overgenomen wat hen 2 x een 1e prijs in de Z2 kostte voor dezelfde ring.
Altijd de protocollen controleren dus!

Ladyspot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:42

liberty schreef:
Idd Scheve mond Wel jammer wilde wel eens weten hoe er gereden werd.

Op http://www.startlijsten.nl en dan kijken bij hoofddorp en dan staan daar alle uitslagen.

Dus niet alleen de eerste 4 of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:00

Fitzroy schreef:
.. en de uitslagen verkeerd op de uitslagenlijst hadden overgenomen wat hen 2 x een 1e prijs in de Z2 kostte voor dezelfde ring.
Altijd de protocollen controleren dus!

Dat is wel ernstig zeg Schijnheilig .
Het concours is misschien wel ietsjes te groot geworden, want een aantal jaar geleden ging het allemaal veel beter.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:32

Nistria,

Had jij ook het idee dat de afmetingen van de ring waarin de kür op muziek werd gereden niet helemaal klopte Huilen . Wendy en Inge hadden zoiets zaterdag al opgemerkt en toen Inge zondag de kür met O'Benji reed kwam ze ook niet helemaal uit. Later in de hoofdring paste alles weer precies.

Theo

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:50

Als ik zie hoe slecht er gesprongen is over het geheel vraag ik me af wat voor parcours er stond Verward Of werd er gewoon zo dramatisch gereden Verward
In dat geval heb ik wat gemist Knipoog

Ik ben trouwens nog nooit in Hoofddorp geweest en zo te horen mis ik er (iig dit jaar) ook weinig aan Clown
Het L-springen was vorig jaar trouwens ook al in de Hoofdring. Daarom komen er wsl ook veel ruiters met hun jonge paarden, dat is een mooie voorbereiding op de IAN *LOL*
Als je dan naar Abcoude kijkt...daar was het L achteraf in de bijring, totaal niet aangekleed. Dan zie ik het liever in de hoofdring, de overgang van het L naar het M is al groot zat Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:55

Theo, had Inge uiteindelijk ook de Dura Vermeer Trophy gewonnen?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:01

Horsedances schreef:
Nistria,

Had jij ook het idee dat de afmetingen van de ring waarin de kür op muziek werd gereden niet helemaal klopte Huilen . Wendy en Inge hadden zoiets zaterdag al opgemerkt en toen Inge zondag de kür met O'Benji reed kwam ze ook niet helemaal uit. Later in de hoofdring paste alles weer precies.

Theo

Ja inderdaad, ik had twee storingen in draf.
Ik dacht dat ik in tijdnood kwam maar dat was dus niet het geval. Verward

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:31

Citaat:
Theo, had Inge uiteindelijk ook de Dura Vermeer Trophy gewonnen?

Inge en O'Benji hebben zondag alle drie wedstrijden gewonnen, ook die in de Hoofdring, zo zie je maar weer dat je het met een Junior-afstammeling best op een akkoordje kan gooien. Laat hem in zijn waarde, dan komt het allemaal best in orde (maar geldt dat misschien niet voor alle paarden ?)

Nistria, trouwens nog gefeliciteerd OK dan!

Over het concours Hoofddorp wil ik alleen nog wel even kwijt dat het voor de vele (vooral dressuurruiters) niet altijd even makkelijk is, maar het het is wel een concours waar papa, mama, opa en oma altijd graag mee gaan, en zo is het vaderdag probleem ook weer opgelost.

Theo