Rijden jullie ook al je winstpunten uit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:34

Het ligt er idd aan hoe het gaat en wat m'n gevoel erbij is, ik wil niet promoveren om te promoveren, ik wil ook voor een winstpunt kunnen rijden Bloos
Bij de pony's reed ik alles uit, met Jaike niet, ik had 11 wp in de B en toen ben ik L1 gaan starten, zodra ik nu m'n punten heb ga ik ook over (ik heb er nu 9) Lachen Ik merk nu ook dat het doorzitten me makkelijker af gaat en ik rij niet zoveel wedstrijden aangezien m'n vader en moeder meemoeten (chauffeur en voorlezer) en zij vinden paarden maar niets Haha!

Je moet op je eigen gevoel afgaan OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:31

Ik rij geen enkele klasse uit. Als ik het benodigd aantal punten heb om te kunnen promoveren dan ga ik direct over of ik train thuis nog even door totdat mijn paard er wel klaar voor is.

Ik vind het best leuk om af en toe een wedstrijdje te rijden maar zeker niet te vaak. De les is voor mij het hoogtepunt in de training, niet die wedstrijd. Aangezien ik mijn geld maar 1 keer kan uitgeven draai ik liever een extra les dan een extra wedstrijd.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:34

ik ga nu hard oefenen voor de L ondertussen rijd ik gewoon nog B wedstrijden en als ik denk dat we er klaar voor zijn dan gaan we over

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:04

Lander rijd ik gewoon net zo lang door tot dat hij genoeg wedstrijd ervaring op heeft gedaan in de B. Als hij 'wedstrijdmak' dan rijd ik alles weer uit tot de 10 Tong uitsteken
Voor de winstpunten hoef ik eigenlijk niet in de B te blijven zitten want ik zou eigenlijk metteen L met hem mogen starten dus zou ik altijd gebruik kunnnen maken van het versneld promoveren *LOL*

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 00:39

Ik ben net begonnen met wedstrijden, maar omdat ik deze pony rijd voor de eigenaresse en ik niet weet hoe lang ik deze pony door kan blijven rijden (ze wordt ook geïnsemineerd straks) Wil ik zo snel mogelijk over naar de L1. Ik heb zelf voorheen onderling al wel B gereden en nu in 2 wedstrijd alle 4 proeven een winstpunt gereden ondanks dat er toch wel wat fouten inzaten (bv verkeerd aanspringen galop). Waarbij steeds de eerste proef een ruime (164 en 167) en de tweede proef een krappe 156/157.
Als het zo doorgaat en ik elke wedstrijd een winstpunt rijd, dan ben ik drie wedstrijden en eventueel regiokampioenschappen verder voordat ik L1 kan gaan starten... Dan is het al september... En zijn we drie maanden trainen verder... Denk dat we tegen die tijd wel redelijk L-klaar zijn...

Ik heb nog nooit een L-proefje gereden, dus voor mij zou het heel goed zijn om juist in de L meer ervaring op te doen, omdat het toch anders rijden is dan in de B, wat ik dus niet gewend ben. Dan maakt het mij niet zo veel uit als ik eerst geen winstpunten rijd...
Ik rijd immers voor de ervaring (zijn allebei "groen", pony is net 4 jaar) en in de L kan ik dan juist weer nieuwe ervaringen opdoen. Denk dat ik de L1 en L2 wel helemaal uit zal rijden, als we daar aan toe komen. De stap naar M1 en M2 is namelijk wel erg groot. Of ik beslis om eerst thuis en in de les verder door te trainen en even een wedstrijdstop in te lassen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:38

nee. Ik start al niet zoveel dressuurwedstrijden (heb het al druk genoeg met crossen en springen), dus als ik er tien heb, zijn we er ook wel aan toe. Springen en sgw rijd ik wel meer dan het minimum, maar niet per se helemaal vol (= 30 wp met springen)

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:29

ik ben tot de 13 doorgegaan..
Toen ben ik overgegaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:33

Ik heb zowel met springen als dressuur bij Kawa alles uitgereden.
met springen ging het zo snel, zelfs met tijd er tussen uit dat me dat wel verstandig leek. Lachen

En met dressuren ging het ook snel genoeg en vond ons niet klaar voor hogere klasse.
Een tijd thuis doortrainen vond ik toen maar saai, dus heb lekker door gestart (ook wel een tijdje eruit geweest, maar dat was noodgedwongen met een blessure en met mkz of wat hadden we allemaal)
Geen slecht idee geweest vond ik want heel vaak zie je mensen die te snel overgaan geen wp's rijden in de nieuwe klasse, wat mij dan wel vanaf proef 1 gelukt is en dat vind ik dan zelf weer prettig rijden.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:17

Ik rijd niet een klasse helemaal uit.
Ik rijd niet zo super veel wedstrijden, dus zodra ik voldoende punten heb èn ik heb het idee dat we het aankunnen. Ga ik over naar een volgende klasse.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:26

Ik heb nu 3 winstpunten en Azra kent alle oefeningen voor het L1 dus als ik er 10 heb ga ik over

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:31

nou, ik heb net mn eerste promotien gehad. met B + 11 Gelijk over Haha! . het ging best goed en die B vond ik simpelweg super saai! haha. Maar het ligt natuurlijk wel aan hoe je paard loopt en of hij er wel klaar voor is.

OqUeNdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:23

Oquendo en ik zijn nu de B uit in 3 wedstrijden. Ik heb gewoon tot de 10 gereden. Stel ik zou het idee hebben dat ie er nog niet klaar voor was met een paard, zou ik langer door rijden. Maar Oquendo is Z2 dus ik heb niets te zeuren Haha! En geen reden om langer in de B te blijven...

BananaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:35

Hej manda, doe jij 12 juni en 4 juli ook mee in lelystad

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:43

Ik heb niet alles uitgereden, vooral in de lagere klasses ging ik wel vaak een aantal wp's over het minimum heen om over te mogen, toen haalde ik in een wedstrijd vaak nog 4 wp's, dus dan was je er ook zo door heen.
De L2 heb ik met 12 afgerond en de M1 met precies 10, daar heb ik geen spijt van gehad, want nu heb ik er nog maar een nodig voor de Z. Ik heb nog twee wedstrijden in de M2 ingeschreven waarin ik het laatste puntje wil gaan halen, maar in principe verwacht ik wel dat ik toch minimaal twee wp's ga halen. Dan ga ik eerst een zomer trainen, wedstrijden blijven rijden in de M2 totdat je over wil naar de Z1 is me veels te duur en kost me teveel tijd naast school.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:18

Ik heb tot nu toe alles uitgereden. Met mijn pony omdat ik nog niks geen ervaring had en de pony ook niet. Met mijn vorige paard omdat ie nog niet eens kon wijken! En nu omdat ie net 5 is en ik alle tijd met hem heb!

AnneliesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:07

Hangt af van hoe het paard is en gezien de berichtjes van jouw paard ... die kan wel wat oefening gebruiken, geloof ik.