springende lusitano

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 00:57

De meeste paarden worden daar ineens een stuk allerter van missmuts, mits ze niet te bang aangelegd zijn of simpelweg te lomp zijn...Clown

Zijn jullie alletwee nog heel en heb je daarna nog gesprongen met hem Verward Dan zou ik zeker gewoon starten in Maarsbergen

Mijn pony was ook niet zo handig in het voorbeen(understatement Bloos ) en daar heb ik ook wel wat koprollen meegemaakt. Vnl op losse balken trouwens, op boomstammen ed had hij uiteindelijk wel door dat dat niet handig was. Maar dat balken voor je uitschoppen niet slim is heeft hij nooit ontdekt Clown
Denk nu weleens dat ik toen knettergek was, maar ik wist niet beter. Had gewoon nog nooit op een paard gezeten dat kon springen

Die onzekerheid/angst ken ik trouwens maar al te goed. Ik heb laatst ook een flinke klapper gemaakt(stomme pech trouwens) en moest mezelf echt een paar flinke schoppen geven om weer het parcours in te rijden...
Ik ben al heel wat keren doodsbenauwd geweest om te gaan springen, maar tot nu toe ben ik er iedere keer weer overheen gekomen. Zolang je maar een goede instructeur op de grond hebt staan die je vertrouwen geeft en die goed weet hij ver hij kan gaan(zodat de kans dat het weer misgaat zo klein mogelijk blijft)

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:18

Ik hoop dat jullie er beide niks ergs aan hebben overgehouden?

gr

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 08:53

Oeste mankeert gelukkig niets.

Mijn cap was gespleten en het was ook maar goed dat ik mijn bodyprotector aan had (ik kreeg nog een trap toen Oeste overeind wilde krabbelen), maar het is vooral een psychische tik geweest. Clown

Mijn grootste angst was elke keer dat hij zo hard gaat. Maar iedereen bleef roepen dat dat een goed cross-tempo is en dat Oeste echt wel weet wat hij doet (ik citeer: 'met zo'n paard verongeluk je niet'). Hoe cynisch dat 10 minuten later dit gebeurt.... Lachen

Ik ben er wel weer op geweest en heb wat kleine sprongetjes gemaakt. Hij weigert nu vaker, maar dat zal wel aan mij liggen Bloos! .

Ik ga in ieder geval vrijdag de dressuur rijden en dan kan ik meteen de cross lopen en zien of ik het zaterdag durf.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:57

Nou als je echt het vertrouwen kwijt bent zal ik even een paar goede lessen nemen Haha! Even een paar keer goed op je kop krijgen Haha!

En anders het parcours in en gewoon RIJDEN!

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:55

nog meer fotos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot zaterdag in Maarsbergen!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 00:49

Hey, ik had ze al gezien. Zijn leuk! (maar heb mijn prive-fotograaf...die er overigens volgend weekend niet bij is...)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:16

Brrr... eng zeg! Gelukkig idd dat je je cap op had, zeker als hij in tweeën gespleten was...
Ik hoop dat je snel weer het vertrouwen terugwint in het springen!

Mooie foto's van DM. Hier kijkt hij alsof het allemaal niks is Lachen

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 18:52

Idra: dank je wel.

Hij kan ook echt loei-hoog springen! Veel springruiters zijn jaloers op me, omdat hij (meestal) ook heel voorzichtig is, EN dankzij zijn afkomst kan hij draaien op een dubbeltje. Vooral in de barrage errug leuk!!