Wachttijden voor prijsuitreiking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:51

Alle mensen die hier zo mopperen mogen mij wel komen helpen als wij in juli weer een concours organiseren. Haha!

Soms is het gewoon niet mogelijk om zo snel de prijsuitreiking te doen.
Als er grote (30 deelnemers) en kleine (20 deelnemers) ringen zijn,
zal de ene ring om 11:30 afgelopen zijn en de andere om 13:00.
Als je dan om 14:00 uur de prijsuitreiking van alle ringen doet, is dat voor de ring die om 13:00 afgelopen was netjes op tijd, maar voor de ring die om 11:30 afgelopen was is dat aan de late kant.
Daar is helaas niets aan te doen, het is nl. geen doen om met 14 ringen per ring de prijzen uit te reiken....

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:48

Gerrie schreef:
Naar mijn mening heeft het niets te maken met asociaal gedrag!

Het heeft te maken dat het op grote concoursen nu eenmaal veel werk vergt.

Zorg ervoor dat je je picknickmand meeneemt
Maak er een leuk dagje uit van.

Ik wil dr best een leuk dagej van maken, maar ik ga het mijn paard gewoon niet aandoen om m een hele middag op de trailer te laten staan. na een half uur breekt ie m namelijk af. En als een secretariaat dan idd zegt van duurt nog een half uurtje en het wordt 2,5 uur, dan vind ik t eigenlijk wel associaal worden.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:54

Ik blijf erbij dat het geen a-sociaal gedrag is als iemand een verkeerde inschatting maakt van hoeveel tijd nog rest eer de prijsuitreiking plaats gaat vinden.

Dat trailerprobleempje dat betekent voor jullie dus snel wegwezen of buiten aan de lijn laten grazen
Dat zijn de keuzes die je kunt maken.
Jij past je aan,aan je paard.
Niet de organisatie van een concours...aan jou.

Je kunt nog zo lang klagen,niemand verplicht jou om op concours te gaan toch?

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 16:15

Gerrie schreef:
O bedoel je dat Haha!
Nou het zit vaak zo..het geld dat binnenkomt op de dag (inschrijvingsgeld ) is ook weer het prijzengeld(spring en dressuur),dus een dag vantevoren kan niet.
soms zijn er ook ex aquo's en moet je weer verder verdelen.

Kortom een concours is een heel geregel

Maar dat wist ik niet... Lachen

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:07

Gerrie schreef:
Ik blijf erbij dat het geen a-sociaal gedrag is als iemand een verkeerde inschatting maakt van hoeveel tijd nog rest eer de prijsuitreiking plaats gaat vinden.

Dat trailerprobleempje dat betekent voor jullie dus snel wegwezen of buiten aan de lijn laten grazen

Ik klaag helemaal niet. Ik ben blij dat ik ws kan rijden en vind het hartstikke leuk om te doen. En oke, asosiaal is misschien verkeerde woord, maar het is errug vervelend als je lang op een prijsuitreiking moet wachten! Ik breng nu mijn paard altijd naar huis als ik me punten weet en die zijn goed genoeg om een prijs te hebben. I ga me paard niet voor zijn lol op de kar laten staan. Hij moet nog langer mee...

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:30

Ik heb een keer gehad dat ze te snel waren Haha! Ik kwam toen net aan lopen en toen was het van: ja, de prijsuitreiking is geweest. Gelukkig had een vriendin mijn beker voor me mee genomen. 2 en een half uur wachten is wel erg lang, arme pony Ach gut

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:52

Citaat:
Ik denk dat veel ws secretariaten moeten zoregn dat ze veel meer dingen voor bereiden. Bv geld al in de enveloppen, juiste linten erbij, lijstje maken waar alleen de namen nog maar op hoeven enz.

Wij hadden (in Rolde) te maken met heel veel ex aequo's die dus ook op punt 22, 23 en 24 dezelfde punten hadden.
Dan moet je ineens heel wat envelopjes weer open scheuren en weer prijzen gaan veranderen.
En je moet erg zorgvuldig zijn, want je moet fouten voorkomen.
Dat kost allemaal erg veel tijd.
Bij veel verschillende scores kan het wel snel, maar als er veel gelijke scores zijn komt er nog best wat rekenwerk bij kijken.
Helemaal leuk zijn de ponyprijzen (bekers bij ons). Als je daar een aantal ex aequo's hebt, dan zit je helemaal klem als je zoveel bekers besteld hebt als er prijswinnaars zijn (iets meer).

Wij hadden secretariaat en rekenkamer uit elkaar, dus daar was geen verwarring. En toch kostte het allemaal best wat tijd.

(Sommige ringen, zoals die van Alja, gingen trouwens best snel).

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:21

Die ex aequo's zijn inderdaad een ramp.

Op de een of andere manier weten de meeste juryleden er op het laatst nog snel een paar ex aequo's bij te stoppen, die dan ook nog genoeg punten hebben om een prijs te winnen. Dan ben je dus voor 10 ringen een stuk of 20 startcoupons aan het uitpluizen en tegelijk een dozijn deelnemers aan het uitleggen dat de prijsuitreiking echt zo snel mogelijk is. Soms heb ik wel eens het idee dat ze de prijsuitreiking het liefst nog voor het sluiten van de ring willen.... Scheve mond

En toch blijft het organiseren van een wedstrijd altijd leuk Haha!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:00

Gerrie schreef:

Misschien wordt er bij sommige concoursen echt alles aan gedaan om het zo snel mogelijk klaar te hebben, maar bij ons is het echt niet een kwestie van veel werk . Ik zelf zit in de organisatie van de Almelose Ruiterdagen, dus ik weet echt wel hoe het zit met dit soort grote concoursen, maar als de punten tussendoor opgehaald worden, dan kan een prijsuitreiking echt wel plaatsvinden maximaal een half uur na de laatste combinatie!! En oke, als iemand om bijvoorbeeld 10 uur gestart heeft, en de laatste gaat er om 2 uur in, in een andere ring, dan kan de organisatie daar niets aan doen. Maar dan moet er wel een richtlijn gegeven kunnen worden, wanneer de prijsuitreiking ongeveer zal worden! En dat is nou juist het probleem bij veel concoursen hier.... Er staat in het vraagprogramma, en wordt gezegd (hangen dan briefjes enzo op de keet van het secretariaat) dat de prijsuitreiking om 1 uur is, en hij is pas om half 3 (en dat verzin ik niet!) dan vind ik dat niet gepast. Het secretariaat moet wel de deelnemers ongeveer kunnen vertellen hoe laat de prijsuitreiking is, zodat men kan overwegen om het paard naar huis te brengen!! *LOL*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:24

idd ik had zeker niet te klagen in rolde, vond het erg goed georganiseerd...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:04

Sjaantje, Almelose Ruiterdagen vind ik een heel ander verhaal. Daar is niet eens een officiele prijsuitreiking.

Bij de meeste concoursen is er een prijsuitreiking van het ochtend- en middagprogramma en dan moet je echt wachten op de laatste ring.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:25

AnoeskaB schreef:
Die ex aequo's zijn inderdaad een ramp.

Op de een of andere manier weten de meeste juryleden er op het laatst nog snel een paar ex aequo's bij te stoppen, die dan ook nog genoeg punten hebben om een prijs te winnen. Dan ben je dus voor 10 ringen een stuk of 20 startcoupons aan het uitpluizen en tegelijk een dozijn deelnemers aan het uitleggen dat de prijsuitreiking echt zo snel mogelijk is. Soms heb ik wel eens het idee dat ze de prijsuitreiking het liefst nog voor het sluiten van de ring willen.... Scheve mond

En toch blijft het organiseren van een wedstrijd altijd leuk Haha!

Het zou juist te prijzen zijn als juryleden ervoor zouden waken om in hun ring meerdere ex-aequo's te laten ontstaan.

Misschien in de toekomst geen prijsuitreikingen meer?

Deelnemers worden steeds ongeduldiger,individualistischer etc..

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:53

Gerrie schreef:
Het zou juist te prijzen zijn als juryleden ervoor zouden waken om in hun ring meerdere ex-aequo's te laten ontstaan.

Ik vrees dat dat niet haalbaar is.
Ik hou altijd zelf op de lijst de punten bij die ik gegeven heb. Maar als ik iemand heb met dezelfde punten als ik al eerder heb gegeven, is het protocol van diegene met dat punten aantal meestal al weg.
Als ik totaal geen gegevens heb en de combinatie was niet heel opvallend, dan weet ik echt niet meer wie dat was met die punten, dus hoe moet ik weten of ik de combinatie die ik op dat moment in de ring heb, boven of onder de vorige moet plaatsen.
Als de startcoupon er nog wel ligt kan ik me de combinatie nog wel voor de geest halen, omdat je dan de gegevens van het paard hebt (kleur/geslacht) en aan de punten die ik heb gegeven kan ik aardig terug halen hoe die proef was.
Maar dan nog heb je soms een heleboel mensen rond de 60% zitten, dus is het niet mogelijk om het veld uit elkaar te trekken, zonder mensen punten te geven die niet terecht zijn. (of dat nou te hoog of te laag is.)

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:55

Idd en de coupons moeten tussendoor wel opgehaald worden anders kan je tot in de kleine uurtjes wachten op een prijsuitreiking.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:07

Als jury ben ik ook gebaad bij een snelle prijsuitreiking hoor. Ik moet namelijk wachten tot een half uur na de prijsuitreiking voor ik naar huis kan. Knipoog (En ik doe dat ook netjes, tenzij het echt niet anders kan.)

en ooit hoop ik weer te kunnen starten, dus dan maak ik het ook van de andere kant mee. Die idd vervelender is, want dan staat je paard op de trailer te wachten.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 16:03

Laat ik het anders verwoorden;zo min mogelijk ex-aequo's per ring Haha!

Op grote concoursen is de jury moeilijk te benaderenwant ze zitten in de VIP ruimte..

ik heb iig nog nooit een jurylid benadert Verward

Hoe vaak komt het voor dat deelnemers je nog wat willen vragen,Jasmijn?

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 16:28

Gerrie schreef:

Veel te weinig, maar het gebeurd gelukkig wel.
En ik zit nooit in VIP ruimtes hoor, dus ik ben benaderbaar. Knipoog

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 17:37

Bij de meeste concoursen gaat het ook wel redelijk snel met de prijsuitreiking hoor! Alleen ik vond het gewoon verveldend dat ik twee keer achter elkaar zo lang moest wachten en vroeg mij dus af of daar een maximale wachttijd voor was. Ik snap dat het een heel geregel is maar als je zo lang moet wachten dan is dat ook geen goede reclame voor je concours.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:15

Jasmijn"]
[quote="Gerrie schreef:

Veel te weinig, maar het gebeurd gelukkig wel.
En ik zit nooit in VIP ruimtes hoor, dus ik ben benaderbaar. Knipoog
[/quote]

Ben je dan niet "gaar"nadat je een volle ring voorbij hebt zien komen?
En staan de combinaties nog op je netvlies om op vragen te antwoorden?

Lijkt mij lastig

Visitor2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:19

ach joh gaat toch springen Haha! , gelijk prijsuitrijking en al ben je gediskt dan hoef je helemaal niet te wachten

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 21:20

Biancaaaaa schreef:
ach joh gaat toch springen Haha! , gelijk prijsuitrijking en al ben je gediskt dan hoef je helemaal niet te wachten

Ik en springen, dat kan niet samen Haha!. Ik weet dan wel zeker dat ik niet op de prijsuitreiking hoef te wachten omdat ik toch gediskwalificeerd word Bloos!

Visitor2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:29

happyjoyce"]
[quote="Biancaaaaa schreef:

Ik en springen, dat kan niet samen Haha!. Ik weet dan wel zeker dat ik niet op de prijsuitreiking hoef te wachten omdat ik toch gediskwalificeerd word Bloos!
[/quote]

ow sorry Bloos

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:46

Gerrie schreef:

Dit vind ik dus wel een beetje een dooddoener hoor....dan mag je nergens over klagen, want in principe ben je tot weinig dingen echt verplicht...niet meer klagen over de NS, want je bent niet verplicht om met de trein te gaan...

Ik zou het al een hele verbetering vinden wanneer de uitslagen al opgehangen worden, ook al is de ring nog niet klaar. Als je dan lage punten hebt, kun je ook gewoon weg...dagje uit ervan maken is heel leuk, maar mijn moeder had nog 2 andere kinderen die geen paardreden en die wilden ook weleens iets anders doen dan op concours gaan...

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 22:55

Biancaaaaa"]
[quote="happyjoyce"][quote="Biancaaaaa schreef:

[/quote]

ow sorry Bloos
[/quote]

Haha geeft niet... ik kan gewoon niet springen Knipoog

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:34

marieketencate"]
[quote="Gerrie schreef:

Dit vind ik dus wel een beetje een dooddoener hoor....dan mag je nergens over klagen, want in principe ben je tot weinig dingen echt verplicht...niet meer klagen over de NS, want je bent niet verplicht om met de trein te gaan...

Ik zou het al een hele verbetering vinden wanneer de uitslagen al opgehangen worden, ook al is de ring nog niet klaar. Als je dan lage punten hebt, kun je ook gewoon weg...dagje uit ervan maken is heel leuk, maar mijn moeder had nog 2 andere kinderen die geen paardreden en die wilden ook weleens iets anders doen dan op concours gaan...
[/quote]

Op de meeste concoursen in deze regio gebeurd dat ophangen plus je couponnetjes in de de bakjes van desbetreffende ringen al hoor

Het is een kwestie van plannen wat je met al je kinderen wilt,er is ook nog een vader die bijv op de ander 2 kan passen Knipoog

En dat klagen tegenover allemaal vrijwilligers vind ik wel wat anders dan een "professionele" NS....