autodropje schreef:Tyrza,
Een heel mooie proef, mijn complimenten aan jou en Tolstoi. Toch ga ik even eigenwijs doen. Zolang er geen juryleden zitten aan de lange zijde ( B & E) zou ik Tol in de piaffe wat meer voorwaarts houden, dan zijn je overgangen ook veel beter. Daarnaast zou ik de laatste A-C lijn heel veel oefenen, door gewoon door te rijden (bijvoorbeeld X-G Galop op G nog een pirouette en H-F uitstrekken), want je ziet Tolstoi van Leiden nu al denken Ha , lekker de laatste lijn, en daarmee verlies je onnodig veel punten.
Maar ach wie ben ik
Klopt. Dat zijn inderdaad aandachtspunten. Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat -ondanks dat ik er fijn aan kan rijden- ik toch wat afwachtend was. Is toch niet niks, zo'n proef... en bij Tol moet je altijd paraat staan voor een schijn-schrik-beweging.
An sich ging de piaffe voor zijn doen beter. Vaak gaat hij te veel naar voren en sluit hij niet meer goed (wat ten koste gaat van de overgang naar passage). Bovendien ben ik daar vaak op afgestraft en kreeg 4-en hiervoor. Nu waren het 5-en en 6-en 
Wat betreft de tempi's op de AC lijn: hij werd wat overdonderd. Had het al vaker geoefend, maar tijdens een "gespannen" proef verwachtte hij dat niet. Komt wel goed 
Maar goed, bedankt voor je complimenten