Myler bitten nu toegestaan in dressuur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 16:08

Hoe werkt het dispensatie-aanvragen dan? Wil iemand mij dat even uitleggen?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:04

Van het springreglement heb ik helaas weinig verstand Verward , maar ik zal kijken of ik het kan vinden. Lachen

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:05

Citaat:

Dan schrijf je een brief naar de KNHS, via de post, en dan nemen zij hem in behandeling. Na een aantal weken krijg je dan de uitslag, waarin staat of het mag ja of nee, snappie?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 19:32

confetti schreef:
Citaat:

Dan schrijf je een brief naar de KNHS, via de post, en dan nemen zij hem in behandeling. Na een aantal weken krijg je dan de uitslag, waarin staat of het mag ja of nee, snappie?

Ik snap nog wel dat ik een brief in moet sturen, maar moet die medisch onderbouwd zijn, moet er een DA-verklaring bij en dat soort dingen, dát wil ik graag weten....

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:54

imker schreef:
Ik snap nog wel dat ik een brief in moet sturen, maar moet die medisch onderbouwd zijn, moet er een DA-verklaring bij en dat soort dingen, dát wil ik graag weten....

Hangt er vanaf op welke grond je met een Myler bit wilt starten. Bij de KNHS zijn ze wel gek op medische verklaring, dus als je een beetje goed met je DA overweg kunt maakt-ie vast wel een mooi briefje Knipoog

Het is verstandig om zo 'wetenschappelijk' mogelijk uit te leggen waarom je met zo'n bit wil starten Haha! en dan bepaalt de KNHS wel of ze het logisch vinden ja of nee.
Is er echt een medische reden bij het paard, dan maak je een grote kans.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:55

Volgens mij hoeft dat niet, je moet zelf verklaren dat je paard op dit bit goed loopt, en misschien een briefje van je instructeur erbij... verder weet ik het ook niet.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 09:17

Gisteren ben ik, samen met mijn DA er achter gekomen, dat Imker wild vlees aan de binnenkant van zijn mond heeft, waardoor een dikker bit niet wil lukken. Dat zou alvast een mooie reden zijn om in de brief te vermelden.