Met wie gaan jullie naar wedstrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 09:35

Mijn ouders gaan beide mee. Mijn vader is de enige die met trailer kan rijden, maar hij houdt totaal niet van paarden. Mijn moeder is er om paards vast te houden etc. Ik zoek op wedstrijd altijd iemand om voor te lezen, meestal rijden er meer van de club. Verder opzadelen, proppen etc. doe ik allemaal zelf.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:04

Mijn man komt meestal apart met zijn eigen auto alleen om voor te lezen. Opzadelen e.d. doe ik dus altijd alleen.
Ik vind de stress om een lezer te vinden met name in het Z ontzettend vervelend. Als ik weet dat ik iig iemand heb om te lezen ga ik al een stuk geruster op wedstrijd.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 11:10

Vroeger ging altijd m'n vader en moeder mee, maar in ons enthousiasme om meer wedstrijden te rijden vond m'n vader vreselijk. Soms gaat hij nu nog wel mee, maar meestal is mijn moeder degene die zich opoffert. Zij heeft zich in die jaren ook zelf leren voorlezen (weliswaar heeft ze nog een tekening met de letters van de rijbaan nodig naast de proef). EN met de trailer te rijden, wat ze eerst niet durfde.
En binnenkort hoop ik mijn E-rijbewijs te halen en kan ik een vriendin of m'm zusje meevragen...

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:12

Tot nu toe heb ik alleen nog bij mij op stal gestart(wel KNHS wedstrijden). Ik ga altijd alleen, mijn ouders moeten er niets van hebben. Opzadelen, aanmelden, alles doe ik zelf. Om te lezen heb ik een vast iemand die speciaal daarvoor komt Knipoog

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:14

Vaak ga ik mee met NathanLover dan zadel ik hem haal van de trailer enz.. Vaak lees ik dan ook voor en help haar met inrijden
Als ik er niet ben dan leest haar moeder voor maar meestal is ze zobiezo met der ouders en ik voor de rest Haha!

Straks als ik een nieuw paard heb gaat mijn vader mee en zal mijn beste vriendin meegaan voor het voorlezen

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:45

mijn vader gaat mee. Inhet begin ging er ook elke keer wel een vriendin (zonder pony) mee, maar ik heb me vader een beetje geleerd wat hij allemaal moet doen. Ik heb ook thuis met hem proefje geoefend zodat hij het voorlezen leerde. Daar ben ik nu heel tevreden over

Sanne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:56

Mijn moeder gaat altijd met mij mee, zij houdt Dyna vast als ik opzadel, helpt mij tijdens het losrijden en leest mijn proefjes voor.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 14:56

Fitzroy schreef:
Als ik weet dat ik iig iemand heb om te lezen ga ik al een stuk geruster op wedstrijd.

Dat vind ik dus ook.
Daarom ben ik blij dat Monique(Oscar hier op Bokt) vaak met mij wil gaat.
Zij geeft vaak ook even wat tips tijdens het losrijden en weet dingen tegen mij te zeggen, waardoor ik niet in de stress schiet Knipoog
Ze leest me heel fijn voor en is een echte steun voor Laiser en mij. (Laiser vind haar vooral leuk om gras te laten plukken als hij in de trailer staat Schijnheilig )
Verder gaat mijn man één keer per maand mee op wedstrijd, maar hij rijd zelf niet en wil niet voorlezen. Dus die moet ik altijd nog even extra regelen als Oscar een keertje niet kan.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 15:51

Fitzroy schreef:
Mijn man komt meestal apart met zijn eigen auto alleen om voor te lezen. Opzadelen e.d. doe ik dus altijd alleen.
Ik vind de stress om een lezer te vinden met name in het Z ontzettend vervelend. Als ik weet dat ik iig iemand heb om te lezen ga ik al een stuk geruster op wedstrijd.

Ik dacht dat je vanaf het Z uit je hoofd moest rijden?
Lijkt me echt gezellig als heel je familie paardenfan is! Bij mij helaas niet het geval...

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:12

Toen ik een pony kreeg, wist mijn moeder er helemaal niks van. Ze heeft het gewoon zo gaandeweg een beetje geleerd. Nu, na vier jaar, heeft ze nog nooit een pony of paard van boven bekeken, maar weet meer van paarden en paardrijden dan menig manegeruiter! Ik zadel mijn paard wel zelf op (laat ik door niemand anders doen, stél je voor dat het verkeerd gaat op een wedstrijd Bloos) Maar mijn moeder doet het hoofdstel om en zorgt verder voor alles op een wedstrijd. Ze heeft vanaf d B mij voor gelezen, nu rijdt ik Z1 en leest ze nog steeds.

Om een lang verhaal kort te maken, leer je ouders proeflezen, en oefen het gewoon een keertje (of 10) dan komt het paardengevoel vanzelf wel!

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:40

me vader gaat meestal mee en me moeder leest voor.
Of me moeder gaat alleen mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:49

Misser schreef:
Ik dacht dat je vanaf het Z uit je hoofd moest rijden?

Gelikkig niet zeg!! Haha!
Ik leerde proef wel altijd uit mijn hoofd. Maar zo gauw ik in de ring ben, dan ben ik blij dat ik een voorlezer heb.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:52

Mijn moeder is tot nu toe altijd meegegaan, omdat ik zelf niet met de trailer kon rijden.
Ze houdt Fedde vast als ik aan het opzadelen en omkleden ben en leest mijn proef voor.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:19

mijn vader gaat standaard mee, hij poetst wat, zadel wat op enzovoorts, maar het lezen wil nog niet lukken, dus ik sjor altijd nog een extra persoon mee, die wil lezen

geartsje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:44

Ik heb een hele lieve vader die altijd mee gaat naar de wedstrijden, hij heeft er niet veel verstand van, maar dat word al wat beter in de zomer draaid hij de proppen er altijd in maar verder helpt hij niet echt met opzadelen, hij houd steffen dan welles vast, maar ik heb 2 hele lieve vriendinnen die meestal mee gaan, om te helpen en voor te lezen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:09

een goede vriendin gaat altijd mee om te helpen en voor te lezen.

ik ben ook vaak alleen geweest maar de stress erbij om nog op tijd een voorlezer te vinden en de onaardige mensen die het dan met tegenzin doen!

we maken er wel altijd een dagje uit van,lekker en veel eten in de kantine.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:25

Ik neem een hele fanclub mee Haha! , natuurlijk mijn paardjes, mijn ouders, zus (die altijd deed voorlezen), en mijn vriend. Die heeft nu echt de smaak te pakken *LOL* , afgelopen februari met de wedstrijd begon hij met het voorlezen van een B proef en de volgende dag een L1 proef (hij had nog nooit "echt"voorgelezen) en in maart deed hij zomaar in een weekend proeven voorlezen van de klasse L t/m Z2, en dat ging super OK dan! .

Valery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:45

ik ga altijd op wedstrijd met de eigenaren van jorden en hun dochtertje hun dochtertje is 9 jaar maar voorlezen kan ze als de beste!!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:53

Mijn moeder gaat altijd mee, en helpt me met opzadelen enzo en leest de proeven voor Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:03

Vaak Mirjam en haar moeder, bij hun sta ik op stal en rij dan mee met de trailer. Soms komt mijn vader kijken en af en toe mijn moeder.
Als ik zonder trailer naar eenwedstrijd ga, gaat een vriendin mee (clitia op bokt).

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:10

Vroegah (lees vorig jaar) ging ik altijd alleen, nu gaat vaak een vriendin mee. Makkelijk, want we rijden allebei zelfde klasse en zitten dus vaak bij elkaar in de rubriek, waardoor we kunnen trailerpoolen. OK dan!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:10

Ik zoek nog iemand om met mij mee te gaan...................

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:34

ik ga altijd met mn vader samen, mn moeder is altijd zo zenuwachtig dat ze geen eens durft te kijken en kan ook geen trailer rijden dus mn vader wou wel mee...
In het begin kon die niet voorlezen maar dat hebben we thuis gewoon geoefend en ik leer zelf nu de proef uit mn hoofd en hij leest voor zodat als hij fout leest ik goed verder kan rijden.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:40

Meestal gaat mijn vader mee, maar die gaat dan krant lezen ofzo haha, die is echt geen paardenman hij vind mijn paardje lief maar dat is alles, hij vind het leuk maar verder... Hij kan niet voorlezen, maar de jaren dat ik gestart heb, pas 1 jaar een paar keer was er een vriendin die meestal ook ging en die moeder kon dan voorlezen en een meisje van mijn stal kwam altijd kijken bij ons en die las voor, heel duidelijk deed ze dat, maar nu wordt het mijn eerste jaar zonder ze en me vader is er denk ik ook niet bij want ik ga er heen stappen, ipv met de trailer en ik heb dat dus al 1 keer gedaan en toen kon ik niemand vinden ik helemaal in de stress ook tegen mijn vader Bloos En ik vijf min later dan de proef begon nog niemand en toen ik bijna niet mocht starten toch nog een voorlezer, nou hele proef ging totaal niet, had tot mijn verbazing wel winspnt maarja dat wil ik nooit meer, ooka l rijd ik hem onderweg in ik zorg nu dat ik er een ha;lfuur van te voren ben om iemand te zoeken Tong uitsteken Haha!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:18

vroeger toen ik nog bij de ponys reed ging mijn vader altijd mee en soms mijn moeder maar sinds dat ik mijn Erijbewijs heb ga ik alleen of met meisjes van stal....

ben sinds januari weer begonnen met wedstrijden en heb nu ene groom die altijd meegaat Haha! (goh wie zou dat nu zijn Haha! )