Wanneer een hoger punt voor verzorging?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:50

ik heb laatst een 9 gehad. Wat ik zie wat ik nu voor de verzorging doe met Mirk (schimmel) en met het vorige paard waar ik ook wedstrijden mee reed, wat ik daarvoor deed... echt een wereld van verschil.

per jury is het verschillend... ik blijf erbij, jury's durven geen uitschieters te geven, zoals een 9 of een 10. Als het er perfect uitziet??? Waarom niet?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:04

Ik geef nooit standaard punten. Varieert van mij van een 5 (niet ingevlochten en strontvlekken op de buik) tot een 9 (hele dikke shetlander die echt glom van boven tot onder en heel mooi ingevlochten was). Maar meestal geef ik een 8 als het paard gewoon netjes gepoets en ingevlochten is en de ruiter er ook correct uitziet.
Standaardpunten geven vind ik onzin, dan kun je dat punt net zo goed afschaffen. Net zoals het punt voor de verzorging omhoog krikken omdat iemand een goede proef gereden heeft (want dat punt hoort ergens anders thuis).

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:24

Manda"]
[quote="Kinta schreef:
ja,dat weet ik ook niet. ik zat ook te denken aan dat hij mooi glanst, maar dat doet hij dus al.
misschien lag het inderdaad aan jou: had je je cap scheef ofzo? hihi

Ik keek erg boos schijnt het, zal dat het zijn Knipoog , maar niet tijdens het groeten en afgroeten hoor. Was gewoon geconcentreerd bezig Haha!
[/quote]

Haha dat ken ik, ik keek ook altijd 'boos' maar was gewoon lekker geconcentreerd bezig. Ik heb altijd tussen de 7 en 9 gezeten. En ik heb nooit een keer wat anders gedaan, dus het ligt echt aan de jury!

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:29

Afgelopen weekend mijn eerste onderlinge wedstrijdje gehad.
Aangezien ik dus niet kan vlechten en laat staan knotjes kan maken heb ik mijn stinkende best erop gedaan (sommige zaten wel ongelijk maarja) ik kreeg toch netjes een 8.
Bij mij staat dus ook altijd mijn cap scheef, hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet dus gisteren mijn cap in de spiegel recht gezet en er dus vanaf gebleven.

Terwijl ik de ring inrij schiet zijn neusriempje los... balen natuurlijk maar ik ga ook niet midden in de bak dat riempje vast staan maken.... zouden jullie zit wel doen of laten jullie het net als ik maar hangen dan......????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:37

ik had meestal een 8, maar in 1,5 uur haal ik het ook niet hem zuiver te hebben Lachen

vaak op donderdag al eens zijn staart gewoon wassen.
Dan op zaterdag alle vieze plekken wassen, staart 2x in de biotex a 10 min.
Daarna nog 10 min in de zilvershampoo.

dan komt er uiteraard nog het vlechten bij, ligt aan de starttijd of ik dat zaterdag doe, of op zondag.

En zondag ook nog vieze plekken wassen die s nachts gemaakt heeft en als ik pech heb ook nog een keer zijn staart.

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:43

Het ligt er wel aan welke jury je hebt hoor!! Ik verdeel het ook meestal in 2 dagen!! En ach je krijgt toch alleen in de B en de L punten voor je uiterlijk/verzorging Tong uitsteken als ik moet schrijven geeft san altijd een 8 als je gewoon er wat aan gedaan hebt dus ingevlochten gepoetst enz anders krijg je een 6 of een 7 Haha!

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:08

Haha, soms moet je er maar niet overnadenken hoelang je bezig bent met de 'voorbereiding' van die 5 min uiteindelijk in de ring! Ik was net zoals iedereen ook heel lang bezig. Het hoort erbij of niet?
Succes iedereen! OK dan!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:36

het scheelt vaak ook hoe je je proef rijdt, ze kijken vaak ook naar conditie, soeplesse en de hoeven. rij je een normale proef krijg je meestal een 7 een goede proef meestal wat hoger. maar het verschilt veel per jury

Nobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:14

Zo zie je maar weer dat het een echte jury sport is.

Ik had vroeger ook altijd een ingevlochten paard, een ingevlochten staart en helemaal gewassen.
Het cijfer dat steeds terugkwam was een 7.

Ik dacht al die moeite voor een rottige 7, nu doe ik eens NIETS.

Wel netjes borstelen maar NIET invlechten en waarempel de eerste wedstrijd die ik toen reed kreeg ik een 8.

Sterker nog 2 jaar terug op een wedstrijd kregen wij een 8 voor de verzorging (NIET ingevlochten) en iemand die al die moeite had gedaan kreeg een 7!!!!!!!!!!!!!

Met ander woorden het resultaat hangt toch meer af van het rijden van de proef en niet van de verzorging.

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:18

Kan me voorstellen dat je daar van baalt, is ook te belachelijk voor woorden. Maar ja al die moeite doen we met plezier en doen het ons zelf aan. Vond dat gefrunnik altijd wel gezellig en mijn paardje ook = kwality time!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:56

Tartuffo schreef:
Terwijl ik de ring inrij schiet zijn neusriempje los... balen natuurlijk maar ik ga ook niet midden in de bak dat riempje vast staan maken.... zouden jullie zit wel doen of laten jullie het net als ik maar hangen dan......????

Nee volgens mij word je gediskwalificeerd als je in de ring van je paard afstapt (of valt).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:06

Klopt. Als de veiligheid verder niet in gevaar is zul je door moeten rijden.

Ik doe altijd een zwart elastiekje om de neusriem zodat hij er niet uit kan schieten.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:11

K heb ook nog n leuke. Een vriendin en ik reden op dezelfde pony, niets veranderd aan tuig, vlechtjes etc, en we hadden allebei dezelfde kleding aan; zij kreeg n 7 en ik n 6. Bij dezelfde jury, zelfde proefje enz.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:31

Scum schreef:
Ik geef nooit standaard punten. Varieert van mij van een 5 (niet ingevlochten en strontvlekken op de buik) tot een 9 (hele dikke shetlander die echt glom van boven tot onder en heel mooi ingevlochten was). Maar meestal geef ik een 8 als het paard gewoon netjes gepoets en ingevlochten is en de ruiter er ook correct uitziet.
Standaardpunten geven vind ik onzin, dan kun je dat punt net zo goed afschaffen. Net zoals het punt voor de verzorging omhoog krikken omdat iemand een goede proef gereden heeft (want dat punt hoort ergens anders thuis).

Waarom voor niet ingevlochten een lager cijfer?? Als ik me de regelementen goed herinner(ikhoop dat ik dat doe haha) mag je gewoon starten met losse manen, mits deze van gelijke lengte (geschoren, getrokken en volgens mij stond er ook geknipt bij) zijn en aan 1 kant van de hals hangen

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:32

Ik heb meestal een 8, soms 7... Ik was gewoon zn kont, staart en sokjes Knipoog

Een keer toen had ik bij de ene proef een 6 en bij de andere een 8, Hof zag er precies hetzelfde uit! Het ligt dus ook wel aan de jury...

Een meisje had een keer een 10!! Ze had haar schimmeltje helemaal wit gewassen ofzo...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:41

Omdat daar meer moeite voor is gedaan.

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:00

Ze kijken waarschijnlijk ook naar de combinatie Schijnheilig
Maar de meeste jury's geven gewoon een standaard cijfer