Waarom zijn jullie met wedstrijden begonnen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 19:38

Haha ja, dat had ik ook!

Ik zou eerst maar 1 in de maand rijden, maar vind het nu zo leuk dat ik steeds meer meer meer wil!! Haha, niet dat mijn vader het zo leuk vind. Vandaar dat ik maar 1x in de maand weg ga, soms 2. Maar ja, ik ben allang blij dat mn vader rijden wil Haha!

Gretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:59

ik rij alleen maar onderlinge wedstrijden op manege
dat is 1x per 2 maanden en kan niet eens altijd mee doen
wel erg jammer
weet ook niet of ik volgende keer mee doe, ligt aan hoe de pony waar ik op rij dan loop, kan nog niet echt veel, absoluut niet lekker aan t been etc
dus flink oefenen
maar dus alleen onderlinge concoursjes
kep geen eigen paardje ofzo, en ook geen geld er 1 te leasen op de manege, ook niemand die kan vervoeren, geen trailer etc, niets :p
dus dan maar onderling, is tenminste iets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:52

Voor het volgen van een opleiding tot instructeur of een jury cursus is een klassering verplicht. Met die mogelijkheid in het achterhoofd ben ik wedstrijden gaan rijden. Het doel was Z1+1 en daarna zou ik er vast mee stoppen.
Het zijn er inmiddels heel wat meer geworden en ik ben er achter gekomen dat het rijden van een wedstrijd wel iets toevoegd in je training. Omdat ik echt helemaal ga voor de training is een wedstrijd een leuke afwisseling, maar niet te vaak!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:27

Ik ben begonnen op de manege met onderlinge wedstrijdjes, dat vond k prachtig en later op een manegepony bij de NBVR gaan starten, dik 6 wp gehaald ofzo Tong uitsteken En got wat was k trots, als ik er nu aan terug denk vraag ik me af hoe ik die wp gekregen heb haha.Want t waren niet eens van die 156tjes.

Daarna een eigen pony, nog 1, en pony's lekker thuis.Toen ben ik weer begonnen met wedstrijden sinds eind juni 03 en dat gaat lekker snel en goed, want k ga nu alweer M1 starten.
En hoe vaker je gaat hoe meer je er naar 'verlangt' om weer te gaan, het is verslavend.Ik denk dat t wel komt door de adrenaline die je eik aanmaakt, die wil om weer te gaan.Want dat heeft mn moeder niet Tong uitsteken

Die zit alleen maar te skitten omdat ze t eng vind om n klasse hoger te lezen.( Tegen de tijd dat ze de nieuwe klasse kan lezen ga ik weer naar de volgende, maar die van de B heeft ze nog nooit gekunt. Haha! )
Je traint ergens voor, je meet je met andere..en je komt nog eens ergens, en je komt weer andere mensen tegen, en dat is over t algemeen gewoon gezellig Haha!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:08

Nou ik vond het gewoon superleuk en ik zou echt niet alleen recreatief kunnen rijden ..... Het trainen ergens voor ligt me gewoon veel beter! En ik wil echt wel proberen hogerop te komen!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:57

ik doe alleen onderlingen wedstrijdjes.
Omdat ik het wel gezzelig vind, en het is ook leuk voor arzu!

Gretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:37

ik kan alleen maar onderline, rij niet bij de rijvereniging
echt superjammer!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 02:08

Me pony was braaf en deed alles netjes (stap draf en galop) Toen werd er op de pc gezegd van ga toch ws rijden! Dus begonnen! Ik ben toen Z2 geworden met die pony, daarna L1 met een paard en nu rijd ik L2 met mijn huidige paard!! Ik vind het echt superleuk om te doen!

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:59

Heelin het begin toen ik nog op de manege reed deed ik heeeel af en toe mee aan wedstrijden, vond er eigenlijk niet zoveel aan. Toen ik een eigen pony kreeg was ik van plan geen wedstrdijden te gaan rijden. We waren toendertijd aangesloten bij de NPC en daar moest je diploma rijden voordat je de B in mocht. Omdat dit diplomarijden toch ook leerzaam was en iedereen zo aandrong mee te doen heb ik dat gedaan en daarna is langzamerhand mijn mening over wedstrijdrijden ineens 180 graden gedraaid Knipoog vond ik het hartstikke leuk en reed op een gegeven moment als er een wedstrijd was bij ons op de vereniging zekers die wedstrijd... had geen trailer of ouders die bereid waren hun zaterdag op te geven om mij naar een wedstrijd te rijden en daarom bleef het bleef het bij wedstrijdjes op de Nieuwe Heuvel. Had ik die mogelijkheid wel, dan waren er nog meer wedstrijden geweest....

En waarom? omdat het hartstikke gezellig en leerzaam is. Je doet er veel ervaring op, leest de mening van een ander (jury) en je merkt of je nu vooruit bent gegaan...
En natuurlijk is het ook een btje de drang steeds verder te komen...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:04

Omdat je er beter van leert rijden en kritischer naar jezelf gaat kijken. (heb ook iedere week les hoor Knipoog ) maar door wedstrijden leer je ook heel veel.

Ik vind wedstrijden rijden leuk, maar het is niet zo goed voor je zenuwen Knipoog En ik rij wedstrijden voor de winstpunten zodat het paard meer waard wordt als we hem gaan verkopen.