SGW Chaam; wedstrijdverslagje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:39

Zeg bokkers die gereden hebben, welke nummers hadden jullie? Misschien heb ik jullie wel gezien Tong uitsteken

Lielle, vond het heel jammer dat ik je niet meer kon zien..

Bij de L pony's vloog er toch eentje over de kop in de waterbak Pony rent de bak uit, recht de prikkeldraad in! Pff schrok wel ligtelijk..... En dan dat jochie wat er met de terreinrit afviel, dat was te verwachten

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:58

Goed gereden hoor!

Ik vond het een mooie cross en natuurlijk hadden we prachtig weer!

Lielle, jammer dat ik je niet meer gezien heb! Wij waren er al om 09.00 uur en zijn toen om een uur of 15.00 ook weer gegaan. Ik heb nog wel bij de trailers gekeken, maar aangezien ik geen idee heb wat voor auto/trailer jij hebt....ik vroeg me wel al af waar die klassering in de dressuur vandaan kwam Tong uitsteken Knipoog

Chico liep weer zijn eerste cross sinds een jaar en had er duidelijk zin in! Eerste na dressuur (met veel te weinig verschil met de nr 2, maar oke) foutloos gesprongen en fijn gecrossed, met helaas 2 weigeringen op de sproeier/waterval hindernis. Volgens mij is dit de enige hindernis die hij nog nooit gezien heeft en wrs reed Elaine net iets te flegmatiek...toch wel een goed gevoel erover..

Lielle, we zien elkaar zaterdag wel, want volgens Rob moest ik ook in de "gevorderden-groep" ...ook al heb ik een paar maanden niet gesprongen...ben benieuwd hoe dat gaat Bloos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:20

Idd jammer, Marieke. We hebben een Ford Transit met een Thiel trailer, maar het beste zijn we te herkennen aan het paardenhoofd op de kap met M & L van Laren erin

En het raadsel van de dressuur is nu opgelost Haha!

Tot zaterdag, en die gevorderden groep moet lukken, dat zijn Pablo en ik ook Lips are sealed

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 07:38

mijn foto's (ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen):

http://www.sgw-eventing.nl

en dan bij de foto's, op pagina 11, 4e rij, nr. 1201 en 1202.

Dat wordt weer bijbestellen Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 08:38

Moet jij dan ook om half 3 Marieke? Dan zit je ook bij ons in de groep. Leuk! Wij zijn degenen met het grote paard (kan niet missen!).

Weet er trouwens iemand of er ook zoiets is als selecties? En waar dan het NK is ofzo? Of wordt die titel in het B niet weggegeven?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 08:39

Volgens mij zijn er geen speciale selectiewedstrijden in de B. Vanaf het L is er wel een NK. Volgens mij wordt dat dit jaar in Barchem verreden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 08:44

De B heeft idd geen selectiewedstrijden c.q. kampioenschap. Voor het L zijn de regiokampioenschappen Gelderland/Utrecht/Overijssel voor zowel paarden als pony's (LMZ) op 23/24 oktober in Barchem. Het KNHS-kampioenschap paarden is op 5/6 november in Bathmen, voor pony's een week eerder in Hattem. Maar die laatste twee zijn nog onder voorbehoud.

Zie http://www.sgw-eventing.nl/kalender/kal ... derland.ws

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:01

Wat jammer dat de klasse B nooit mee mag doen met een kampioenschap. Een paar jaar geleden stonden we ook bovenaan in de B, en toen werd die titel ook al niet vergeven Boos! .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:03

He, er staat trouwens paarden????? bij dat KNHS kampioenschap...???
En daaronder staat B paarden. Mogen ze dan toch meedoen voor het kampioenschap?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:10

Nee, daarachter (althans bij Bathmen) staat 'open wedstrijd'. Er wordt daar dus wel een B-klasse verreden, maar als open wedstrijd en niet voor een kampioenschap. Knipoog

En zo te zien zijn ze er in Hattem nog niet uit of ze alleen pony's laten starten of ook paarden. Haha!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:18

Zoo goed gedaan Bokkers! Leuke verslagen allemaal en de foto's zien er ook super stoer uit! Super paardjes hebben jullie Knipoog

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:09

Hier ook een kort verslagje van mijn cross in Chaam.

Na 's morgens om half 7 de paarden op de veewagen te hebben geladen (mjn instructrice deed ook mee met 2 paarden) gingen we vol goede moed op weg. Op het terrein aangekomen zijn we gaan betalen, en rustig het eerste paard klaargemaakt voor de dressuur. Ik moest met Marple als tweede van onze 3 paarden, en het proefje liep lekker, ik had er een goed gevoel over. Gelukkig kwam dat ook in mijn punten tot uitdrukking, na de dress. stond ik nog 6e.

Nadat alle 3 de paarden hun proefje gelopen hadden werd het tijd om wat te eten, waarna we op ons gemak de cross gingen lopen. Die vond ik er goed uitzien, ongeveer hetzelfde als vorig jaar, alleen bij de afsprong moest ik even slikken, die zag er door die boom best wel flink uit.

Mijn springparcours ging niet echt lekker. Marple wilde veel te hard, ze had denk ik al het idee dat ze aan het crossen was... gevolg 1 balk doordat ze te vlak ging springen. Daarna naar de start van de cross waar ik Lielle tegenkwam en ook de moed had om haar aan te spreken(ben niet zo'n held met kennismaken Bloos )

Marple ging in de cross lekker van start en we gingen goed tot hindernis 6, het bankje. Omdat ik daar vorig jaar een weigering had bleef ik goed been geven, en ze srong hem ook wel in een keer, maar met zo'n noodsprong (erg eng zo'n bankje) dat ik helemaal het zadel uitgegooid werd. Gelukkig kwamen we weer gelijk aan de andere kant tijdens de landing, en na mijn teugels weer bij elkaar geraapt te hebben reden we verder. Bij de bosinsprong lag er een witte grondbalk die Marple ook weer erg eng vond, dus daar liep ik een weigering op, en (die had ik al verwacht) meteen daarna ook een op de bijenkorven (huisjes zitten tussen mijn oren, die gaan meestal in 2 x). De rest van de cross heeft ze netjes uitgelopen.

Al met al ben ik toch niet ontevreden, ik heb lekker gereden, en ik vond dat Marple goed haar best had gedaan. We hadden helaas een onvoldoende voor onze stijl, (lang leve de bank) maar volgende keer beter!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:14

MissM schreef:
Daarna naar de start van de cross waar ik Lielle tegenkwam en ook de moed had om haar aan te spreken(ben niet zo'n held met kennismaken Bloos )

Ik ben niet eng hoor Knipoog Jammer dat we geen tijd hadden om even te kletsen, kom je ook naar Chaam?

En mooi dat je een goed gevoel had, daar gaat het toch allereerst om!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:40

Welke nummers hadden jullie nou allemaal?? Ben toch wel benieuwd of ik een van jullie gezien heb Knipoog

Lielle, je bedoeld toch zeker Etten Leur Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:29

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:00

Daar staan ook mooie foto's op! Gelukkig niet die van het bankje Haha! , daar sta ik nou niet al te florisant op...

Lielle: Ik ben niet in Etten Leur. We hebben dan een oefencross bij ons op de manege, en daar zit ik bij de organisatie. Is ook wel eens leuk voor de verandering! (natuurlijk rij ik ook een rondje om te oefenen )

Mijn eerstvolgende cross wordt Ede pas, voor die tijd lukt het niet meer o.a. ivm werken.

Voor iedereen die in Etten Leur start: veel succes OK dan!

Ps. Liberty: ik had nr 169: voskleurig paard, ik helemaal wit, blauwe bodyprotector en paard zwarte beenbeschermers

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:01

Ik heb ff naar jouw foto's gekeken, Miss M maar ik heb jou toch echt gemist op die dag. Komt denk ik ook wel omdat wij veel eerder gecrosst hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:03

ik bedoelde idd Etten Leur Bloos Liberty en MissM, jammer dat jullie er dan niet zien. En ik heb twee heel fraaie foto's van mezelf gezien bij Lieke2! MissM, ik zie je dan zeker weer in Ede!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:10

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:45

Die eerste en de derde zijn gaaf Lielle!!

Tweede is een beetje vreemd, net of hij zijn pootjes laat hangen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:46

deed hij ook Bloos we kwamen er erg kort onder, en hij sprong niet genoeg omhoog.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:06

Mss dat ik in Etten nog wel kan komen, moet even kijken, we hebben een bosrit hier vanaf 11 uur, alleen weet niet tot hoe laat...