Blue Ocean tijdens Indoor Brabant (foto)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:48

zoals je misschien begrepen hebt passoa, ging blue ocean met tommie gisteren niet zoals normaal, blue ocean was zoooooooooo gespannen dat t al knap van tommie was dat ie m nog een beetje normaal de ring doorkreeg, blue ocean is erg bang in grote hallen, je moet altijd maar afwachten wat ie gaat doen, maar als alles goed gaat, gaat ie ook echt! zelfs dan zijn de pirouettes schitterend, na gisteravond kan je daar niet over oordelen. ik vond t in ieder geval erg knap van m met zo n onvoorspelbaar( vreselijk goed bewegend) paard.!!! hoop dat de spanning er ooit afgaat.

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:56

by the way over dat hard aanpakken, dat zal wel meevallen, als een paard het nodig heeft heeft ie t nodig, tommie kennende beult zijn paarden niet af, harde aanpak: heeft ieder paard nodig als t moet,( en met hard bedoel ik niet je paard in elkaar slaan, maar m wel even op z n plaats wijzen en m attent maken zodat dat ie bij de les blijft)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:23

roxie schreef:
by the way over dat hard aanpakken, dat zal wel meevallen, als een paard het nodig heeft heeft ie t nodig, tommie kennende beult zijn paarden niet af, harde aanpak: heeft ieder paard nodig als t moet,( en met hard bedoel ik niet je paard in elkaar slaan, maar m wel even op z n plaats wijzen en m attent maken zodat dat ie bij de les blijft)

ik denk ook inderdaad dat dat hard aanpakken wel meevalt... Ik heb gehoord dat Blue Ocean verschrikkelijk kan steigeren, en dan ga je echt niet lief tegen je paard doen! Het paard moet het gewoon leren, helemaal op dat niveau, en ik vond dat hij het heel goed en netjes oploste! OK dan!

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:40

ja sjaantje valt ook best mee hoor, blue ocean kan zo ontzettend gespannen worden van zo een grote hal, hij vind t echt doodeng en ziet dan helemaal niets meer en wil er dan alleen nog maar uit. Maar hij doet t gelukkig niet altijd. Op stal is blue ocean een ontzettende knuffel, en volgens mij weet ie dat ie goed is of zo want hij kan echt heel arrogant uit z n ogen kijken, het is een superintelligent paard. Maar laten we hopen dat het steeds beter zal gaan in grote hallen, want t is verder echt een superpaard

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:44

roxie schreef:
ja sjaantje valt ook best mee hoor, blue ocean kan zo ontzettend gespannen worden van zo een grote hal, hij vind t echt doodeng en ziet dan helemaal niets meer en wil er dan alleen nog maar uit. Maar hij doet t gelukkig niet altijd. Op stal is blue ocean een ontzettende knuffel, en volgens mij weet ie dat ie goed is of zo want hij kan echt heel arrogant uit z n ogen kijken, het is een superintelligent paard. Maar laten we hopen dat het steeds beter zal gaan in grote hallen, want t is verder echt een superpaard

Hahah een arrogante bink Knipoog . Maar ik vind het echt een geweldig paard zoals hij daar door de baan sjouwde!! Als die een "goede" proef, zonder rare dingen te doen, laat zien, dan staat ie zonder meer bovenaan!!
Ja ik hoop echt voor Tommie dat hij voortaan een beetje rustig aan doet, want dit is natuurlijk zonde! Lachen

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:07

missouri, Verward
hoe bedoel je getrixte achterbenen, er is helemaal niks getrixt aan dit paard, buiten dat valt er niks te trixen, zelfs rijden met een zweep is pas sinds 1week mogelijk, dat pikte blue ocean eerst ook niet.

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:57

roxie schreef:
zoals je misschien begrepen hebt passoa, ging blue ocean met tommie gisteren niet zoals normaal, blue ocean was zoooooooooo gespannen dat t al knap van tommie was dat ie m nog een beetje normaal de ring doorkreeg, blue ocean is erg bang in grote hallen, je moet altijd maar afwachten wat ie gaat doen, maar als alles goed gaat, gaat ie ook echt! zelfs dan zijn de pirouettes schitterend, na gisteravond kan je daar niet over oordelen. ik vond t in ieder geval erg knap van m met zo n onvoorspelbaar( vreselijk goed bewegend) paard.!!! hoop dat de spanning er ooit afgaat.

Ik heb hem gister niet gezien maar als ik mee ga met Sandra zie ik hem gerelmatig heb hem pas 1x in een proef gezen maar ik vind persoonlijk zijn pirouttes niet mooi........... zo vlak met die voorbenen........

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:59

roxie schreef:

Nee oke hij zal hem niet helemaal in elkaar slaan maar ik bedoel tijdens het losrijden is hij nog hard met zijn benen ook als hij volgens Jeffrey Heijstek en mij Tong uitsteken dat niet nodig heeft maar dat is mijn mening...... OK dan! OK dan!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:03

ik vond het belachelijk dat hij zo weinig procenten kreeg!hij liet zn draf en delen van de galoptour waanzinnig mooi zien!hij had op zn minst 60% moeten krijgen,al is het alleen maar voor het rustige,mooie rijden van tommie.ik vond de 2 schimmels eigenlijk het beste(de pony en blue ocean)en erg jammer dat frances ook niet bij de prijzen zat!
blue was trouwens echt in paniek,en dan zegt zo'n stomme koe van:"ja hoor,we willen meer applaus horen,toe maar,ze zijn het waard"
en dat ging over wendy van de helm,maar blue was al zo erg gestressed dat hij van het applaus voor hemzelf maar gelijk over de bloembak sprong....en zichzelf door de ballustrade wilde gooien...

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:16

Wat ik erg vreemd vond was de artistieke beoordeling; een 6.0!!!!!!!!!
Z'n proef heb ik niet gezien, daar kan ik dus niet over oordelen.
Artistic marks bestaan uit:
* Rhythm, energy Lachen and elasticity (3)
* Harmony between rider and horse (3)
* cheography, use of arena, inventiveness (4)
* degree of difficulty, calculated risks (4)
* music and interpretation of the music (6)--> coefficient
Hier heeft het technische gedeelte weinig mee te maken m.u.v. punt 1 en 2 een beetje. Als de schimmel minder gespannen was geweest had hij misschien 1,5pnt hoger gehaald...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:26

De harmonie tussen ruiter en paard was ver te zoeken hoor, Bibi Knipoog Eigenlijk bijna geen harmonie.. Maar toche een redelijk laag cijfer, want de rest had ie allemaal WEL!

Vond trouwens dat jij ook een super proef neerzette! Terecht dat je in het A-kader zit!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:32

de harmonie was er wel,het paard had ook gelijk al over de hekjes kunnen gaan....
als er geen harmonie was,kon tommie niet zo mooi zitten en niet zulke oefeningen neerzetten.
het is jammer dat blue zo spooky is...
ik vond dat bibi idd een mooie proef neerzette,een leuk paard maar iets vrijblijvend...

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:59

passoa, als jij denkt dat tommie hard met z n benen is(wat wel mee zal vallen, tenzij hij niet reageert), zal t wel nodig zijn geweest op dat moment, ik weet niet wat jij doet met een paard wat niet reageert op je hulpen? Verward ( trouwens ieder zijn eigen trainingsmethode, misschien ben jij het daar wel niet mee eens) maar 1 ding tommie gaat altijd eerlijk met zijn paarden om!
vond gisteravond ook dat frances had moeten winnen, haar proef was inderdaad technisch gezien moeilijker. alleen jammer van die eenvoudige galopwissels. maar daarentegen waren de keertwendingen super! OK dan!
ik heb eerlijk gezegt bij marrigje geen keertwending gezien(misschien niet goed opgelet) Verward maar wel veel voltes.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:02

ik vind power and paint echt niet zo bijzonder...gigolo echter wel!!!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:05

ohh blue ocean is idd nog steeds om van achterover te vallen.. jammer van zn nervositeit idd
en bibi een supermooie proef had je

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:07

ja timilon, ben ik helemaal met je eens, vond de muziekkeuze van frances ook veel beter voor bij de pony s dan de kur muziek van P&P(ietwat oubollig)

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:10

Hoe ging Lotje??
Ik vond haar de laatste paar keren dat ik haar zag niet zo, maar 73% verdien je niet zomaar...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:13

lotje ging heel netjes,ook veelbelovend...maar ik kijk toch wel liever naar een blue...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:47

ik vond (samen met andere) Lotje goed rijden maar niet voor 73%

moet ook wel toegeven dat het niet echt mijn type is. maar ik vond het totaal niet mooi

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 10:46

Ook uit dit topic heb ik de kruisjesmeldingen verwijderd Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:20

timilon schreef:
de harmonie was er wel,het paard had ook gelijk al over de hekjes kunnen gaan....

Dus dan is er bij iedere combinatie harmonie aanwezig wanneer een paard nog nét niet de tribune opklimt? Harmonie was er dus gewoon niet; ik vraag me eerder af wat er mis is met de band tussen ruiter en paard dat Blue zijn ruiter blijkbaar zo weinig vertrouwt!

Een keer bang zijn of schrikken kan altijd, maar zó over de zeik gaan voor een paard dat al een EK gelopen heeft?

Niks ten nadele overigens van de kwaliteiten van het paard!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:27

nix ten nadele over de kwaliteiten van tommie...als je dan echt zo'n kreng bent tegen je paard,kun je je in de ring ook niet inhouden hor!ik heb hem regelmatig zien trainen,en hij blijft net zo netjes rijden!
ik rijd ook een paard,die soms heel lief,maar soms echt over de zeik kan gaan.toch is er harmonie tussen ons,maar dat is een te lang verhaal!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:37

timilon schreef:
ik vind power and paint echt niet zo bijzonder...gigolo echter wel!!!

Nee Power vond ik dit keer ook echt geen 71% waard... Maar Gigolo ook niet hoor Ik vind dat zij een beeetje te veel achterover zit en Gigolo te kort in de hals houdt waardoor hij belemmerd wordt in zijn bewegingen..

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:41

ik vond de combinatie iig een stuk mooier!je kunt een paard achter zn beweging zitten,maar marrigje zat ervoor!:O
ik vind frances een stuk rustiger rijden,misschien zou ze iets losser in dr rug kunnen gaan zitten.verder alleen maar complimenten!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:46

Ja ik ben het er mee eens dat Frances veel meer ZIT en er echt aan rijdt. Toch liet ze hem niet echt sjouwen om het zo maar te zeggen... Maar volgens mij was hij best heet (kon je in de eenvoudige wissels zien Knipoog ) Dus dan kan ik het me voorstellen.Toch zeiden veel mensen aan de kant : Nou die pony is er niet beter op geworden...
Ik heb hem nooit eerder gezien, dus ik kan er niets van zeggen, maar misschien klopt dat ook wel een beetje?? Verward