als eerste starten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Is als eerste starten is nadelig?

Poll eindigt op

ja.
26 (38%)
nee.
33 (49%)
anders, nl.
8 (11%)

Totaal aantal stemmen: 67

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:31

Jaike schreef:
Over het algemeen vind ik het ook nadelig, veel jury's zijn nog wat voorzichtig want ze weten niet wat er nog komen gaat.
Toch heb ik een aantal keren gezien dat iemand die als eerste moest ook eerste werd *LOL*

Als laatste starten lijkt fijn, maar meestal zijn jury's blij dat ze klaar zijn en letten niet erg meer op, tenzij ze nog een aantal winstpunten kwijt moeten Knipoog

Ook als er al erg goed gereden is zijn ze dan niet meer zo vrijgevig, want ze willen ook weer niet teveel winstpunten geven, het maakt denk ik niet echt uit Verward

Hoe kom je nou weer aan die onzin dan????? Echt heel flauw om dat te zeggen! Je moet gewoon goed rijden, als je als 1e start, maar ook als je als laatste start!!

Jury's: Onthoud haar naam goed! Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:54

YvonneS je kunt wel zeggen dat het onzin is, maar het is alom bekend dat SOMMIGE juryleden verschillend punten bij eerste en laatste combinaties. Laatst maakte ik dat weer mee in het M1, waar ik moest schrijven. Ik kan zelf nog wel een béétjes beoordelen hoe iemand rijdt, en er werd erg slecht gereden. Ik vond dat de jury aan het einde de aandacht er niet zo goed meer bij had en milder puntte.
Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar het kán!

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:11

Ik start zelf niet graag als eerste, maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd. Soms zal het misschien een nadeel zijn, soms een voordeel, het is puntje bij paaltje nou eenmaal een jurysport dus dat blijf je houden.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:11

Ik ontken ook niet dat het niet gebeurd, het gebeurt ook vast wel zo. Maar waar zij de onzin vandaan haalt dat jury's een bepaald aantal winstpunten weg moeten geven, daaar ging het mij om! En ze zet het er wel een beetje neer alsof alle jury's zo zijn!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:13

maar het lijkt me wel gewoon zo dat als je aan het eind rijd, dan kan de jury toch beter zien en vergelijken met die andere..
als daarvoor een hele goede was geweest dan weet ie dat ie dan minder punten krijgt en andersom..
Maar als je dus als eerste moet, dan heeft de jury nog geen vergelijkend materiaal zeg maar, en zullen Sommige!! niet al te hoog punten want stel dat er nog veel beter komen dan moet je die wel hele hoge punten geven..
maar er kunnen daarna natuurljik ook mindere komen en jah.. njaa het zal wel niet altijd zo zijn..
maar ik baal in iedergeval wel altijd als ik zie dat ik als eerste moet starten doe mij maar laatste is me al een paar x heel goed bevallen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:52

HET heeft zijn voor- en nadelen. (dressuur) Voordelen: je kunt bij buitenwedstrijden al voor de proef wat langer de baan verkennen, je weet zeker hoe laat je aan de beurt bent, het is nog lekker rustig op het inrijterrein, als het beroerd gaat heeft bijna niemand het gezien Haha! , je auto/trailer staat lekker vooraan, de baan is nog niet helemaal aan gort gelopen, je paard kan al lekker snel naar huis de wei in en je kunt die dag nog een heleboel andere dingen doen.

nadelen hebben jullie al genoeg opgenoemd.

Bij springen geldt hetzelfde eigenlijk alleen is het wel eens lastig als er echt technische trukjes in zitten... maar die zitten in het L en B niet echt en daar beginnen ze meestal mee Knipoog Nadeel is wel dat als je als eerste een snelle baragetijd hebt gezet de rest erop gaat jagen. Dan is vroeg starten wel een nadeel....

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:25

Ik heb anders gekozen:
Ik denk dat het zowel nadelig als voordelig kan zijn.
Voorbeeld (voordelig): Jij start als 1e en diegene na jou is zeker weten beter, dan is dit dus in je voordeel want de jury is nog "objectief". Je zal dan altijd zien dat je 2e proef bij dezelfde jury lager gepunt wordt Scheve mond
Voorbeeld (nadelig): Jij start als 1e en diegene na jou zijn slechter, dan had je dus waarschijnlijk hogere punten gekregen als ze gezien hadden wat een klungels er nogmeer rijden. Maar dan scoor je waarschijnlijk weer hoger met je 2e proef bij dezelfde jury Haha!

Hoezo oneerlijk Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:01

Ik heb meerdere malen gewonnen met hoge punten toen ik als eerste startte. Dus het hoeft niet altijd wat te zeggen. Vaak merk je achteraf pas of jury's voorzichtig punten of niet.

Je hebt er geen enkele invloed op, dus waar maak je je druk om

Astridt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 02:18

Is altijd voordelig om als eerste te starten!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:07

Jaike schreef:
Over het algemeen vind ik het ook nadelig, veel jury's zijn nog wat voorzichtig want ze weten niet wat er nog komen gaat.

Het lijkt me niet dat jury's eerst nog wat voorzichtig zijn, ze moeten gewoon oordelen naar wat de reglementen voorschrijven. Als jij rijdt zoals het hoort, krijg je gewoon je punten, of je nou als eerste of laatste gaat.
Het kan natuurlijk voorkomen dat jury's wel eerst wat voorzichtig zijn, maar lijkt me toch sterk hoor....

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:20

Astridt schreef:

En waarom denk jij dat dan??

_Shadowfax_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:28

ik vind het nooit leuk om als eerste te starten, ik ben dan enorm nerveus en als het een springparcour is, kijk ik liever eerst eens naar de vorige

Astridt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 02:21

YvonneS"]
[quote="Astridt schreef:

En waarom denk jij dat dan??
[/quote]

Jury is nog fris..heeft er nog zin in...heeft nog geen enkele ruiter gezien die niet weet hoe die moet paardrijden... ziet jouw (die natuurlijk de sterren van de hemel rijdt!!! Schijnheilig ) en ga zo maar door...

In ieder geval heb ik er nooit hinder van ondervangen maar wel van de topruiters die net voor mij zaten! Huilen

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:38

Mij maakt het echt niets uit, het is fijn datje precies weet hoe laat je verwacht wordt, de ring is nog helemaal goed, lekker rustig bij het losrijden. Er zijn vast ook wle nadelen, maar zoals al gezegd je kan er toch niets aan veranderen Haha!