Wat onder wedstrijdjasje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:20

Anoniem schreef:
In de regelemnten staat dat je een blouse met langen mouwen moet dragen! Met een plastron maar bij een oefenwedstrijd maakt dit denk ik niet zoveel uit!

Volgens mij was dat vroeger volgens mij zo. Nu iig niet meer.

http://www.knhs.nl/uploads/groot/alg.regldress2003.PDF

Artikel 143 Kledingvoorschriften

Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte
van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer.
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:

- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,
- een paar handschoenen,
- een paar zwarte- of donkerblauwe rijlaarzen met gladde zool,
- een zwarte of donkerblauwe (veiligheids)cap, dressuurhoed of bolhoed.

Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse (met korte of lange mouwen).

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:30

Ligt er een beetje aan wat voor weer het is Knipoog
Wanneer het echt koud is draag ik onder mijn dressuurblouse nog een extra dun coltruitje.
Bij normale temperaturen gewoon mijn dressuurblouse.
En als het warm is in het voorjaar of in de zomer, maar niet zo warm dat je zonder jasje kunt rijden heb ik een tshirt onder mijn jasje.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:36

Anoniem schreef:
In de regelemnten staat dat je een blouse met langen mouwen moet dragen! Met een plastron maar bij een oefenwedstrijd maakt dit denk ik niet zoveel uit!

Ja, maar onder het jasje zie je dat toch niet.
Voor de zomer is zo'n blouse zeker weten wel aan te raden, aangezien je soms zonder jasje mag starten.
En op zo'n moment ben je dan heel blij dat je zo'n blouse hebt hoor Haha!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:27

Ik heb gewoon een wit bloesje, niet zo'n officeel wedstrijdgeval zeg maar...

En anders houd ik 's zomers wel gewoon mn jasje aan Tong uitsteken

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:08

Hoffieeeh schreef:

Geloof me, als het boven de 30 graden is, dan ben je blij als ze toestemming hebben gegeven om zonder jasje te rijden...

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:14

Vonnie84"]
[quote="Hoffieeeh schreef:

Geloof me, als het boven de 30 graden is, dan ben je blij als ze toestemming hebben gegeven om zonder jasje te rijden...
[/quote]

Ik heb een geruitte dressuurblouse... wit met blauw en gele ruitjes... dat zou dan dus ook niet mogen met zomertenue?
Misschien wordt er niet moeilijk over gedaan Verward , maar je zou maar net een jury treffen die er wel over valt... Scheve mond

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:19

Weet ik eigelijk niet. Ik zie ze hier in de regio ook regelmatig. En ook blouse zonder mouwen. Maar ja, als ze ze aan hebben dan zal dat ook wel mogen. Er staat ook niets over in het regelement.
Anders misschien even naar de KNHS bellen, voor de zekerheid. Best banketstaaf als je daar staat, helemaal klaar voor de proef. En je mag em niet rijden, omdat je een zeikjury hebt.
Maar dat lijkt me eerlijk gezegd nogal sterk.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:55

Een blouse moet gelig/beige of wit zijn. En de geruitte blouses mogen inderdaad niet meer. Op buitenconcour zou ik het risico zelf niet nemen, niet allen de jury kan er wat van zeggen maar ook de organisatie en de ringmsester.

edit: ik lees nu pas dat het ook met kort mouwen was? ik heb destijds nog een extra blouse met lange mouwen aangeschaft omdat ik ergens las dat dat verplicht werd.