Lizz schreef:Even over een andere boeg (letterlijk en figuurlijk)
Misschien kan je ook proberen om via de andere kant op te stappen. Dan heb je geen druk op die knie.
Ik doe dit zelf vrijwel altijd.
Ja en nee. Ik heb het hier ook al met mijn instructrice over gehad en het is een optie. Dat wordt flink oefenen voor zowel mijn paard als mijzelf.
Maar ik wil zo kort mogelijk aan mijn paard hangen bij het opstijgen omdat er tijdens het hangen een keer of 5 het ruitergewicht aan het paard hangt. Als we als kinderen op leren stappen is dat een stuk lager dan nu als volwassene. En kinderen zijn veel leniger en leren dingen makkelijker aan.
Om dat nu nog te gaan leren vind ik te belastend voor mijn paard en zadel. Want dit heb ik na tientallen jaren vanaf links opstappen niet even snel geleerd.
En gemak dient de mens, dus waarom iets moeilijker en belastende doen als het ook makkelijker en minder belastend kan?
Dees schreef:De goedkoopste oplossing?
Paar lege bierkratten op de kop en met tie-rips aan elkaar knopen in trapvorm.
Weegt niets, oersterk en zeer stabiel! En als je hem zat bent, snij je de tie-rips door en lever je het bij de supermarkt weer in tegen statiegeld
Ik heb die van Nedlandic, maar koop nooit weer zo'n ding sinds ik die hack met bierkratjes heb gezien.
Moet even de vriendengroep af voor de kratjes want wij drinken geen bier
Maar ik hou deze ook in gedachten.
Caira schreef:Koop de 3 treden nedlandic Branka, ik zie ze allemaal voorbij komen maar die blijft het beste. Of de ronde roze die hier in het topic staat. IKEA krukjes zijn gevaarlijk en zo stuk.
De Ikea krukjes houden het hier vrij lang uit.
Het blok van Nedlandic met 3 tredes is 60 cm hoog t.o.v. 50 cm van het Ikea krukje. Ik weet niet of dat genoeg verschil is om makkelijk op mijn tankje te komen.
)