Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Petpa schreef:Bloodymary schreef:Je kunt het paard op de balans zetten, voor de dagwaarde. Dat is dan een inbreng uit privé, een storting in de onderneming dus.
Verder zou ik de waarde zo laten staan de komende jaren. En kun je alle kosten in aftrek brengen, voeding, stalling (als die extern is), dierenarts, hoefsmid etc. Ook voor de BTW.
Ik ben belastingadviseur en doe dit voor verschillende ondernemers in de paarden. Geen probleem.
Hoe werk dat dan indien je privé ook gebruik maakt van dat paard?
Hoe wordt dat privévoordeel fiscaal gezien?
EmberGlow schreef:Petpa schreef:
Daar ben ik ook erg benieuwd naar!
cobiie schreef:Het paard "privé" rijden kan juist als zakelijk gezien worden aangezien het paard tussen de gegeven lessen door ook getraind moet worden door een meer ervaren ruiter.
Net zoals het paard meenemen op buitenrit, het paard fris in zijn hoofd houden is goed voor de lessen die erna gegeven worden.
Paard op wedstrijden uitbrengen is ook zakelijk, naast het paard verder trainen is het ook een visitekaartje en naamsbekendheid voor jou als trainer/ruiter.
Petpa schreef:Maar zo eenvoudig kan het niet zijn!
Indien je manegehouder bent en je rijdt zelf ook op de paarden dan ben ik het met je eens.
Net zo indien je bijvoorbeeld een zorgboerderij hebt.
Iemand die echter een paard heeft en daar over een jaar gezien gemiddeld 3 uur per week les mee geeft.
Regelmatig in uitslagen voorkomt als wedstrijdruiter.
Dan voorzie ik gedoe met de belastingdienst.
Je moet wel aan kunnen tonen dat je idd bedrijfsmatig bezig bent.
Petpa schreef:Bloodymary schreef:Je kunt het paard op de balans zetten, voor de dagwaarde. Dat is dan een inbreng uit privé, een storting in de onderneming dus.
Verder zou ik de waarde zo laten staan de komende jaren. En kun je alle kosten in aftrek brengen, voeding, stalling (als die extern is), dierenarts, hoefsmid etc. Ook voor de BTW.
Ik ben belastingadviseur en doe dit voor verschillende ondernemers in de paarden. Geen probleem.