Pony/paard kopen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 10:14

Ik zou geen Tinker kopen. Vind dat echt een specifiek ras voor de liefhebber, ik persoonlijk zou er als tiener ook al erg snel zijn uitgegroeid. Nu ik ouder ben lijkt een Tinker me wel leuk en gezellig, maar als 15-jarige wilde ik gewoon mee tussen de paarden.

Natuurlijk kan dat ook met een Tinker - maar als je de keuze hebt, liever niet (hoogstens mijn mening).

Voor een tiener is een allround paard (grote D / E pony) het leukst. Eentje waar een westernzadel op past voor de leuk, eentje die een goede sprong kan maken, buitenritten / strandritten / verkeersmak, makkelijk een L proef kan lopen, met een beetje een sportief uiterlijk.

En eentje die ook braaf is voor jezelf als moeder.

Ik zou me niet vastpinnen op een ras maar de zoektocht gewoon aanvatten.

Wie weet ben je later in de mogelijkheid om er een tweede (groot) paard bij te kopen, dus ik zou nu in ieder geval wel voor maximaal een E-pony gaan.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 10:20

Ik zou een fijne rijpony kopen hoog in de D-maat. Daar pas je zelf prima op en je dochter kan er ook fijn op rijden. Een nrps of New forest of welsh partbred bijvoorbeeld. Mocht een van jullie fanatieker worden dan kun je ook prima op wedstrijden uitkomen. Voor je idee, ik rij met mijn 1,63m op mijn eigen D-pony van 1,46 en ook soms op die van mijn dochter. Past prima.
Afbeelding

MarliesV

Re: Pony/paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 10:52

Ik zou ook een grote D of E pony kopen, geen paard. Want de pony tijd is geweldig, als ze straks zover is om bv wedstrijdjes te rijden. Maar dan moet ze anders tussen de paarden en dat is zo jong echt niet leuk. Lol is toch wel erg belangrijk.

Op grote D of E kan je prima op, ik ben 2 cm langer en heb een haflinger van 1.43, dat past omdat zij breed is.

Een wat meer sportmodel, moet je dus wel wat meer hoogte hebben. Maar een leuke pony van die maat moet vast te vinden zijn.

Eigenlijk wat LaDonna ook zegt ;-)