Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
oji schreef:Een kleine D/grote C en geen kinderpony en exceem. Geen papier, geen wedstrijdervaring. Poeh dat is geen makkelijke om goed te verkopen denk ik. Leuk kleurtje en goede looks kunnen iets compenseren, maar niet dat het dier eigenlijk maar voor een hele beperkte doelgroep geschikt is.
Ik zou deze denk ik laten beleren voor de wagen. Ik denk dat je veel meer kans maakt het dier naar een goed huis te verkopen als hij als leuke menpony kan worden verkocht. Dan is het juist een gewilde maat voor volwassenen.
Cioccolato schreef:Gini schreef:Maar op dat moment is de koop toch al rond?
Betalen bij afleveren en anders rij je gewoon weer weg.
CastaMickey schreef:Een handelaar is uit op geld, wat logisch is want het is zijn werk. Dat is het probleem met handelaren, ik ben heel blij dat de meeste mensen daar niet mee in zee gaan. En het feit dat jullie manegepaarden daarvandaan komen bevestigt dat alleen maar. Als er een plek is waar de meeste paarden niet gelukkig zijn is het een manege. De mijne in elk geval niet.
"Zelf houden" is leuk bedacht, als dat een optie was had ik dat natuurlijk gedaan en dit topic niet geopend.
Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker kan zeggen, maar hij gaat niet voor een symbolisch bedrag weg en al helemaal niet met geld toe. Ik ben niet gek, dat is precies hoe paarden slecht terecht komen. Ik ben met hem aan het trainen zodat hij weer wat in conditie komt en dan zoek ik een leuk huisje voor hem. Er zullen mensen een superleuke pony aan hebben, met een uitgegroeide tiener of een niet al te grote volwassene die houdt van een slim paardje is er echt wel een juiste match. De mogelijkheid dat hij uiteindelijk weer verkocht wordt hou je altijd, maar dat betekent niet dat je niet je best kan doen om hem een zo goed mogelijk huisje te geven om die kans zo klein mogelijk te maken.
Het is een superleuke pony, zijgangen zitten er na jaren nog netjes op, loopt netjes aan de teugel en heeft nog nooit 1 hindernis niet gesprongen. Oortjes naar voren en gaan, zowel balken als alles wat we tegen zijn gekomen in het bos. Het enige is dat er geen onzekere ruiter op moet zitten. Hij kan zelfs liggen op commando maar dat doet hij niet als hij zichzelf boven jou ziet in de kudde.
Bedankt voor iedereen die de moeite heeft genomen om mee te denken, ik ga dit topic ontstippen
StalNollie schreef:[
Dan zul je toch van te voren een contract moeten maken dat het een deal breker kan zijn de koop is rond dus met wegbrengen en dan omdraaien kan je nog weleens gezeik mee krijgen. (En terecht)
CastaMickey schreef:Een handelaar is uit op geld, wat logisch is want het is zijn werk. Dat is het probleem met handelaren, ik ben heel blij dat de meeste mensen daar niet mee in zee gaan.
anjali schreef:Ik heb het al eerder gevraagd, ik ben zelf best gevoelig voor "hele mooie bijzondere" ponies\paarden. WAT is dat bijzondere kleurtje dan? Goudkleurig zoals een Akhal Teke (hopenlijk schrijf ik dit goed) of een originele wildkleur met zebrastrepen , of een schattig sneeuwwit schimmeltje of zo? Er zijn mensen die amper of niet willen rijden maar een leuk fotomodel of weideversiering zoeken. Op ieder potje past een dekseltje.
Gini schreef:anjali schreef:Ik heb het al eerder gevraagd, ik ben zelf best gevoelig voor "hele mooie bijzondere" ponies\paarden. WAT is dat bijzondere kleurtje dan? Goudkleurig zoals een Akhal Teke (hopenlijk schrijf ik dit goed) of een originele wildkleur met zebrastrepen , of een schattig sneeuwwit schimmeltje of zo? Er zijn mensen die amper of niet willen rijden maar een leuk fotomodel of weideversiering zoeken. Op ieder potje past een dekseltje.
Alles wat niet de standaardkleur bruin, vos, schimmel, zwart is. Niet dat zulke dieren niet mooi kunnen zijn of opmerkelijk kunnen worden door speciale aftekeningen of een weinig voorkomende tint. Een zeer donkere zweetvos zal misschien ook meer hoofden doen draaien dan een typische oranje.