Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
BarbaraNova schreef:Ik heb een tweepaards Ifor Williams en rij met een Chevrolet Trailblazer 4,2 liter 6 cylinder.
ik vindt dat er heel veel combies zijn die maar net een trailer qua gewicht mogen trekken maar zichzelf in erg gevaarlijke situaties begeven als je een keer wat extra vermogen nodig hebt om de combi op de weg te houden, ga nooit met te lichte autos waar een te lichte motor in zit op pad...
Muppett schreef:Ik zou een Volvo V70 aanraden, een P2. Stevige auto's, met een 5 cilinder trek je makkelijk een trailer. Ze halen ook vaak hoge km standen dus best duurzaam.
Nadeel is wel dat ze niet zuinig zijn. Ik rijd met de mijne gemiddeld 1:11
DenieesB schreef:Is wel een auto die wat hoger in toeren een fijne koppel heeft. Op de snelweg rijd je dan het fijnste in zijn 5 ipv 6.
BarbaraNova schreef:Muppett schreef:Ik zou een Volvo V70 aanraden, een P2. Stevige auto's, met een 5 cilinder trek je makkelijk een trailer. Ze halen ook vaak hoge km standen dus best duurzaam.
Nadeel is wel dat ze niet zuinig zijn. Ik rijd met de mijne gemiddeld 1:11
Wat mag die aan gewicht trekken? Mijne is nog minder zuinig met 1:6
BarbaraNova schreef:Ik heb een tweepaards Ifor Williams en rij met een Chevrolet Trailblazer 4,2 liter 6 cylinder.
ik vindt dat er heel veel combies zijn die maar net een trailer qua gewicht mogen trekken maar zichzelf in erg gevaarlijke situaties begeven als je een keer wat extra vermogen nodig hebt om de combi op de weg te houden, ga nooit met te lichte autos waar een te lichte motor in zit op pad...
Muppett schreef:Geremd mag hij 1800 kg trekken. Ongeremd 750. Volgens chatgpt
Rex_Rolfo schreef:Muppett schreef:Geremd mag hij 1800 kg trekken. Ongeremd 750. Volgens chatgpt
Over onbetrouwbare bronnen gesproken![]()
Als je dat met zekerheid wilt weten vul je het kenteken in op https://www.rdw.nl
zacharyhill schreef:[ Afbeelding ]
Mijn dochter rijdt tegenwoordig met deze combinatie rond. 2 paards bucker careline XL en een dodge ram 1500
Rex_Rolfo schreef:zacharyhill schreef:[ Afbeelding ]
Mijn dochter rijdt tegenwoordig met deze combinatie rond. 2 paards bucker careline XL en een dodge ram 1500
Leuk. En te vinden binnen budget van TS. Daarna loop je er volledig op leeg, zonder eigen bedrijf nog sneller dan als ondernemer.
Interessant videootje: https://youtu.be/E-6tfnZZRKg?si=GVETjAxMXDrHa00y
Myrthee_ schreef:Ik zou vooral ook naar auto's kijken die nog gemaakt worden![]()
Ik had een VW transporter die het fantastisch deed. Na 22 jaar heeft die opgegeven, en nu de camper voordelen er af zijn helemaal niet meer interessant.
Ook een Hyundai ix35 gehad, dat vond ik dus helemaal niks met de aanhanger.
Nu heb ik een Opel Antara voor de trailer, maar de onderdelen daarvan zijn bijna niet verkrijgbaar wat extreem irritant is.
maralyn schreef:BarbaraNova schreef:Ik heb een tweepaards Ifor Williams en rij met een Chevrolet Trailblazer 4,2 liter 6 cylinder.
Wat zijn gevaarlijke situaties?
Met remmen?
Mijn trailer remt een Dodge Ram er uit.
Mijn trailer staat sneller stil dan mijn Ford, die trekt mijn Ford stil.
Slingeren?
Nog nooit last van gehad. Zelfs niet met een dansend paard op de trailer, voor 30 km lang.
Optrek vermogen?
Mijn 1.6 EcoBoost trekt het prima.
ikke schreef:BarbaraNova schreef:Ik heb een tweepaards Ifor Williams en rij met een Chevrolet Trailblazer 4,2 liter 6 cylinder.
Joh, maakt niet uit wat voor auto je hebt, jouw auto past in de kofferbak van de mijne.
Ja, bij het stoplicht ben je eerder weg, je kunt ook harder rijden maar geen enkele trailer-combi loopt beter dan een losse vrachtwagen. Bovendien rijdt het veel goedkoper als particulier.
Want het is gemakkelijk praten als je een auto kwijt kunt op het bedrijf maar de meesten hier zijn eenvoudige loonslaafjes die niks af te trekken hebben. Dan moet je kijken hoe lang je financiële polsstok is en niet proberen verder te springen dan dat.
Uiteindelijk bepaalt de kennis en kunde van de chauffeur 80% van de veiligheid, niet het vermogen, het gewicht of het formaat van de auto. Sterker nog, dat keert zich net zo snel tegen je!
Natuurlijk helpt meer power onder de rechtervoet en ja, als je voldoende power hebt, heb je meer opties, maar als jouw budget geen dikke 6- of 8-pitter toelaat, zul je voor een mindere godheid moeten kiezen.