Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
userrr1 schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier mee moet, ik ben vrij onzeker geworden na mijn laatste paard zowel rijdend als ernaast.
Heeft iemand advies?
userrr1 schreef:Heb meteen de DA gemaild, binnenkort komt de tandarts van een stalgenoot waar ik mij bij aansluit, mijn oude grondwerk instructie geappt, zadelpasser ook gemaild. Ben benieuwd of hier wat door gaat veranderen en of er überhaupt iets uit gaat komen. Vraag me echt af wat er allemaal gebeurt is in de tijden dat ze doorverkocht is. Ik heb wel eens gehoord over zo ‘n paarden lezer geen idee of ze zich zo noemen, maar dat ze een soort van in het hoofd van je paard kijken. Hebben jullie hier ervaring mee? Of vinden jullie het geld klopperij?
pillow schreef:Hoe oud is de pony nu? En hoe was ze voor jij haar verkocht, was ze toen goed doorgereden en braaf? Uit je eerste bericht haal ik dat ze bij de manege gevaarlijk op stal was en bij de kinderboerderij geen kinderpony. Dus ja hoe braaf was ze?
Welk ras en hoe groot is de pony?
ik dacht, gewoon doorblijven gaan, dus ben met haar verder naar de bak gelopen. Dit ging echt prima! ze liep keurig, ontspannen in stap door de bak heen. Ik dacht laat ik even draf vragen en daar begon het heel riedeltje weer.. steigeren. Ik heb haar toen snel gecorrigeerd (gewoon verder op de volte gezet) en dit deed ze ook heel goed. Uiteindelijk begon ze keihard te rennen, ik had daar niet enorme moeite mee, tot dat ze vlak voor mij hysterisch begint stil te staan, ze kan zo op mij afrennen of omdraaien en een rot bok mijn kant opgeven. Om een of andere manier, werd ik toen wel echt bang, omdat ik het gewoon echt gevaarlijk begon te vinden, ik durfde net aan naar haar toe te lopen. Ook onderweg naar stal was ze net een hengst. Ik kon haar amper houden.. Hevonen schreef:Wat rot voor je.
Luister niet naar je staleigenaar, wel naar je gevoel en je gezond verstand. Hou je eigen tempo aan, doe je eigen dingen. JIJ zit met de gevolgen als er iets mis gaat, de anderen niet.
Waardeloos dat je geen instructie mag laten komen. Heb nooit gehoord dat zoiets niet mag, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.
Ik snap dat je het even niet meer ziet zitten.
Een vraagje: weet je zeker dat er niks raars gebeurt (op welke manier dan ook) als jij er niet bent?
(onze pony werd heel vals en gevaarlijk in een manege, waar ze behoorlijk gepest werd door mensen; haar lokken met iets lekkers en dan een klap geven ipv het lekkers; bij haar de stal in stappen met een borstel en een zweep... Natuurlijk wisten we dat pas veel later)
Idealiter zou ze ergens anders moeten staan... maar ja, dat is vast niet simpel.
Hevonen schreef:Wat rot voor je.
Luister niet naar je staleigenaar, wel naar je gevoel en je gezond verstand. Hou je eigen tempo aan, doe je eigen dingen. JIJ zit met de gevolgen als er iets mis gaat, de anderen niet.
Waardeloos dat je geen instructie mag laten komen. Heb nooit gehoord dat zoiets niet mag, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.
Een vraagje: weet je zeker dat er niks raars gebeurt (op welke manier dan ook) als jij er niet bent?
(onze pony werd heel vals en gevaarlijk in een manege, waar ze behoorlijk gepest werd door mensen; haar lokken met iets lekkers en dan een klap geven ipv het lekkers; bij haar de stal in stappen met een borstel en een zweep... Natuurlijk wisten we dat pas veel later)
Idealiter zou ze ergens anders moeten staan... maar ja, dat is vast niet simpel.
imaudy schreef:Hevonen schreef:Wat rot voor je.
Dit is ook mijn gedachte.
Krijgt ze genoeg hooi?
Hevonen schreef:Is haar gedrag als er niets met haar wordt gedaan (op de wei/paddock, in de stal etc) wel helemaal normaal?
DuoPenotti schreef:En die stalbaas instructrice met haar grote mond.
Zou die eens uitnodigen haar te rijden, kijken wat ze dan doet.