Waar lopen jullie tegen aan in de paardenwereld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:56

Jennyj01 schreef:
De Treatwell app voor paarden. Hoefsmit, lessen, vaccineren toiletteren enz allemaal lekker in een app bij elkaar. Afspraak maken en afrekenen via de app. Dat lijkt mij super handig.

Die zou ik persoonlijk niet gebruiken, mijn smid plan ik simpel in als hij klaar is. Tot over x weken. Lessen is het met de instructeur tot volgende week, en een jaarlijkse vaccinatie kan ik gewoon in mijn agenda zetten. En daarbij, hier staat 1 van de paarden op fei schema. Daar word ik met e-mails doodgegooid 1 maand voor zijn half jaarlijkse enting verloopt. Onmogelijk om die te vergeten :')

En het zal een extra administratieve rompslomp geven voor je da - smid - instructeur dat ie zijn facturen uit die app moet halen, na moet kijken op Piet wel betaald heeft etc. Er zal geld blijven kleven bij de app ontwikkelaar wat vervolgens niet bij mijn hardwerkende professional komt

prompter

Re: Waar lopen jullie tegen aan in de paardenwereld?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:14

Ik mis effectieve insectenwering. Of het werkt maar is hier illegaal en slecht voor het milieu, of het is toegelaten maar het werkt onvoldoende.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:17

Verplichte minimale vrije beweging, ook met de winter periode.
En ook dat er in die periode vrije toegang moet zijn op water en ruwvoer.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:30

Een draadloze pomp om het water in de wintertijd in beweging te houden.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Wat ik toch graag zou willen is een onafhankelijke website voor voeradvies. Maar dan niet waarbij je advies aan iemand vraagt, maar waar je (bijv zoals bij pavo) dmv een aantal vragen een advies kan krijgen. Ik zie het voor me als een soort voervergelijk.nl in combinatie met een vragenlijst die je invult. Dus wel wat uitgebreider dan voervergelijk nu is.

Dus een rijtje aan vragen zoals; leeftijd, trainingsfrequentie, gewicht, maar ook vragen zoals; geef je liever brok of muesli, heb je mogelijkheid het voer nat te maken etc. Dan komt daar uit een lijst van bijvoorbeeld 5 verschillende voeren, waar bijvoorbeeld ook bij staat 'vul dit voer aan met een balancer' & iets meer inhoudelijke informatie over het voer. Nu is bijvoorbeeld op voervergelijk.nl de informatie niet helemaal compleet en moet je op de website van 't merk gaan kijken naar wat er verder over gezegd wordt (los van de specificaties natuurlijk), of komt er een muesli naar voren die je alsnog nat moet maken.

Cavalor heeft bijvoorbeeld ook een hele mooie, maar dat is dan (net als bij PAVO) alleen voor hun eigen voer.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:58

ikke schreef:
MizzMontana schreef:
Het uitblijven van beheer van de wolvenpopulatie.

Daarvoor moet eerst een kind sneuvelen. Dat klinkt en is hard maar blijkbaar is dat het enige waar we in NL echt van op de achterste benen gaan staan.

Gebrek aan kennis en het nauwelijks te vinden zijn van echte kennis.
Een fatsoenlijke cursus/opleiding die je echte kennis bij brengt en niet het gezwam wat er op dit moment op scholen geleerd wordt….

Nederland is het enige land waar zo hysterie hangt en waar men het verder verdomt goede hekwerken te zetten...Kinderen staan doorgaans niet op het menu van een wolf,er zijn er al meer dood gebeten door honden of vermoord door mensen.Slap gelul kan ik zo slecht tegen...En ja...er zitten hier wolven in de buurt,en we hebben paarden..

Kopmeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:47

In andere landen wordt er ook beheerd haha1995 :+ Kijk maar eens naar hoeveel wolven per km2 in Noorwegen, Amerika of Canada en dan naar hier.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 34 min geleden

kiki1976 schreef:
Verplichte minimale vrije beweging, ook met de winter periode.
En ook dat er in die periode vrije toegang moet zijn op water en ruwvoer.

Exact dit. Minimale ruimte jaarrond, niet met 4 paarden op 10x10 en uren zonder eten.

Minimale ruimte en maximaal hooi, nooit zonder hooi en genoeg ren-ruimte jaarrond. Minstens 8 uur buiten, niet 2 uur buiten en 22 uur op stal. Verder vooral veel bemoeinis, de macht van stalhouders die het denken goed te doen terwijl je aan de lopende band medische kosten hebt want 'ze doen maar wat'. Dierenartsadvies nemen ze niet serieus. Ga je het gesprek aan? Enkeltje er uit.

Maar ook bemoeinis, je vraagt een mening, krijgt 10 verschillende antwoorden, en ook nog berg gezeik als je advies niet opvolgt omdat je een eigen visie hebt. Lees: mijn volbloed was te mager, wilde hem niet volproppen met suikerrijk graanrijk rommelvoeding. Kreeg flink wat naar mijn hoofd. Voer hem nu met coolstance copra + luzerne + esparcette bij in de (lees maagzweergevoelig, de wetenschap zegt om granen/suikers te vermijden dan) winter, heb een rustig paard die heel prima op gewicht is. Dus het kan zeker. Maar wat ik naar mijn hoofd kreeg, wil je niet weten. En dit advies heb ik pas jaren later via via gekregen, op dat moment kreeg ik niet advies waar ik iets mee kon.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13 min geleden

Lieser schreef:
Ik mis wettelijke eisen voor de vrije beweging van paarden.

Dit!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 9 min geleden

Miss_Mii21 schreef:
Maar ook bemoeinis, je vraagt een mening, krijgt 10 verschillende antwoorden, en ook nog berg gezeik als je advies niet opvolgt omdat je een eigen visie hebt. Lees: mijn volbloed was te mager, wilde hem niet volproppen met suikerrijk graanrijk rommelvoeding. Kreeg flink wat naar mijn hoofd. Voer hem nu met coolstance copra + luzerne + esparcette bij in de (lees maagzweergevoelig, de wetenschap zegt om granen/suikers te vermijden dan) winter, heb een rustig paard die heel prima op gewicht is. Dus het kan zeker. Maar wat ik naar mijn hoofd kreeg, wil je niet weten. En dit advies heb ik pas jaren later via via gekregen, op dat moment kreeg ik niet advies waar ik iets mee kon.

Maar dat valt misschien buiten de reikwijdte van het onderzoek dat TS voor school doet.