Geen idee of ik zelf een nieuwe zou kopen bij 1x uit je handen vallen. Ergens denk ik nee, maar het is wel je hoofd waar je geen onnodig extra risico mee wil nemen.
Heb wel geleerd.. Droeg al jaren dezelfde cap en ben er een keer knoerdhard mee gevallen met een hersenschudding tot gevolg. Nooit bij stil gestaan dat ik toen de cap moest vervangen. Was jaren terug en ik was veel jonger. Niemand had het mij ooit verteld dat een cap daarmee beschadigd. Later heeft die cap een keer tussen paard en hek klem gezeten (had 'm aan het zadel gehangen toen in afgestapt was). Ook toen nooit bij stil gestaan (dom..). Achteraf haalde ik 'm een keer uit de kast en voelde ik dat hij doormidden was. Snapte totaal niet waarom, maar achteraf natuurlijk heel logisch.. Heb nu wel geleerd dat ik na een harde val een nieuwe ga halen en na 5 jaar gebruik ook. Heb recent een nieuwe gekocht omdat de andere 5 jaar oud was (nooit mee gevallen) en de buitenschaal wat los leek te gaan zitten van de binnenkant. Een nieuwe voelt dan wel heel goed moet ik zeggen.