BoktVerlaten schreef:ruitje schreef:
Dat is 10 euro per dag. Dat omrekenen helpt vaak wel vind ik.
Voor 10 euro koop ik nog geen broodje en een cola meer in een restaurant waar ik 1 uur per dag doorbreng.
Ik denk ook niet dat hier een unaniem antwoord op is, als je iets het niet waard vind, zoek je verder toch
Nog even een leuke eye opener….een dag hondenpension kost 20-25 euro…..daar zit een stuk minder manuren is, veel minder grond nodig, minder faciliteiten en veeeeeeel minder kosten aan voer. Geen rijbak nodig, geen hooi en stro, minder manuren voor uitmesten, schoonhouden en buitenzetten…..
Ik denk dat veel pensionhouders nauwelijks uit de kosten komen als ze echt alles meerekenen, ook hun eigen uren, afschrijvingen, kosten van onroerend goed etc…….
En toch lijkt het heel gewoon voor paardeneigenaren om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. Ik vind het niet gek dat de ena na de andere pensionstal stopt of na verkoop geen doorstart maakt. Een hondenpension of padelbanen leveren meer op….
Ik denk niet dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar dat de prijzen gewoon zo hard stijgen dat het voor veel mensen onbetaalbaar wordt.
Mijn eerste paard op de pensionstal, Doe het zelf stal met stalling, weidegang, rijbak en bos in de buurt betaalde ik ooit 75 gulden per maand en daar kwam hooi en stro nog bij dus ongeveer 150 gulden per maand. Nu gaan veel stallen al richting de e500,-...echt een enorm verschil.
En ja, ik begrijp de pensionhouders wel en het is ook niet hun schuld maar de prijsstijgingen komen natuurlijk voort uit het overheidsbeleid.