Is het reëel een bijrijdersvergoeding te vragen? -casus-

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Is het reëel een bijrijdersvergoeding te vragen? -casus-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:13

Niet vaak dat in dit soort topics iedereen zo eensgezind is :=

TS, ik zou ook lekker een andere plek zoeken waar je wel gewaardeerd wordt, en deze persoon het laten uitzoeken :j

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:14

Wat een naar persoon om een gehandicapte zo uit te buiten. Zou weg blijven daar. Beter naar iemand die jouw hulp juist waardeerd en je bv betaald

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 19:17

Foaly schreef:
Niet vaak dat in dit soort topics iedereen zo eensgezind is :=

TS, ik zou ook lekker een andere plek zoeken waar je wel gewaardeerd wordt, en deze persoon het laten uitzoeken :j

Dat dacht ik ook al hihi. Maar ik voel mij wel enorm gesteund. Ik dacht dat ik aan mijn inschattingsvermogen moest twijfelen! Dan is het toch fijn om wat te klankborden.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:18

Poh, dat zou ik niet pikken hoor, die maakt mooi misbruik van jou. Eigenlijk zou jij betaald moeten krijgen! Ik zou een leuk ander adresje zoeken. Mijn bijrijder mag alles en betaald niks, alleen moet ze “verplicht” investeren in lessen elke maand die ze zelf betaald.

Annelies_VG

Bizarre gang van zaken. Het zou niet meer dan terecht zijn als zij jou zou betalen voor alle klusjes die je doet.

DubbelFun

s6801881 schreef:
... Ik heb uitgelegd dat 4 uur van mijn tijd plus reiskosten voor mij ook een tegenprestatie is. Helemaal omdat er zelden tijd is voor mij om wat met de paarden zelf te doen. Zie ik dat verkeerd?

Nee, dat zie je niet verkeerd en persoonlijk zou ik er daar snel een streep onder zetten!
Zelfs in Groningen zijn er vast genoeg mensen die je graag op de 'oude' voorwaarden op stal zullen verwelkomen!!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:19

Kort samengevat wilt ze dus dat jij gaat betalen om stalhulp te mogen zijn?

Goed gek |o

Ik zou lekker uitkijken naar een plekje waar je inzet/hulp wél gewaardeerd wordt...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 19:19

Fijn dat ik hier kan en mag klankborden. Ik denk dat ik komende week in gesprek moet met haar. In twijfel of ik nog met iemand wil werken die zo de grenzen oprekt... dat moet ik te kennen geven.

DubbelFun

Re: Is het reëel een bijrijdersvergoeding te vragen? -casus-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:21

Je hebt geen contract, ziet nergens aan gebonden/geen opzegtermijn... dus met dit weer zou ik er niet eens de deur voor uitgaan en even de telefoon pakken ... 8-)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:22

Ik weet niet in elke regio je zit.
Mijn Pretletter woont tegenwoordig in een bejaardenhuis en zij heeft vrijwilligers die meehelpen.
Dan help je mee, poets de paarden en iedereen naar eigen kunnen.

Ik zou waar je nu zit mooi wegwezen en misschien zit er ook zoiets bij jou in de buurt.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 19:23

DubbelFun schreef:
Je hebt geen contract, ziet nergens aan gebonden/geen opzegtermijn... dus met dit weer zou ik er niet eens de deur voor uitgaan en even de telefoon pakken ... 8-)

Goed punt. Scheelt mij wel veel spanning.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:24

DubbelFun schreef:

Dat dus, als iemand jou zo onbeschoft behandeld zou ik er geen tijd meer aan besteden.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:25

Ik zou wel al je spullen op voorhand wegnemen daar. In het geval je daar iets hebt liggen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:26

s6801881 schreef:
Haar redenering is dat mijn dagbesteding ook geld krijgt om mij te laten werken. En dat ik bij haar dus het plezier met het verzorgen van de paarden heb. Maar ik voel mij nu wel gesteund in mijn gevoel.

Dan moet ze lekker een HKZ-keurmerk aanvragen. En een VOG. En BHV. En een MIG-systeem. En een rapportage-systeem. En een clientenraad. En een vertrouwenspersoon. En een klachtenregeling. En terugkerende evaluaties. Vergeet ik nog iets?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:27

Ik kan eigenlijk maar een ding zeggen over de eigenaresse. Schandalig. _-:( Jij doet je rotklussen. En heel af en toe mag je een keer borstelen of wandelen. En dat zou je dan tegen betaling moeten gaan doen om een of andere dwaze dagbesteding betaald ook om iemand te laten werken? Ik ken iemand die heeft dagbesteding, en zij krijgt toch echt een beetje betaald voor wat ze doet. Ze betaald toch echt niet om dingetjes in te mogen pakken. :n

Wegwezen daar of de eigenaresse toch echt mededelen dat wat ze van je wil eisen niet normaal is maar uitbuiting. Hoe verdrietig het ook al zijn er niet meer heen te kunnen, maar ik denk dat je snel vervanging vindt met je inzet :j

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:29

Bij de topictitel dacht ik nog; ja kan zeker reëel zijn, maar in dit geval nee..
Mocht Assen voor jou niet te ver zijn mag je mij wel een pb sturen als je nog iets zoekt... Grondwerk, poetsen..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:29

Huh, dit is echt niet normaal hoor!
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het fijn vinden als er iemand extra aandacht aan hun dieren geeft. Daar zouden zelfs geen klusjes tegenover moeten staan. Zij maakt misbruik van het feit dat jij graag met paarden ‘tut’. En dat is echt niet ok.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:31

Eens Met iedereen hier. Geld vragen voor iemand die je helpt zonder Te rijden etc is schandalig.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:31

Ik heb een hoop idioterie gelezen in mijn jaren op Bokt, maar zo bruin heb ik ze nog maar zelden gebakken zien.

Ik vind dit echt op een schofterige manier misbruik maken van.
Heel naar voor je TS, succes met het zoeken naar iemand die je wél waardeert!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:32

Vaak zijn zaken niet zo zwart-wit.

Als er bijvoorbeeld begeleiding nodig is of als er wel eens zaken misgaan waardoor de veiligheid van de dieren in het gedrang komt (omheining niet goed dicht of de stroom vergeten) dan kan ik me een vergoeding wel voorstellen. Hetzelfde geldt voor rijden zonder klusjes of met kleine klusjes.

Maar als dat niet het geval is dan vind ik het erg raar. Betalen om klusjes te mogen doen zonder dat dat iets tegenover staat is niet ok

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:32

Mensen als jou worden gezocht bij het leven! Ik denk dat je zo een ander, en een veel beter adres hebt. Laat dat stomme wijf maar mooi gaar koken, wat een fiets aanfluiting is dit. Je hebt absoluut beter verdient.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:34

Wat?! Alle klussen doen tegenover een paard poetsen en grondwerken, hier nog niet eens aan toekomen (wat al uitbuiting is) en dan nog geld van je vragen ook. Joh meid ik was er niet eens meer de deur voor uit gegaan. Ik denk niet eens een gesprek meer, als de eigenaresse er al zo instaat! Wat onbeschoft. Spullen pakken, sleutel door de brievenbus en laat der lekker zelf ploeteren, helemaal met deze sneeuw. Joejoe :')

Hopelijk vind je een fijne plek waar je tot je recht komt :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:36

Is die vrouw uitgegleden en op haar hoofd gevallen ofzo? _O- Ik zou lekker wat anders zoeken TS, ook al hoef je ineens niks meer te betalen. Genoeg plekken te vinden waar je klusjes doet, maar ook lekker met de paarden bezig bent :x

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 19:37

troi schreef:
Vaak zijn zaken niet zo zwart-wit.

Als er bijvoorbeeld begeleiding nodig is of als er wel eens zaken misgaan waardoor de veiligheid van de dieren in het gedrang komt (omheining niet goed dicht of de stroom vergeten) dan kan ik me een vergoeding wel voorstellen. Hetzelfde geldt voor rijden zonder klusjes of met kleine klusjes.

Maar als dat niet het geval is dan vind ik het erg raar. Betalen om klusjes te mogen doen zonder dat dat iets tegenover staat is niet ok

Ik heb academisch werk- en denkniveau dus ben behoorlijk zelfstandig. Ik heb zelf ook paarden gehad. Maar door autisme kan het in de communicatie spaak lopen. Daarbij is er nooit iets echt misgegaan, maar ik weet wel dat het een frustratiepunt is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:44

karuna schreef:
Ik kan eigenlijk maar een ding zeggen over de eigenaresse. Schandalig. _-:( Jij doet je rotklussen. En heel af en toe mag je een keer borstelen of wandelen. En dat zou je dan tegen betaling moeten gaan doen om een of andere dwaze dagbesteding betaald ook om iemand te laten werken? Ik ken iemand die heeft dagbesteding, en zij krijgt toch echt een beetje betaald voor wat ze doet. Ze betaald toch echt niet om dingetjes in te mogen pakken. :n

Wegwezen daar of de eigenaresse toch echt mededelen dat wat ze van je wil eisen niet normaal is maar uitbuiting. Hoe verdrietig het ook al zijn er niet meer heen te kunnen, maar ik denk dat je snel vervanging vindt met je inzet :j

Rotklussen? Volgens mij vindt ze het werk hartstikke leuk, maar staat het haar tegen ergens aan mee te betalen.