Vermiste pony Miracle

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 10:38

Lieser schreef:
juval schreef:
Ik kan niet een exact adres vinden, sorry voor de verwarring. Ik zie wel op een kaartje ongeveer de locatie van het UBN nummer. Dat kan iedereen volgens mij via de app I en R zien. Ik weet niet of je daar een rvo account voor nodig hebt. Pony van dit topic zou in Steenderen zijn.

Dan zou de pony dus nog in leven zijn, dat lijkt me al goed nieuws voor degene die zoekt.

Ja, dat denk ik wel. Maar als ie inderdaad nog in Steenderen geregistreerd staat bij het stamboek dan kan het natuurlijk zijn dat het systeem nog niet goed werkt. Het moet wel goed bijgehouden worden uiteraard.
Bij mijn eigen pony staat wel vermeld dat die overleden is, en dat staat bij de pony van dit topic niet, dus je zou verwachten dat hij nog leeft. Maar geen garantie.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 11:03

Op Facebook las ik in de reacties dat de dochter aangaf dat het met de RVO op niets uitliep. Ik zag ook dat ze hem zeker niet per se terug wilde als de eigenaar hem niet wilde verkopen. Ze is al blij om te weten waar hij staat en of het goed met hem gaat

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 11:30

Lieser schreef:
Brainless schreef:
Maar de pony is dus al 25 jaar oud en 14 jaar in het bezit van een ander.
Wat wil die vrouw als de pony gevonden wordt?

Grote drijfveer om ‘haar’ pony te vinden is het feit dat haar in 2005 overleden partner Harry Verhoeven dol was op Miracle en zijn maatje Dustin. Hij was een fervent menner en meninstructeur en deed met het span mee aan (indoor) marathons. Toen hij via een tragisch ongeval overleed, verkocht zijn familie de pony’s. “Hij was gek op zijn pony’s en hij was gek op mij. Het heeft voor mij dus emotionele waarde om te weten waar Miracle is, en daarom geef ik maar zo niet op.”

Ik wil wel uitkijken naar de pony maar weet ook niet waar hij is. Uit dit verhaal kan een les getrokken worden die nu voor ts te laat is: Zorg ervoor dat je, als je dieren bezit, een testament maakt waarin staat wie de dieren krijgen als jij zou overlijden. Ook al ben je nog niet oud en niet van plan om al dood te gaan! Want anders gaan ze naar de wettige erfgenamen en die hebben dan het recht om ze te verkopen aan wie ze maar willen....

tengeltje11

Re: Vermiste pony Miracle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 12:40

Maar aan de andere kant snap ik heel goed dat niet iedereen zit te wachten op zo’n circus en liever in stilte zelf zijn oude pony laat genieten van zijn oude dag thuis.

Sorry, maar ben ik de enige die het allemaal wat ver gaan vind?
14j is haar vriend gestorven en hij mende met die pony. Na 14j bouw je toch ergens een nieuw leven op lijkt me? Zo fel blijven hangen in een pony waar je overleden vriend gek op was voelt voor mij zelfs wat creepy… tuurlijk blijf je altijd wel rouwen om die vriend, maar we zijn 14j later… er staat een stal klaar voor een pony die gewoon rechtmatig gekocht is door iemand…. Zo bizar dat de eigenaar zich niet meld vind ik dat niet…. Zo ‘ik wil gewoon weten hoe het gaat met hem’ klinkt dat helemaal niet.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 12:43

Nee, ik vind dat niet creepy, eerder iemand met een heel groot hart die misschien juist dit laatste stukje nodig heeft om het echt een plekje te kunnen geven, het laatste puzzelstukje.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 12:53

De kans dat de pony al overleden is, is vrij groot alhoewel niet zeker natuurlijk. Het feit dat hij niet in administratie is afgemeld vind ik niet uitzonderlijk- ik deed dat ook nooit. Wel lichtte ik zo mogelijk de vorige eigenaar in van het overlijden.Maar alleen de laatste eigenaar waar ik hem van had gekocht Het scheelt wel dat dit een stamboekpony is en de mijne waren dat niet.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 16:51

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 17:33

Relserk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 18:30

Op een manege in Rotterdam waar ik rijd stond idd een pony die erg lijkt op de pony van de foto’s met de zelfde naam, maar ik vind de foto’s niet duidelijk genoeg om te zeggen of het hem idd werkelijk is. Wat mij toen is verteld dat die uit eindelijk naar het buitenland is verkocht door een handelaar.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 18:33

Als je z’n naam googelt vind je meer foto s .
Het is miracle van de kiboets in het eerste berichtje staat een foutje nl kilboets .