Ik heb ook uitgelegd dat je bij paarden moet uitgaan van een worst case scenario. Natuurlijk kunnen prijzen verschillen en kun je af en toe geluk hebben ergens mee maar dat is niet standaard.
Baileyi schreef:Sorry, maar 250 euro per maand voor alleen voorijzers? Mijn smid is echt heel kundig en vraagt 100 euro per bekapbeurt voor bekappen en ijzers voor. En dat is dan elke 7-8 weken. Dus 50 euro per maand ongeveer. En toen mijne speciaal beslag nodig had was het inderdaad duurder, maar nog steeds geen 250 euro per maand.
Ik kan voor die prijs ook wel een smid krijgen, maar geen goede. In ieder geval niet goed genoeg voor mijn standaard. Ik heb er best een aantal gehad, die wel goed leken maar op termijn toch problemen gaven.
Verder wil ik brakeover beslag en dat kunnen niet alle smeden.
Ik heb zeker niet de duurste smid kan ik je zeggen. Zal misschien ook best per regio verschillen maar ik kan hier (Randstad) geen fatsoenlijke smid vinden voor 100 per beslagbeurt. Mijn paarden hebben goed groeiende hoeven en als ik wil dat ze er optimaal op staan doe ik er 5 tot max 6 weken mee.
Baileyi schreef:En 3000-5000 euro voor een passend zadel? Mijne past zeker goed en heb ik 2e hands voor rond de 1000 euro kunnen kopen toen via de zadelmaker.
Ook hier moet je maar geluk hebben. Ik heb ook wel eens geluk gehad met een 2e hands goed zadel voor 1000 maar dan heb je echt mazzel. Helaas ben ik met mijn laatste 2 zadels aardig uit de knip gemoeten.
Ook hier koop ik ook wel het zadel waar mijn paard het meest optimaal mee beweegt. En ik heb nog wel eens moeten switchen omdat ze er weer uitgroeiden.
Baileyi schreef:Dierenarts kan inderdaad wel echt pech zijn en heel duur uitvallen. Dus daar zou ik zeker wel een spaarpot voor achter de hand houden.
ik heb mn paarden gelukkig verzekerd