De tip voor goede waterdichte handschoenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SjonnieZ

Re: De tip voor goede waterdichte handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 08:06

Dat klinkt goed..
die werkman handschoenen lijken mij dan wel weer erg zweterig. En dat kan ik niet hebben omdat mn linkerhand eigenlijk altijd klam is.

Curl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 20:59

SjonnieZ schreef:
Dat klinkt goed..
die werkman handschoenen lijken mij dan wel weer erg zweterig. En dat kan ik niet hebben omdat mn linkerhand eigenlijk altijd klam is.

Toch valt dat mee hoor, of valt mee, met klussen, tuinieren worden mn handen ook niet klam.

Geniaal dit, heb dit nog nooit zelf bedacht. Ik heb ook altijd koude handen, 100den handschoenen. Heb met grote temperatuurwisselingen van 20 graden naar 10 graden ook 'bevroren' vingers, reynaud :+ en ik rook niet eens ;-)

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 22:26

Vooral als je er nog een dun handschoentje eronder doet valt het zweten mee.
Wat ook scheelt 1 paar handschoenen in je broek bij je buik dan wissel je tussentijds die zijn dan lekker op gewarmd :D

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 12:48

Wat het klammige en zweterige erg verminderd is een goede katoenlaag aan de binnenkant van een waterdichte handschoen. Dit heet een vloklaag en deze absorbeert het zweet. Als je handschoenen een hele dag aan moet kun je ze tijdens koffiestop of biobreak even binnenstebuiten ophangen/neerleggen. Bij de meeste handschoenen met een goede vloklaag is dat voldoende om dan weer een uurtje of 2 lekker verder te kunnen werken. Of inderdaad een 2e paar ergens achter de hand hebben (verwarming of broekzak ;) )

Je kunt deze binnenlaag ook nabootsen met een dunne stoffen handschoen naar eigen keuze of ervaring. Let wel op dat je dan soms last kunt hebben van draaiende of glijdende handschoen(delen). (Voor mij werkt dat bij windsurfen dus niet, omdat ik dan weer een te dikke en schuivende laag heb tussen hand en de giek.)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 13:26

noviceh schreef:
Ik heb deze besteld, heel benieuwd naar!
Inmiddels ontvangen en helaas teleurgesteld… Ik kan geen ervaring delen, want de handschoenen vallen enorm klein. Ik kom er nauwelijks in met mn hand, terwijl de werkhandschoenen van Lemieux in dezelfde maat perfect passen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 17:26

Hé wat jammer dat heb ik dus ook al met 2 paar gehad.. de reden dus dat ik dit topic heb geopend.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 21:14

Ik heb de Harry horse Alaska handschoenen besteld.. ben benieuwd wanneer ze binnen komen en hopelijk passen ze.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 08:18

Ik heb uiteindelijk deze besteld :) Ze zijn onderweg!
Had eerst de verkoper gecontacteerd met de vraag "waterafstotend of waterdicht"? Ze zouden waterdicht moeten zijn.

Afbeelding

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-25 08:46

Ik heb uiteindelijk deze gekocht nav een tip van een kennis:
Premier Equine Dajour handschoenen - Zwart, S

Mocht het dit toch niet zijn, ga ik voor de lemieux handschoenen

Ik heb al eerder waterdichte handschoenen geprobeerd en weer teruggestuurd.

De handschoenen van QHP hebben een belabberdere pasvorm waardoor deze te klein waren bij de duim.
De handschoenen B-vertigo hadden aan 1 handschoen een fabricage fout maar ook te lang vingers, zeker ten opzichte van de maat. Ik heb zeer kleine handen.

We zijn dus benieuwd hoe deze bestelling uitpakt.