Maatvoering Muck boot, of andere winter laars?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Johnnydepony

Re: Maatvoering Muck boot, of andere winter laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 10:30

Ik heb normaal een ruime maat 41
Ter vergelijking van skechers heb ik 41
Maar van nike en New balance 42,5
Van de muckboots maat 41, zitten echt fabeltastisch.
Kan mij voorstellen dat het voor mensen met hele smalle voeten en kuiten wat te breed is.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 10:44

Hier ook week of zes terug de artic 2 muck boots gekocht. Zelfde maat als normale schoenen en ze zitten iets ruim maar lopen alsnog geweldig! Heerlijk warme voeten in en draag ze bijna dagelijks meerdere uren. Hoop dat ze lang meegaan!

Hiervoor drie keer Horka Highlanders gehad. Eerste paar ging lang mee maar de paren daarna steeds maar een jaar. Hoop wel dat de muck boots langer mee gaan hoor :=

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:07

germie schreef:
Ik kreeg als tip om laarzen te kopen bij een viswinkel die tot -50 gaan. Heb die nu besteld. Dus hopelijk komen ze en zijn ze ook echt warm. Voering is van schapenwol en dat is meestal wel warm. Kan 3 paar kopen voor 1 paar muckboots.

Interessant. Heb je daar misschien een linkje van? Ben ook op zoek, maar vind de ervaringen met Muckboots erg wisselend en niet zo bemoedigend. Wat mij vaak gebeurt is dat de warme voering van thermolaarzen kapot gaat, meest bij de hiel, en je dan met opstropende voering onder je voet zit. Totaal oncomfortabel. Is de laars nog niet eens versleten, maar niet meer draagbaar. Dus ben heel benieuwd naar jouw "viswinkellaarzen".

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 12:11

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:13

Ik heb deze gisteren besteld nav dit topic en de korting :)
Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:28

Ik had in mijn muck boots alsnog koude voeten en na een half jaar waren ze lek omdat de onderkant versleten was door het lopen :')

ze zitten wel echt heel lekker dat dan weer wel, ik heb nu maar winterlaarzen van harry's horse besteld met bont aan de binnenkant (vallen een maat kleiner uit) om te kijken of die wel heel blijven en warm zijn

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:39

Ik ben heel blij met mijn muckboots. Nooit meer koude tenen en ga er gewoon met dunne sokken in. Er is een topic over op bokt waarin staat dat ze snel stuk gaan maar die ervaring heb ik niet. Bij mij gaan ze 3/4 jaar mee en dan gaan ze stuk op de hak waar ik ze altijd uittrap. Ben te lui om ze anders uit te doen :+ .

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:59

Maat klopt bij mij gewoon, maar wel gauw kapot (en natuurlijk gaan ze dan kapot net na de garantie / na 1 jaar) De 2 jaar hebben ze niet gered hoor.

En eigenlijk nog korter als je weet dat ik ze alleen de wintermaanden draag. Ik loop toch het allerliefste op stevige schoenen, maar de Muckboots hebben wel een heerlijk voetbed, loopt een beetje op een wolkje!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 13:57

Ik vind toch wel de meeste ervaringen hier postief?
En we gebruiken die dingen toch vrij intensief, door blubber, stront en weet ik het...

Ik ga nu jaar 3 in met mn muckboots. Loop ermee in het bos, bij de paarden en heb warme voeten tijdens het mennen.
Dan koop ik toch liever de boots als die laarzen die TS heeft gekocht want die vind ik dan toch niet zo mooi. En ja muckboots verdienen ook geen schoonheidsprijs maar dan is het kiezen tussen niet zo mooi of toch nog minder mooi

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:06

Sinds ik mijn muckboots af en toe inspray met onderhoudsspray gaan ze veel langer mee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 14:44

ivy_power89 schreef:
Ik vind toch wel de meeste ervaringen hier postief?
En we gebruiken die dingen toch vrij intensief, door blubber, stront en weet ik het...

Ik ga nu jaar 3 in met mn muckboots. Loop ermee in het bos, bij de paarden en heb warme voeten tijdens het mennen.
Dan koop ik toch liever de boots als die laarzen die TS heeft gekocht want die vind ik dan toch niet zo mooi. En ja muckboots verdienen ook geen schoonheidsprijs maar dan is het kiezen tussen niet zo mooi of toch nog minder mooi

Ik vind de reviews dus niet echt positief als mensen er maar een jaar mee doen. Sorry. Ik verwacht voor dat geld echt wel flink meer. Ik ben vast niet de geluksvogel die wel 10 jaar met die laarzen gaat doen dan.

Ter vergelijking: ik heb Aigle Ecuyer rijlaarzen staan waar ik dus mee door de blubber en alles loop en die zijn al meer dan 10 jaar oud en nog steeds goed. Alleen het leren randje aan de binnenkant bladdert wat, maar de gehele voering en alles zit nog gewoon op z'n plaats, ze zijn niet lek, maar ze zijn gewoon met dit weer veel te koud.

De laarzen worden gewoon met een knecht uitgetrokken en blijven onder een afdakje, droog, maar dus wel met gelijke luchtvochtigheid als buiten 7*24 staan, ook in de zomer. Komt geen zonlicht op, maar ze moeten hier wel tegen kunnen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:18

Ik had trouwens vroeger maat 39/40 van Muck en nu hebben ze voor 39 wel een aparte/losse maat. Beetje gek maar deze lijken wel breder.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:32

Hebben jullie dan niet dat als je deze heb dat je op rubber kaplaarsjes loopt?
Die uitstraling vind ik ze hebben en als ik ergens een hekel aan heb is het kaplaarsjes.
Ben beetje bang dat ik er spijt van ga krijgen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:37

Bij mij ging mn muck boots relatief snel kapot. De naden gingen los zitten en uiteindelijk heb ik ze slechts 2 winter seizoenen kunnen gebruiken.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 17:23

Ook bij mij waren de muckboots vrij snel kapot. Ik heb nu gewoon simpele dunlop winter regenlaarzen. Lopen prima en gaan nu al langer mee dan de muckboots. Voor mij tot nu toe ook warm zat.
Prijs-kwaliteit voor mij dus geen muckboots meer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 18:43

O bij mij gaan de Muck boots al best een tijd mee, denk dat het nu zeker het 4e jaar is. Ik heb een kort jodhpur model waar ik ook mee kan rijden. De voering wordt wel iets minder nu maar ze zitten op zich nog prima. Zeker met ski sokken heb ik er geen koude voeten in.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 21:00

Mando schreef:
Hebben jullie dan niet dat als je deze heb dat je op rubber kaplaarsjes loopt?
Die uitstraling vind ik ze hebben en als ik ergens een hekel aan heb is het kaplaarsjes.
Ben beetje bang dat ik er spijt van ga krijgen.

Nee joh ik vind mijn type echt helemaal geweldig, echt zo n warme landelijke Engelse countrystijl

Afbeelding

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 21:20

Ik zie dat mensen hebben besteld en hoor muck boot company voorbij komen. Dit is een Engelse site.
Klopt het dat je belasting en invoerrechten betaalt?

Hier al jaren zeer tevreden over mucks. Ik baal altijd als het weer warmer wordt en ik ze niet meer aan kan :')

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 21:34

Vliendertje schreef:
Ik zie dat mensen hebben besteld en hoor muck boot company voorbij komen. Dit is een Engelse site.
Klopt het dat je belasting en invoerrechten betaalt?

Hier al jaren zeer tevreden over mucks. Ik baal altijd als het weer warmer wordt en ik ze niet meer aan kan :')

Ik bestel elk jaar 2 paar Muckboots in de sale bij Muck Boot Company in Engeland. Boven de 120 euro geen verzendkosten en je betaalt geen invoerrechten of belasting. Ze hebben elk jaar wel 50% korting dus dan is het mega interessant. Ik heb nu de Arctic Sport ankle, short en tall. Die ankle boots zijn ideaal om de honden mee uit te laten en in de zomer door nat gras. Nu met de heftige modder en kou loop ik op de talls en de rest van de tijd op de short.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 22:19

Ik had de Arctic Ice gepast in de winkel, en bestelde uiteindelijk de Arctic [geen idee] omdat die minder warm zouden zijn. Die zaten alleen compleet anders dus toen heb ik alsnog de Ice besteld :'). Ik loop er nu voor het 4de of 5de jaar op en alleen door mijn manier van uittrekken, ligt er een stuk zool half af. Maar nog steeds waterdicht dus goed genoeg :+

Het zijn verreweg de fijnste laarzen die ik heb, en dus loop ik er ook buiten de winter op zeg maar :Y) . Ze mogen daardoor niet meer in huis staan, maar ze lopen zooo geweldig fijn!

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Ik heb altijd muckboots, gaan gemiddeld 2 tot 3 jaar mee, en liep er ook vaak in de zomer op. Heb letterlijk nog nooit koude voeten met deze gehad. Zelfs wanneer de zool los ging van het slijten, en ik lekker door bleef lopen, bleven me voeten nog droog. 8-)

Ik heb altijd de ; Muck Boot Arctic Weekend Zwart

Gemlo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:45

Mijn muckboots zijn tot twee paar aan toe al hun waterdichtheid super snel verloren (of hebben het nooit echt gehad?). Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar het is wel zo dat wanneer ik dagelijks in de modder sta de zool van binnen duidelijk water vasthoud en mijn sokken nat worden. Mijn eerste paar had ook zeker binnen het jaar (dagelijks aan +- 3 uur) al gaatjes aan de bovenkant waar de schoen buigt met lopen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:17

Ik heb altijd leren outdoorlaarzen gehad van Ariat en die gingen gewoon mee door de enkeldiepe modder, daarna onder de tuinslang en daarna op de bijkeukenvloer die licht verwarmd was opdrogen.
1x per jaar groot onderhoud met flinke laag vet erop.
Hiermee gingen mijn leren laarzen zeker 5-6 winters mee, altijd droge en warme voeten gehad.
In alles wat ook maar kunststof is, krijg ik bij lang dragen zweetvoeten en daarna dus automatisch koude voeten, in de leren Ariat Grasmere laarzen nooit koude voeten en ook nooit problemen met de modder.

Levensduur van Muckboots vind ik kort klinken, als ik hier zo in het topic lees, die zou ik zelf dus niet snel verliezen boven goede leren waterdichte outdoorlaarzen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:34

Mijn Muckboots Arctic Sport II zijn met hun 3e winter bezig en worden heel intensief gebruikt maar nog nul klachten. Perfect waterdicht, warm, lopen goed, nooit een blaar mee gelopen en hoef geen dubbele of dikke sokken meer aan.
Na jarenlang iedere winter een nieuw paar winter Dunlops of Horka's heb ik met BF een keer een mooie deal gescoord en ik wil niet meer anders. Ik loop er op op een PP van 3 hectare op veengrond dus het kan erg nat worden op plekken maar ik heb nooit meer natte voeten. Ik loop er op zodra het natter wordt (sept/okt) tot ver in het voorjaar.