Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
StalNollie schreef:Ontwormen van dieren wil niet zeggen wormvrij ook dit zijn twee verschillende dingen
DuoPenotti schreef:StalNollie schreef:Ontwormen van dieren wil niet zeggen wormvrij ook dit zijn twee verschillende dingen
Nee das waar.
Maar tussen een wormpje wat er af komt na ontwormen, of gewoon hele hopen.
Dat zijn ook 2 verschillende dingen.
imaudy schreef:Jonge dieren zijn gevoeliger voor wormen en kunnen ondanks ontwormden flink veel wormen hebben.
Je heb geen nieuw paspoort nodig.
GabberGill schreef:haha1995 schreef:En hoe legaal is de grens overgekomen? Normaal gaat daar ook een dierenarts keuring vooraf. Mogen ze alleen met een gezondheidsverklaring mee. Dus als je iets wil beginnen ,snij dan niet in je eigen vingers. En voor de ex eigenaar is het dan ook makkelijk te zeggen ,ze is gezond verklaart....Ik kan me ook voorstellen dat ze dit echt niet wisten en het pas tot uiting door stress is gekomen.
Wel fantastisch dat jullie er zo goed voor zorgen,en wat een pech voor het arme diertje...
Gewoon legaal gegaan
Ze heeft een paspoort en vanuit België is geen gezondheidsverklaring nodig.
GabberGill schreef:haha1995 schreef:En hoe legaal is de grens overgekomen? Normaal gaat daar ook een dierenarts keuring vooraf. Mogen ze alleen met een gezondheidsverklaring mee. Dus als je iets wil beginnen ,snij dan niet in je eigen vingers. En voor de ex eigenaar is het dan ook makkelijk te zeggen ,ze is gezond verklaart....Ik kan me ook voorstellen dat ze dit echt niet wisten en het pas tot uiting door stress is gekomen.
Wel fantastisch dat jullie er zo goed voor zorgen,en wat een pech voor het arme diertje...
Gewoon legaal gegaan
Lieser schreef:GabberGill schreef:haha1995 schreef:En hoe legaal is de grens overgekomen? Normaal gaat daar ook een dierenarts keuring vooraf. Mogen ze alleen met een gezondheidsverklaring mee. Dus als je iets wil beginnen ,snij dan niet in je eigen vingers. En voor de ex eigenaar is het dan ook makkelijk te zeggen ,ze is gezond verklaart....Ik kan me ook voorstellen dat ze dit echt niet wisten en het pas tot uiting door stress is gekomen.
Gewoon legaal gegaan
Volgens het RVO is er wel een gezondheidscertificaat nodig.
Popstra schreef:Wat voor ras is dit?
Kan het ook niet iets genetisch zijn!?
Wondjes door contact met van alles?
Bij Quarters en paints heb je bijv Herda
Dat uit zich pas op een wat latere leeftijd als er bijv een zadel op gelegd word. Dan laat de huid los op de rug door dat contact.
Dat geneest nauwelijks en zonlicht doet dan ook al flink schade.
Die zijn ten dode opgeschreven dan. Er zijn nog veel ,dragers, van dat defect.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij dit arme dier het geval is maar vind die vrij diepe wondjes die zo random ontstaan zo vreemd.
Sunnda schreef:Er gaat iets rond in het lijfje dat er al geruime tijd zit..dat kan zo niet op papier (want wat is iets? En waarom kan het niet een directe reactie zijn van het ontwormen, het wondje en een slechte weerstand foor verhuizen.
Klinkt als een kansloze zaak en kan mij niet voorstellen dat een kliniek hier zijn vingers aan zal branden.

GabberGill schreef:Sunnda schreef:Er gaat iets rond in het lijfje dat er al geruime tijd zit..dat kan zo niet op papier (want wat is iets? En waarom kan het niet een directe reactie zijn van het ontwormen, het wondje en een slechte weerstand foor verhuizen.
Klinkt als een kansloze zaak en kan mij niet voorstellen dat een kliniek hier zijn vingers aan zal branden.
Voorlopig is de kliniek stellig dat het een infectie in het lijf is. Ze zijn nu grondig aan het onderzoeken wat voor infectie en waar alles vandaan komt. Ook worden er swabs van de wonden gemaakt om nauwkeurig te kijken en gericht aan te pakken.
We hebben hier niet een of of verhaal maar een en en verhaal.
De benen zijn geen opgelopen wondjes. Op 3 benen komt deze reactie van binnen naar buiten.
Ze wordt dus volledig in de gaten gehouden en alles wordt bekeken en uitgesloten. Hierdoor kunnen ze wel degelijk een heleboel zeggen en had zij het over een chronische ontsteking. Wij vroegen dus ook of chronisch on omkeerbaar was waarop zei antwoorde "nee deze termen gebruiken wij als er duidelijk beeld is dat dit al geruime tijd in het lichaam aan de hand is."
We hebben hier dus feiten te pakken en geen uit de lucht gegrepen verhalen.