vragen over rijrokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Re: vragen over rijrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 09:03

Kun je in de zoom geen gordijnlood naaien tegen het opwaaien?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 09:11

Als je het met rijden onder je knie stopt waait het niet op.
Ik heb er een van Klesarven, oud model van wolmix. En al honderden kilometers door wind en weer mee gereden en het is nog nooit opgewaaid.
En ook geen last van de extra laag stof tussen zadel en knie, voel ik niks van.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 16:50

Klaar! *\o/*
Afbeelding

Het zou een hele cirkel rok worden, dus incl paarden kont. Maar me helaas verrekend, dus daarvoor kwam ik stof tekort. Met beetje fantasie maten aangepast bij de rok met voor en achter een split en toen kon die er wel uit.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 16:58

Mooi!

paardjebont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 19:12

Mooi, SandraWierda. Wat een leuke kleur ook!

Macs: die van Klersaven zijn inderdaad geloof ik echt topdingen! maar o zo duur.. maar goed dat hij dan lang mee gaat, dan krijg je ten minste nog waar voor je geld!

Caira: Wat een mega schattige foto's! Zo leuk ook dat die rok zo klein is. Heb je die zelf gemaakt? En als je hem zelf gemaakt hebt, heb je hem dan ook zo gemaakt dat je een plooi hebt die je bij het groeien uit kan flappen (dat de rok als het ware mee kan groeien?)

De kur is helaas door het prachtige winterse :brr: weer niet doorgegaan, dus het blijft maar weer wachten tot ik hem echt te paard kan laten zien.. In elk geval heb ik hem tijdens het wandelen wel aan gehad terwijl het sneeuwde, (er bestaat niet iets als slecht weer! Wandelen kan altijd!) en ik had het geen seconde koud! Ik heb wel een foto dat ik hem aan heb, dan kan je in elk geval goed de lengte en de kleur een beetje zien :) Ik houd er niet zo van om met mijn gezicht op de foto te staan, dus vandaar de rare geknipte vorm! :+

Afbeelding